Vliegtuig meenemen met fiets?

Omdat ik graag fiets en het een heel gedoe is om mijn Extra 300 (107" = 2.70mtr) in de auto te prakken heb ik ook een fietskar gemaakt.
Gewoon een oude fietskar gekocht van iemand met stevige wielen (brommerwielen) en een kar gemaakt van hout met als inspiratiebron die karren die je weleens ziet rijden met echte zweefvliegtuigen erin.
Hij is precies een meter breed, wat de max is wettelijk toegestaan en zonder dissel 2.90mtr lang. Een heel ding en het fietst alsof je de rem erop hebt, maar dat is juist gezond ;)
Ik geef toe, het is een vreemde verschijning en je moet de bocht ruim nemen... maar het werkt!

Kortom, als je maar creatief bent dan kun je van alles maken en kan bijna elk model wel in een fietskar :)
En mijn kist blijft gewoon lekker in de fietskar staan, deze rijd ik de schuur in en klaar.

Heb zonet die turnigy zak aangekregen maar die past dus duidelijk niet ! Ik krijg ze er niet in met de hinges

Is dat ding niet ontworpen om juist te passen? :confused:

Gaat het om deze zak?
Turnigy Glider Carrying Backpack - 890x180x70mm

24877P4(1).jpg

... heb ik ook een fietskar gemaakt.
Gewoon een oude fietskar gekocht van iemand met stevige wielen (brommerwielen) en een kar gemaakt van hout met als inspiratiebron die karren die je weleens ziet rijden met echte zweefvliegtuigen erin.
Hij is precies een meter breed, wat de max is wettelijk toegestaan en zonder dissel 2.90mtr lang.

Geweldig man, heb je da ook een foto van,
ik ben ook aan nadenken over een grotere fietskar voor mijn Bell 47 G,
die heeft ook een rotordiameter van 2,5 m,
dus de heli zou ook zo 'n 2,5 meter lang zijn,

groetjes van Heli-Uwe

toen ik nog geen rijbewijs had vroeger ging ik ook met de fiets :) ik had toen een hondenkarretje omgebouwd waar mijn vlieger in kon en op de zijkant de vleugel gemonteerd :D

toen ik nog geen rijbewijs had vroeger ging ik ook met de fiets :) ik had toen een hondenkarretje omgebouwd waar mijn vlieger in kon en op de zijkant de vleugel gemonteerd :D

!!! zo is het,
niet iedereen heeft zo veel geld over
voor een vrachtwagen om zijn mega-droon te vervoeren,
die uiteindelijk met de "witte goud" neerstort

Laatst bewerkt door een moderator:
Back