Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hallo Pieter,
Voor wat het waard is. Ik heb een tooltje gemaakt van messing waar de snijplaat invalt. De voorkant is dus rond met een kamer erin gefraisd waar de snijplaat precies inpast, een inbus boutje in de zijkant zodat de plaat vastgezet kan worden. Aan de achterkant heb ik de ronde staf teruggedraaid naar 16 mm zodat deze in de boorkop van de losse kop past. Op deze manier is de snijplaat exact uitgelijnd op de klauwplaat. Met de hand de lossekop tegen de staf in de klauwplaat drukken en met de hand de klauwplaat draaien. Met name voor het starten van het draadsnijden is dit wat gemakkelijker ( vind ik dan) Je hoeft ook niet de losse kop naar de klauwplaat te draaien dat gaat na de eerste gang vanzelf. De losse kop schuift over het bed.
Ik kijk uit naar de voltooide stuurinrichting, een meesterwerk in wordingBekijk bijlage 391265
petje af.....variatie op het thema
Bekijk bijlage 391268
Wow, respect wat je allemaal tovertknap staaltje werk !
dat groefje maakt het dan wel mooi af, beter kan niet
Grappig, ik gebruik dezelfde rateltapkruk als jij.Daarna aan weerskanten in de stangen M 3 draad ingetapt.
Het lijkt mij, dat je het verstel punt juist zo dicht mogelijk bij een van de uiteinden wilt hebben. De spanning op druk is het grootst in het midden van de stang, en daar zit nu juist je zwakste punt.
Ik kan me niet voorstellen dat dit bij de 1:1 ook zo is.. Die afstellingen zitten altijd aan een van de uiteinden.
Grappig, ik gebruik dezelfde rateltapkruk als jij.
Maar met één verschil.
Ik zet in het centergat van de tapkruk een aangepunte pen, hierdoor is de tapkruk gecentreerd en kan, daar het centergat enkele mm diep is, niet na een omwenteling losvallen.
Bekijk bijlage 391461
Groet, Henk
nu dat dit zo mooi spelingvrij is, worden de kogelkoppen toch wel met borst boutjes en niet met voldraad boutjes op de draaitafels vastgezet neem ik aan?
Misschien een goed idee.Hallo Roald,
Klopt, ik ga borstboutjes gebruiken.
Deze zijn borstboutjes niet te koop in deze kleine afmeting en ga ik deze borstboutjes zelf maken.
Hier komen t.z.t weer foto's van.
duidelijke schets zo Pieter,
je zou een verstelbare bus in dat afneembare beugeltje kunnen plaatsen of vast solderen, dan een wat langer borst boutje erdoorheen, zodat er geen draad van het boutje tegen het dunne beugeltje aan drukt. dan blijft het ook met veel wringen speling vrij.
die borgringetjes is inderdaad een mooie oplossing zo
mvg,
Roald