VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

Hallo allemaal,

Allemaal hartelijk bedankt voor de felicitaties ! :thumbsup:

Tja, weer een jaartje ouder !! :( :(
Als ik gezond mag blijven zal ik jullie lastig blijven vallen met mijn bouwprojecten !! :cool: ;)

Update : 0096

Hallo allemaal,

Even weer een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

Begonnen met de ombouw te maken voor de oliekoeler.
Weer veel foto's gemaakt.

full

In de voorplaat het rechthoekige gat gefreesd voor de koeling van de oliekoeler, voor dit rechthoekige gat komt voor bescherming een rooster.

full

full

full

full

De zijplaten, de voorplaat en de bovenplaat op maat gefreesd en het rooster op maat gemaakt.

full

full

full

full

De bevestigingsstrippen voor het rooster op maat gemaakt en 2mm gaatjes in geboord voor de bevestiging van het rooster

full

full

full

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo piet
dat is wel weer gelikte detailering,
maar is het rooster er niet op vast te solderen ipv bevestigingsstrips??!!
ik doe het u niet na,maar ik geef enkel maar een domme opmerking zoals gewoonlijk,
en dat keetje is van kunstof,dat past toch niet bij uw messing??!!:rolleyes::D:D
trouwens ik heb nu een 1x sterretje achter mn naam staan,ben ik stout geweest ofzo??!!!:D:D:D:D:D
of is dat het aantal mensen dat mij WEL mag??!!:D:D:D
mvg markioo

hallo piet
dat is wel weer gelikte detailering,
maar is het rooster er niet op vast te solderen ipv bevestigingsstrips??!!
ik doe het u niet na,maar ik geef enkel maar een domme opmerking zoals gewoonlijk,
en dat keetje is van kunstof,dat past toch niet bij uw messing??!!:rolleyes::D:D
trouwens ik heb nu een 1x sterretje achter mn naam staan,ben ik stout geweest ofzo??!!!:D:D:D:D:D
of is dat het aantal mensen dat mij WEL mag??!!:D:D:D
mvg markioo

Hallo Marco,

Nee, het rooster wordt niet vastgesoldeerd op de bevestigingsstrippen, want dan gaat het roesten door de S39, omdat je het rooster nooit helemaal goed schoon krijgt.
Deze roest blijft doorwoekeren en komt gewoon dwars door de lak heen !!

Wat het sterretje bij jou naam betekent weet ik niet, maar er zijn ook forumleden die een plusje hebben, ook dat weet ik niet wat fat betekent.

Dat bouwkeetje is wel van kunststof, maar het gaat mij er gewoon om een
statisch model te hebben bij de rest van mijn wagenpark !
Ik heb immiddels de site gevonden van dat bouwkeetje, veeeeeeeeeel te duur : 70 Euro
www.der-rc-bruder.de

Laatst bewerkt:
hallo piet
tja en in zo een kippenhok wil niemand zn lunch nuttigen,
ik heb toen voor de club en hobma een partij gebouwd,
ik heb de mallen niet meer,maar zal er proberen een aantal te maken,
wil er toch ook eentje achter mn sprinter hebben,een tandemasser aanhanger zit ook al in de planning,
maar de tekeningen en mallen in de loop der tijd weg geraakt en das balen,ik had een mal voor het lintzagen en lijmen,
ik gebruikte eerst wedico dieplader wielen,maar voor een tandemasser voor mn 1:10 xc/cc chassis had ik tamiya kever wielen genomen en dat vond ik wel netter staan,en nu is er tamiya tamtech 1:12,die wieltjes maar passen,dus bestellen maar,
en die ster ik heb het gevraagd aan robert,nu wachten op antwoord,
mvg markioo

Update : 0097

Hallo allemaal,

Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

Verder gegaan met de ombouw voor de oliekoeler.
Weer veel te veel foto's gemaakt.

De ombouw voor de oliekoeler in elkaar gesoldeerd.

Ook de bevestigingsplaten vastgesoldeerd.

De strips gemaakt en op maat gefreesd en de montage gaatjes 2mm geboord.

full

full

full

full

full

full

full

Veel soldeertin gebruikt om de naden goed vol te laten lopen met soldeertin, zodat je bij de afwerking op de hoeken geen naden meer ziet.
full

Zie de afwerking van de binnenkant van de ombouw, de bevestigings strips waarmee de ombouw op de zwaartransportmodule wordt vastgeschroefd, maar ook de M2 boutjes vastgesoldeerd om het rastergaas met de strips vast te schroeven.
De M2 boutjes ziteen vastgeschroefd in de voorplaat, M2 draad ingetapt en daarna vastgesoldeerd.

full

full

De opbouw aan de buitenkant netjes afgewerkt, let op de gladde afwerking, geen naden op de hoeken meer zichtbaar.

full

full

full

Het rastergaas even vastgeplakt met plakband, om te kijken hoe het staat.
Hmmmm, staat wel netjes, vind ik zelf.

full

Zie de gladde afwerking van de ombouw, hier duidelijk zichtbaar, geen naden meer te zien.

full

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.

Update : 0098

Hallo allemaal,

Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

Aan de binnenkant van de ombouw het rooster vastgezet met 4 strippen

full

full

Begonnen met het maken van de oliekoeler.
Weer veel foto's gemaakt.

De lamellen op maat gezaagd voor de oliekoeler

full

full

180 gaatjes voor de olieleidingen in de lamellen geboord en de buisjes (olieleidingen) op maat gezaagd.

full

De oliekoeler in elkaar gezet en in elkaar gesoldeerd.

full

full

full

Daarna de oliekoeler op de freesbank vlak en haaks gefreesd, schoongemaakt en mooi glad afgewerkt.

full

full

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.

hallo piet
wat moet ik HIER nou weer op zeggen???!!!
die 180 gaatjes toch niet 1 voor 1 geboord he??!!
de plaatjes op elkaar gehecht en geboord neem ik aan,
geweldig gedaan,verheug me nu al op oudega 12 juni,
mvg markioo

Update : 099

Hallo allemaal,

Weer even een kleine update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

De boven en de onderkant van de oliekoeler uitgefreesd om de olieleiding en met elkaar te verbinden.

full

full

De gaten/de aansluitingen voor de olieleidingen in de boven en onderkant geboord, 2 aansluitingen voor de aanvoerleidingen en 2 aansluitingen voor de retourleidingen.

full

De bovenkant en de onderkant op de oliekoeler gesoldeerd en weer mooi afgewerkt.

full

full

full

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.

hallo piet
wat moet ik HIER nou weer op zeggen???!!!
die 180 gaatjes toch niet 1 voor 1 geboord he??!!
de plaatjes op elkaar gehecht en geboord neem ik aan,
geweldig gedaan,verheug me nu al op oudega 12 juni,
mvg markioo

Hall Marco,

Alle gaatjes 1 voor 1 geboord met behulp van een boormalletje.

Als je alle strips op elkaar soldeerd en dan gaat boren, dan gaat de boor verlopen en krijg je de gaatjes niet zuiver en passen de olieleidingen er niet in !!

Dit boormalletje heb ik speciaal even gemaakt, dit boormalletje heb ik straks bij de Caterpillar 385 CL ook weer nodig om een oliekoeler voor de CAT te maken !!

Hallo Piet,
Mooi hoor, die koeler.
Had meteen maar twee koelers gemaakt, dan had je die van de Cat nu ook al klaar gehad.
Eigenlijk zou je de aandrijfmotor van de truck water of olie gekoeld moeten maken, dan had je die kunnen koelen met de koeler.

Hallo Piet,
Mooi hoor, die koeler.
Had meteen maar twee koelers gemaakt, dan had je die van de Cat nu ook al klaar gehad.
Eigenlijk zou je de aandrijfmotor van de truck water of olie gekoeld moeten maken, dan had je die kunnen koelen met de koeler.

Hallo Stefan,

Bedankt voor je compliment

Jaaa, inderdaad had ik er beter 2 te gelijk moeten maken, hahaha ! :cool: ;)

Maar ik weet nu hoe het moet hé, dus kan ik die redelijk snel bouwen, daar wil ik trouwens 2 ventilatoren opzetten !

Update : 0100

Hallo allemaal,

Ja, ja, dit is al weer de 100e update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

De bevestigingssteunen gemaakt en op de oliekoeler gemonteerd om de oliekoeler op het frame van de zwaartransportmodule te monteren.

full

full

Zie de ventilaor die op de oliekoeler wordt gemonteerd

full

full

full

De oliekoeler pasgemaakt op het frame gemonteerd en even gekeken hoe het staat in de ombouw van de oliekoeler.

full

full

full

full

full

full

full

full

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.

hallo piet