Hallo allemaal,
Allereerst hartelijk dank voor jullie reacties!
Ik heb ze gelezen en tot me genomen, het gereedschap advies van Hezik vond ik erg handig maar net zo belangrijk.
Enfin, afstanden doen mij niet zo bijzonder veel, dus een ritje naar Hobby-In is dus geen probleem.
Afgelopen 2 dagen heb ik me eigenlijk dan ook wezenloos op internet gesurft om info te zoeken over bouwplannen en naar bouwpakketten. Je ziet op een bepaald ogenblik door de bomen het bos niet meer

uppydogeyes:
Op websites als Ebay worden ook tekeningen aangeboden van vliegtuigen waar ik op zich best een keuze uit kon maken. Maar ik durfde het eigenlijk gewoonweg niet aan, niet vanwege het versturen, maar vaak had je nog cockpits en of rompen nodig en kwam je op website uit die voor mij onduidelijk overkwamen. Mijn zoektocht strande daar dus.
Ik was dus ook degelijk op zoek naar iets wat ik in Europa kon vinden, voor mijn gevoel worden de wegen dan al iets duidelijker. Helaas in Europa ben ik niet gek veel tegen gekomen, of het stond me niet aan.
Dus de gedachte om zelf iets te gaan zagen en te gaan bouwen had ik al bijna uit mijn hoofd gezet en verruild voor de gedachte om een bouwdoos aan te schaffen.
Eerst internet afgestruind natuurlijk, allemaal mooie modellen, keuze te over! Maar ik bleef telkens met het bouwen zitten. Een bouwpakket is in mijn ogen (sorry als ik iemand tegen het zere been schop) niet meer dan een legpuzzel die in elkaar geplakt moet worden.
Dus na de internet afgestruind te hebben ben ik gistermiddag de auto ingestapt en heb ik een 3-tal zaken bezocht (Verspaget - Eindhoven, Hobby-In - Waalwijk en W&W Modelbau in Waldfeucht (D)) Al met al, een slordige 200 km gereden.
Verspaget had enkele bouwpakketten staan, maar voor mijn gevoel niet iets waar ik mij de komende wintermaanden op kon uitleven.
Hobby-In had bouwpakketten voldoende staan, een toestel sprong er ook eigenlijk direct uit (
Midwest 1/6 Super Stearman Biplane Kit .60-.75,65") Maar helaas vond ik de prijs om op dit moment op te hoesten aan de hoge kant, dus nog zeker even geparkeerd voor de toekomst.
Wel ben ik geinteresseerd geraakt in de X-tra toestellen die ze bij Hobby-In als bouwpakket of bouwtekening aanbieden.
W&W Modelbau had helaas slechts 1 bouwpakket staan van een vliegtuig wat me niet aanstond, ook hier kreeg ik al een veel gehoorde term dat er tegenwoordig meer vraag naar ARF toestellen was en dat ze daardoor eigenlijk geen bouwpakketten meer op voorraad hebben. Jammer.
Enfin, vandaag ga ik toch nog een keer informeren bij Hobby-In naar de X-tra 60.
Reden hiervan is, dat ik hier een tekening bij een Nederlandse winkel kan aanschaffen, er eventueel freespakketten van te verkrijgen zijn.
Maar verder ook niet onbelangrijk, hier op het forum heb ik al diverse draadjes gezien over het bouwen van de X-tra. Ik kan dus voldoende informatie in mijn ogen verkrijgen.
Waarschijnlijk zullen jullie wel zoiets hebben van dit is geen toestel dat je als 2e toestel gaat vliegen. Daar zal ik jullie niet in tegenspreken.
Maar waar het mij in eerste instantie om te doen is, is dat ik de komende maanden/ja(a)r(en) kan knutselen. In de tussentijd is het voor mij zaak om het vliegen onder de knie te krijgen en dan komt het vliegen (in mijn ogen dan) van de X-tra van zelf wel
In ieder geval zal ik jullie zeker nog op de hoogte houden van de ontwikkelingen, en nogmaals, hartelijk dank voor jullie informatie van de afgelopen dagen!
Groeten Ruud