voerboot wat heb ik nodig qua elektronica???

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Samz11, 6 sep 2012.

1. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    dit deel is geschuurd,

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. pompebled

pompebled Forum veteraan

Lid geworden:
    1 nov 2004
    Hallo Sam,

Een oppervlak dat zo glad is, kun je wel glasweefsel en epoxy overheen zetten, de kleine oneffenheden verdwijnen naarmate er meer lagen op komen en de diepe deuken plamuur je glad vóór de laatste laag glasweefsel en epoxy er overheen komt.
    Zoals al eerder opgemerkt, éérst testen op een afvalstukje of het materiaal wel tegen epoxy of polyester kan!

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt: 16 sep 2012
  3. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Van foto's kan je niet zien wat voor materiaal het is. Als dat niet te achterhalen is zal je proefjes moeten doen om te kijken of het oplost door het epoxy, zoals Micropuller al aangeeft. Als het oplost zal je een beschermingsfolie over de mal moeten aanbrengen die wel tegen het epoxy kan.
    Maar dan kom ik op een terrein waarop ik nul komma niks ervaring heb!!

Groet,

Ad Bakker

4. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    oke dus ik kan er nu gewoon glasweefsel en epoxy overheen doen en dan laat ik de 1a laatste laag opdrogen dan doe ik er polyesterplamuur eroverheen en als dat doog is doe ik de laatste glasvezelmat en epoxy eroverheen?

5. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Voor de zoveelste keer: als je niet weet wat voor materiaal je gebruikt hebt, kun je niet zomaar met epoxy aan de slag, want het zou kunnen dat je mal dan voor je ogen wegsmelt!

6. pompebled

pompebled Forum veteraan

Lid geworden:
    1 nov 2004
    Hallo Sam,

Polyester hecht slecht op epoxy, hoe polyesterplamuur hecht op epoxy weet ik niet, want daarvoor gebruik ik epoxyplamuur...

Géén glasvezelMAT gebruiken in combinatie met epoxy, maar glasweefsel.

Groeten, Jan.

7. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    ja weet ik maar denk je dat ik het bericht van jouw en ad niet lees ofso?? die postings lees ik ook hoor. ik ga het eerst vragen in de winkel waar ik de epoxy enz. of het wel met dat schuim kan (dan neem ik mijn mal even mee) en als zij het daar ook niet weten dan ga ik het eerst uittesten op een klein stukje schuim en als dat niet samen kan dan ga ik wel kijken wel materiaal ik dan eerst over mijn mal moet doen. (zeg ik tegen micropuller hoor)

8. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    oke bedankt voor de reactie jan, ik wist niet dat er ook epoxyplamuur was haha. en wat is dan eigenlijk het verschil tussen een glasvezelmat en gewoon glasvezel??

9. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Goed jongen. Weet je wat? Zoek het lekker uit. Gelukkig weet ik met mijn achtergrond in de decorbouw geen bal van het werken met schuim, polyester, epoxy etc. dus aan mijn input zul je weinig missen.

10. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    hoho is niet boos bedoeld hoor sorry dat het zo over komt..

11. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Micro, je hebt het er al over gehad, laat het los:

Dit bericht is niet zichtbaar omdat Samz11 op je negeerlijst staat.

Sommigen schrijven dat ze lezen en luisteren, terwijl ze in dezelfde zin maar door ratelen op hun eigen spoor.

12. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    oke wat is dit: dit bericht is niet zichtbaar omdat Samz11 op je negeerlijst staat. wat betekend dat? negeert micropuller mij? dan is dat heel kinderachtig volgensmij als op mijn profiel mijn leeftijd niet stond, had micropuller heel anders gereageerd ik vind dit heel jammer..

13. Brandweerboot

Brandweerboot

Lid geworden:
    20 mei 2011
    Sam, er zijn mensen zat die jonge mensen willen helpen met problemen op te lossen.
    Zelf vindt ik het ook fijn om jonge mensen te stimuleren met hulp.
    Dus terug on topic maar.

14. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    gewoon verder dan maar zonder micro.

15. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    En hup, daar wordt weer iemand met veel vak- en hobbykennis geloosd.

16. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Door een 12-jarige...

Moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd erg terughoudend ben bij het beantwoorden van vragen van erg jonge forumleden. Dat ontstaat door minder leuke ervaringen uit het verleden.

Bijvoorbeeld, je beantwoord een vraag naar beste weten met een uitgebreid stuk tekst. Dan merk je dat dezelfde vraag een paar berichten verder weer teugkomt.

Waarom? Is het antwoord niet gelezen? Niet begrepen omdat het te moeilijk is? Wordt er getwijfeld aan de juistheid?

Heb eigenlijk liever dat gezegd wordt dat het te moeilijk is, dan ligt het aan mij en zal ik proberen het eenvoudiger uit te leggen. Maar meestal krijg ik de indruk dat je genegeerd wordt, en daar heb ik een hekel aan. Tik tenslotte niet voor niets m'n vingers blauw...

Als je een vraag stelt en antwoord krijgt heb je naar mijn idee een beetje de verplichting daar iets mee te doen.

Jongeren moeten ook begrijpen dat modelbouw in technische hobby is en dat je daarvoor enig technisch inzicht nodig hebt en dat niet kan afdoen met de opmerking dat het te moeilijk is. Dan moet je hier niet aan willen beginnen, dan ben je er simpelweg te jong voor.

Laatst bewerkt: 17 sep 2012
  17. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Twaalf of tweeenveertig, dat maakt op zich niets uit, het gaat om de toon die gezet wordt. Wat dat betreft kan ik meer hebben van een jong forumlid, eigenwijsheid hoort nu eenmaal bij die leeftijd. Maar ik vertik het om aangesproken te worden alsof ik een van hun klasgenootjes ben.
    En ja, ik lees nog steeds mee. En nee, ik heb TS niet op mijn negeerlijst gezet (heb ik niet eens, als iemand me niet aanstaat kan ik hem/haar ook zo wel negeren, daar heb ik geen lijst voor nodig)

18. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Ja Roel , reuze jammer.
    Misschien snapt hij het binnenkort dat het ZIJN eigen schuld is. :rolleyes:

Het wordt wel steeds lastiger om nieuwe vragenstellers van deze leeftijd opnieuw en zonder vooroordelen toch weer te proberen te helpen ipv gewoon te laten roepen.

19. pompebled

pompebled Forum veteraan

Lid geworden:
    1 nov 2004
    Misschien een 'schriftelijke' overhoring hiervan voor de 'nieuwkomers' voor ze op het forum aan de slag mogen?
    Modelbouwforum.nl - Regels & voorwaarden

Iedere nieuwe vragensteller krijgt van mij antwoord, als ik dat tenminste weet, hoe daarop gereageerd wordt, bepaald grotendeels of ik er meer tijd aan besteed...

Groeten, Jan.

20. Brandweerboot

Brandweerboot

Lid geworden:
    20 mei 2011
    Gewoon even Coen en Koen en Jan in je gedachten halen, weet je zo weer dat je de jonge knapen niet voor niets helpt.

Deel Deze Pagina