voerboot wat heb ik nodig qua elektronica???

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Samz11, 6 sep 2012.

1. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    helemaal goed zo thx

2. Ben44

Ben44

Lid geworden:
    27 jul 2010
    HB busking ,

telkens u reageert op één of ander probleem borrelt bij mij steeds de vraag op wat eigenlijk de bedoeling is van uw reactie:

de vraagsteller nuttig helpen of het etaleren van uw kennis?

ik denk dat ondertussen wel duidelijk is in welke mate u de vraagsteller geholpen heeft

belerend? het was ik niet die een twaalfjarige hier aanmaant zijn vraagstukjes/rekensommetjes te beantwoorden ;dat was u !

denk dat de meeste 12-jarigen na uw postings hier al hun biezen zouden genomen hebben en hun projectje in de vuilbak kieperen

het siert Sam dat hij dat niet doet en verder doet

en ....eerlijk.... denkt u echt .....dat we.....telkenmale u ....een paar woorden typt.... we wat tijd.....nodig hebben ....om ze te ...begrijpen?

mvg

Laatst bewerkt: 14 sep 2012
  3. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Reuze jammer dat het zo loopt door iemand die jouw teksten waarschijnlijk zelf niet begrijpt en daarom zo gaat reageren.

Wat je schreef was duidelijk en daarom langer dan de stripboekteksten die normaal hier geplaatst worden.

Een prachtige stap voor stap beschrijving om te bepalen welke motor er in een bootje past om optimaal te kunnen varen.
    Iedere dag worden er vragen gesteld met "ik heb een boot welke motor raden jullie mij aan".

Nu werd er eindelijk een keer een zinnig antwoord gegevenen krijg je dit soort stank voor dank.

Jammer.

Met andere woorden nuttig helpen is alles kant en klaar voorkauwen?
    Zodat de vraagsteller vooral niet zelf hoeft te denken.

4. Ben44

Ben44

Lid geworden:
    27 jul 2010
    mhr Baggeraar , ik begreep wel degelijk waar het over ging maar begrijpt u wel dat de beginnende modelbouwer 12 jaar is?

begrijpt u wel dat de twaalfjarige,gezien zijn reacties, geen boodschap aan had?

indien niet :idd heel jammer

mvg

5. Robbie TPC

Robbie TPC Forum veteraan

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Ik erger me groen en geel aan het onnodige gequote, vooral hele stukken tekst uit de post erboven. Als je een lap tekst onzinnig vind dan snap ik niet waarom je het quote...

Wat ik helemaal not done vind is dat post volledig verwijderd worden door de poster, dat is forumverminking pur sang.
    Forumbeheer heeft niet voor niets een 'editvervaldatum' ingevoerd, om te voorkomen dat het forum onleesbaar word.

6. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Ben, ik laat het hierbij, het was tenslotte een vraagdraad en geen welles nietes waar het nu naar toe gaat.

Als je dhr Bus nog één post had laten plaatsen was het antwoord er ook geweest.
    Dan had Sam het terug kunnen lezen en had hij ontdekt hoe je bij het antwoord kan komen.
    Dan was er tenminste één jonge bouwer geweest met wat kennis.
    Jammer dus van dat te vroege commentaar.

7. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Ik denk dat we niet uit het oog moeten verliezen dat de ene vraagsteller de andere niet is. De een wil puur een pasklaar antwoord, terwijl een ander meer kennis wil, om de volgende keer meer zelf te kunnen doen. En dan probeert een ieder in te schatten wat de beste manier is om de topicstarter te helpen en past zijn reactie daarop aan. Daarbij kun je wel eens te weinig of teveel info geven. Laten we elkaar daar niet op aanvallen, want daar is niemand mee geholpen. ;)

8. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    oke stop nou maar over wat wel en wat niet goed is enzo zo is t wel genoeg....

om weer even terug te komen,
    ik neem dus een speed 500E motor en laat die op een 7,2-7,4 volts lipo accu draaien. maar is de accu dan niet in 10 minuten al leeg? want ik wil natuurlijk wel minstens een half uur op 1 accu kunnen varen en t liefst nog langer.

9. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Een Speed 500E die niet wordt overbelast, dus met een 30 mm 3-blad schroef bijvoorbeeld, zal niet meer dan 2 ampere laten lopen. Stel, je neemt een accu van 3000 mAh, dan kun je in theorie anderhalf uur volgas varen...

10. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    oke dan neem ik een speed 500E motor met een 3 blads 30mm schroef en een lipo accu 7,2 volt met 3000 mAh :D

11. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Als je niet te beroerd was om je een beetje in de materie te verdiepen, had je dit zelf uit kunnen zoeken / rekenen.

Jammer hoor, neemt er eens iemand de moeite om iets uit te leggen, wordt hij meteen op een dergelijke manier afgeschoten. En het dan gek vinden dat de forumleden die nog wel over enige kennis beschikken steeds minder zin krijgen om deze met anderen te delen.

12. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    dan heb ik nu antwoord op mijn vraag dit word dus uiteindellijk mijn lijstje:

-speed 500E motor
    -3 blads scheepsschroef 30mm
    -lipo accu 7.2 volt 3000mAh
    -snelheidsregelaar
    -3 micro servo's
    -4 of 6 kanaals zender+ontvannnger

bedankt voor alle info nu kan ik weer verder

mvg Sam.

13. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    gewist . NVT plonk

14. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    ??? gewist . NVT?????

15. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Vergeet "plonk" niet...

16. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Lipo is 7.4 volt, en je doet er verstandig aan een zgn lipo-saver in je boot te zetten. Die geeft alarm als de accu te ver leeg dreigt te raken wat meestal een accu kost. Lees deze topics maar eens door over hoe om te gaan met lipo accu's:

- <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

- <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  17. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    ik heb nu dus een boot gevormd uit een soort schuim wat we nog hadden liggen en later als de mal helemaal glad is, er met polyester overheen en daarna halen we de mal (dat schuim dus) er uit. maar de mal is nog niet mooi glad er zitten namelijk nog hier en daar wat deukjes. die deukjes moeten dus worden opgevuld met plamuur maar is er dan ook een speciaal soort plamuur die het polyester niet aantast ofso? of kan ik gewone plamuur gebruiken om mijn mal glad te maken?

18. kuperus

kuperus

Lid geworden:
    18 nov 2005
    polyester plamuur :)

19. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Je zult toch eerst uit moeten zoeken waar je mal nu precies van gemaakt is. Als dit gewoon piepschuim (EPS) is, smelt de boel gewoon weg zodra je er polyester op zet. Tenzij je weer allerlei voorzorgsmaatregelen gaat treffen, maar dat is weer een heel ander verhaal.
    Ook maakt het nogal uit voor de manier waarop je de boel strak gaat krijgen. Met gewoon piepschuim is dat bijna niet te doen.
    Voor mallen wordt wel schuim gebruikt, maar meestal van een veel hardere persing. Je had i.m.o. beter balsa of gips kunnen gebruiken.

20. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    ik weet in ieder geval dat het geen piepschuim is maar het is een soort geel schuim met heeel veel micro luchtbelletjes er in een soort boetseer schuim. ik zal wel even een closeup van het schuim posten.

Deel Deze Pagina