VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

Nu zie je pas goed hoe een dikke Volvo het wordt, nu deze bovenop de Semi-dieplader staat !!!

dikke dikke super dik noemen we dit
echt mooi piet :D:D:D

hier bij de nominatie modelvakman 2009

mvg bertus

Hallo allemaal,

Dit is een tussendoortje, hier wil ik aan werken, als ik met de andere projecten om één of andere reden even niet verder kan, zoals nu, de verf van de Semi-dieplader moet nu eerst 1 week drogen !!!

Zaterdag 4 april begonnen met mijn nieuwste project :

Ik ga een VOLVO F 16 470 PK 8x4, 4 assige Zwaar transporttrekker bouwen.

Hoi Piet,

Wat is bij jouw, als ik vragen mag, een GEWOON project, als dit een tussendoortje is?

tsjaa :P piet heeft die graafmachine nog open staan he :lol:
is weliswaar uitgesteld maar zal er nog wel aankomen nemen we aan ;D

hallo
cheeta bedoeld dus de rc cat 385cl 1:16,
dat project staat even in de koelcel/ijskast,
groeten markioo

Hoi Piet,

Wat is bij jouw, als ik vragen mag, een GEWOON project, als dit een tussendoortje is? [/QUOTE]

Hallo William,

Tja, wat is een tussendoortje ??? :cool:

De Volvo F12 Zwaartransporttrekker zou een tussendoortje worden, maar het is behoorlijk uit de hand gelopen, want ik blijf maar aanpassingen doen en onderdelen toevoegen, hahahaha !! :cool: :)

Wat is een GEWOON project ??? :cool:

De 6 assige Goldhofer smalbed dieplader met jeepdolly wordt/is een GEWOON project !! :cool: :)

Aan dit gewone project wordt stiekum al gewerkt achter de schermen.

Sssst, niet verder vertellen hoor, want dan willen ze allemaal weer foto's zien !! :cool: :cool:

Mijn lippen zitten stijf op elkaar, maar ,mijn ogen staan wagenwijd open:shock::shock:,
dus die foto's ben ik wel benieuwd naar.

Komt de 6 asser Broshuis semiedieplader achter deze Volvo en de dieplader achter de Actros, of ga je naar hartelust wisselen met combinaties?

Komt de 6 asser Broshuis semiedieplader achter deze Volvo en de dieplader achter de Actros, of ga je naar hartelust wisselen met combinaties?[/QUOTE]

Hallo Wiliam,

De Broshuis semi-dieplader past achter de 4 assige Volvo F12, maar ook achte de 5 assige MB Actros, dus deze Broshuis semi-dieplader kan inderdaad gewisseld worden.

Maar ook de Golfhofer smalbed dieplader past straks ook achter de beide trekkers, maar het is de bedoeling dat voor deze dieplader een 5 assige Volvo FH 16 700 PK, 3e generatie komt te staan !!
De Volvo FH cabine is al aanwezig, maar ook bij deze Volvo cabine moet het Volvo voorfront aangepast worden van de 2e generatie naar de 3e generatie !!

Dat wordt ook weer een uitdaging, want deze Volvo cabine is van Scale-Art en van kunststof !!
En ja, ik ben niet zo goed in kunststof !!

Nou Piet, ik lees het alweer, je hebt nog werk zat, dus je zal je voorlopig niet vervelen.

Ik dacht dat Scaleart alleen metalen cabines maakte, de prijs is er in ieder geval wel naar. Het is wel mooi, zo'n FH16, dus ik ben wel benieuwd.

Nou Piet, ik lees het alweer, je hebt nog werk zat, dus je zal je voorlopig niet vervelen.

Ik dacht dat Scaleart alleen metalen cabines maakte, de prijs is er in ieder geval wel naar. Het is wel mooi, zo'n FH16, dus ik ben wel benieuwd.

Hallo William,

Nee, Scale-Art maakt alleen maar kunststof cabines.

De Volvo cabines kost en nu : 750,= euro. maar toen ik de 2 Volvo cabines heb gekocht, kostte deze 495,- Euro per stuk
Omdat ik er 2 tegelijk kocht, kreeg ik 100,= per cabine korting !!
Ik 2 er toen gelijk maar 2 gekocht, 1 FH cabine, 1e generatie, 1 FH cabine, 2e generatie.
Deze cabines heb ik al gekocht 2005, dus dat is al even geleden !!

Maar die prijs van 750,= is echt belachelijk, veel te duur voor een kunststof cabine !!

Update : 0071

Hallo allemaal,

Weer even een update van de Volvo F16 4 assige Zwaartransporttrekker :

Begonnen met het maken van de verstraler-units voor in de bumper

HPIM3380.jpg

HPIM3381.jpg

HPIM3384.jpg

HPIM3386.jpg

Nu moeten eerst de gaten in de bumper gefreesd worden, voordat ik de verstraler-units kan afwerken.

Eerst alle gaten afgetekend op de bumper en daarna ruw uitgefreesd.

HPIM3388.jpg

HPIM3389.jpg

HPIM3390.jpg

Nu de gaten ruw zijn uitgefreesd, kun je zien hoe het ongeveer wordt.

HPIM3392.jpg

HPIM3393.jpg

HPIM3394.jpg

HPIM3395.jpg

Wordt vervolgd.

hallo piet
je hebt zeker ook je oprit sneeuwvrij gemaakt,
aan de niet rechte pen strepen te zien had je koude trillende vingertjes haha
mvg markioo

Hallo allemaal,

Gisteren even een nieuw speeltje gekocht !!

HPIM3433.jpg

Mijn oude fototoestel begon na ruim 20.000 foto's kuren te krijgen en de kwaliteit van de foto's ging nogal achteruit, maar wat wil je ook na 9 jaar !!

Nu ben ik weer Up To Date en kan ik weer een paar jaar vooruit

:D:D
Hallo allemaal,

Gisteren even een nieuw speeltje gekocht !!
hoy piet is dit van het aanvang salaris,geef op voor hand niet te veel uit want de belasting komt altijd later:D:D:confused:
HPIM3433.jpg

Mijn oude fototoestel begon na ruim 20.000 foto's kuren te krijgen en de kwaliteit van de foto's ging nogal achteruit, maar wat wil je ook na 9 jaar !!

Nu ben ik weer Up To Date en kan ik weer een paar jaar vooruit

hallo piet
de kerstman is vroeg geweest bij u,
maar ja,die oude man moet toch elk jaar ergens beginnen,
dit jaar dus in wierden bij de meester der modeltruckbouw,
zodat de kerstman ook thuis vanaf de noordpool uw bouwkunsten
duidelijk op fotoos kan volgen vanachter zn pc via t modelbouwforum,
het is echt een hobby voor jong en OUD,hihihi
groeten markioo

canon , altijd goede keuze!! en zeker de eos reflex cameras, gewoon goe spul.
bezit zelf de 40d met efs 17-85mm lens en voor als het een beetje verder moet,
de ef 100-400mm L IS.

succes er mee.

Back