VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

ow is dat tafeltje op de achterassen dan :)
nee gewicht zal geen probleem zijn zolang de politie niet om de hoek staat ;)
 
Update : 0151


Hallo allemaal,


Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

Verder gegaan met het interieur van de Volvo cabine.

Een nieuw Volvo F12/F16 stuur van messing gemaakt, want het kunststof 3 spaaks
Wedico stuur lijkt echt helemaal nergens op, ronduit slecht !!

Weer veel foto's gemaakt.


De stuurring gemaakt van 3mm rond messing, dit rondgebogen om een rondstaf van 35mm.
Daarna de stuurring mooi rond gemaakt op 34mm rond binnenwerks en daarna de stuurring
in elkaar gesoldeerd

Zie de bouwtekening van het stuur, inwendige maat 34 mm

HPIM5456.jpg


Het binnenstuk waarin de stuurpen komt uitgefreesd uit massief plat staf.

HPIM5464.jpg


HPIM5463.jpg


HPIM5462.jpg


HPIM5461.jpg


HPIM5460.jpg


HPIM5459.jpg


De 4 spaken gemaakt van 3mm vierkant en daarna het middenstuk in de stuurring gesoldeerd.
Tevens de stuurpen in het middenstuk gesoldeerd.

HPIM5466.jpg


HPIM5467.jpg


HPIM5468.jpg


Daarna het Volvo stuur mooi afgewerkt.

HPIM5471.jpg


HPIM5470.jpg


HPIM5469.jpg


HPIM5472.jpg


HPIM5473.jpg


HPIM5474.jpg



Daarna het Volvo stuur in de primer gespoten, t.z.t. worden het stuur mat zwart gespoten.
T.z.t. wordt er nog het Volvo logo op de binnenstuk van het stuur gemonteerd.

HPIM5476.jpg


HPIM5475.jpg


Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
hallo piet
waarom nu al het stuur gespoten??!!!
de rest van de volvo is nog in het messing kleurtje,
ziet er weer geslaagd uit na een dagje knutselen,
mvg markioo
 
hallo piet
waarom nu al het stuur gespoten??!!!
de rest van de volvo is nog in het messing kleurtje,
ziet er weer geslaagd uit na een dagje knutselen,
mvg markioo


Hallo Marco,

Waarom ik het stuur nu al heb gespoten ??
Omdat ik het mooi had afgewerkt en ruw had opgeschuurd, daarna gelijk in de primer gezet, dan hoef ik het stuur later niet meer ruw op te schuren voor een goede hechting van de primer.

Eigenlijk moet ik dit met elk onderdeel wat ik maak, direct in de primer zetten, want later moet ik alles weer opnieuw ruw opschuren, voordat ik het in de primer kan zetten, want messing oxideert heel snel !

Maar het steeds opnieuw schoonmaken van de verfspuit is ook wel veel werk hoor, na kleine aantallen onderdelen gepoten hebbende.

Het is dus steeds een keuze, wat doe ik, direct spuiten, of later alles opnieuw ruw opschuren en alles in een keer in de etsende primer zetten !
 
Update : 0152


Hallo allemaal,


Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

Verder gegaan met het interieur van de Volvo cabine.

Begonnen met een verstelbare stuurkolom te maken, zolas bij de 1:1, want daar zit ook een verstelbare stuurkolom in.
Weer veel foto's gemaakt.

De stuurkolom gemaakt van van messing staf 12x10 mm.

Dwars door de stuurkolom op de freesbank een gat van 3mm geboord voor de stuurstang.

HPIM5485.jpg


HPIM5484.jpg


HPIM5483.jpg


De stuurkolom aan de onderkant schuin afgefreesd, zoals bij de 1:1

HPIM5481.jpg


De bevestigingpunten aan de stuurstang gesoldeerd.

HPIM5489.jpg


De stuurkolom weer mooi glad afgewerkt.

HPIM5494.jpg


HPIM5493.jpg


HPIM5492.jpg


HPIM5491.jpg


HPIM5490.jpg



Even het stuur in de stuurkolom gepast.
Dit staat wel goed, gelijk aan de 1:1

HPIM5497.jpg


HPIM5496.jpg


Tot zover deze update

wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Update : 0153


Hallo allemaal,


Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

Verder gegaan met de afbouw het interieur van de Volvo cabine.

Verder gegaan met een verstelbare stuurkolom te maken, zoals bij de 1:1, want daar
zit ook een verstelbare stuurkolom in.
Weer veel foto's gemaakt.

De schakelaars aan het stuur gemaakt en vastgesoldeerd aan de stuurkolom.

HPIM5522.jpg



HPIM5521.jpg


De schakelaars en de stuurkolom weer mooi glad afgewerkt.

HPIM5523.jpg


De bevestigings-steunen voor de verstelbare stuurkolom die aan het dashboard worden
gemonteerd gemaakt van messing.

HPIM5498.jpg


HPIM5499.jpg


Het geheel weer mooi afgewerkt

HPIM5501.jpg


HPIM5500.jpg


De rubber doorvoerdop voor de stuurpen die op de vloerplaat is gemonteerd gemaakt
van messing, deze wordt t.z.t. mat zwart gespoten, waardoor deze doorvoerdop ook
net van rubber lijkt.
Deze doorvoerdop gedraaid op de draaibank.

De doorvoerdop aan de binnenkant uitgedraaid naar een wanddikte van 0,8mm dik.

HPIM5519.jpg


HPIM5518.jpg


HPIM5517.jpg


De bevestigings-steunen voor de verstelbare stuurkolom gemonteerd aan het dashboard.

De verstelbare stuurkolom met de (rubber) doorvoerdop voor de stuurpen gemonteerd.

HPIM5526.jpg


De bevestigingsteun voor de verstelbare stuurkolom met vier M 1.4mm boutjes gemonteerd
op het dashboard.

HPIM5527.jpg


HPIM5528.jpg


Zie de verstelbare stuurkolom in div. standen.

HPIM5514.jpg


HPIM5513.jpg


Zie ook de (rubber) doorvoerdop op de vloerplaat

HPIM5512.jpg


HPIM5511.jpg


HPIM5508.jpg


HPIM5507.jpg


Jammer, sommige fotos zijn 'helaas wat wazig !

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
:schrik: dat heb je weer knap gemaakt Piet, net echt
als ik 1/16 kleiner was zou ik er gerust mee willen rijden :lol:
keep up the good work ;)
 
Hoi Piet,

zijn de deuren van je Volvo eigenlijk te openen?
Ik hoop het wel, anders zijn al die mooie details niet te zien.;)

Ga je eigenlijk nog pedalen maken?


Succes met de verdere bouw.

Raymond.
 
Hoi Piet,

zijn de deuren van je Volvo eigenlijk te openen?
Ik hoop het wel, anders zijn al die mooie details niet te zien.;)

Ga je eigenlijk nog pedalen maken?


Succes met de verdere bouw.

Raymond.

Hallo Raymond,

Ja, de deuren kunnen open en dicht, dus alle details blijven zichtbaar !

Of ik nog pedalen ga maken ???

Raymond, vooral blijven kijken, er zullen nog vele details volgen !
 
Hallo allemaal,


Jullie zullen wel denken, begint hij nu in eens met de Caterpillar 385 CL-RE rupskraan ???
Terwijl de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker nog niet klaar is !

Helaas ligt de bouw van de Volvo F16 voorlopig stil,want ik heb weer last gekregen van mijn buik, sommige forumleden weten wel wat mij is overkomen in 2005.

Sinds 4 weken moet ik absolute rust houden van de specialist/chirurg, ik mag geen arbeids-intensief werk verrichten tot het einde van dit jaar.
Dus ben ik om toch wat te doen te hebben begonnen met de voorbereidingen van de Caterpillar 385 CL-RE rupskraan, div. tekeningen maken, metingen verrichten. omrekenen en materialen bestellen, want helemaal stil zitten kan ik niet !
Een beetje tekenen en achter de computer zitten dat lukt redelijk goed.

De update's gaan wel gewoon door, want ik was al verder met de bouw dan de update's op het MBF forum !
Voorlopig heb ik nog wel wat update's op voorraad.

De bouw zal op z'n vroegst januari 2011 weer verdergaan.

Dus ik heb een beetje pech, maar volgens de specialist kan door geen intensieve arbeid te verrichten het wel weer goed komen, dus ik moet geduld hebben.
 
Van harte beterschap Piet, en je gezondheid is toch echt nog wel belangrijker als het afbouwen van een vrachtwagen.

We wachten gewoon rustig af, maak je in ieder geval niet te druk.
 
Sterkte Piet.

Misschien kan je aan Opa Wil zijn leerling vragen. Kan hij misschien onderdeeltjes voor jou maken.

Anders krijgen wij met zijn alle afkickverschijnselen van jou werk.

Alle gekheid op een stokje. Rustig aan, wij wachten geduldig

Groetjes

Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Back
Top