Voorstellen: Wannabee Heli-Piloot... Tip's and Trick's??

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door MacDuijster, 8 feb 2011.

1. elrofotografie

elrofotografie

Lid geworden:
    16 mei 2010
    Dacht dat ik lang bezig was (8 maanden)

2. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Je wilt ook niet weten wat het materiaal toen was.... daarbij is een Art-Tech of E-sky heli een wonder van betrouwbaarheid, stuurprecisie en vooral crashbestendigheid.... Als ik het eerste jaar op een typische zaterdag wel 2 minuten vliegtijd haalde, verdeeld over 3 crashes en tussentijdse reparaties, dan was het veel.... met 2 minuten per week vliegen gaat het leren niet erg snel he?

Ik zou nu niet graag meer met dat onding van toen willen vliegen...

Groet, Bert

3. Roop

Roop

Lid geworden:
    3 jul 2009
    Doen, als alles echt nog nieuw in de verpakking zit is dit een nette prijs. Maak je geen zorgen over onderdelen, over de hele wereld voor redelijke prijzen aan te komen. Laat je ook niet afleiden door de "Trex" en flybarless community :D:D... Ik ben net zelf begonnen met heli vliegen, met een Raptor 50. Het feit dat je niet aan alle kanten afhankelijk bent van electronica (Raptor heeft mCCPM) maakt het beginnen alleen maar makkelijker. Ook omdat de Raptor geen fortuin kost sta je niet met het zweet in je handen langs het veld. Crashen gebeurt toch wel een keer maar je bent dan niet de prijs van een non-plus ultra carbon digi dinges heli kwijt...

Succes!

4. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Kan het niet beter verwoorden.... +1!!!!

Groet, Bert

5. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Piccolo?

6. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Nee, Die bestond toen nog lang niet.
    Nog veel ouder: de Bell 47 G van Graupner, bouwjaar '82
    Fixed pitch, brandstof, zeer zwak kunsstof frame, als je er naar wees, of een beetje te luid praatte was het al stuk....
    Van "spelingvrij" had toen nog nooit iemand gehoord blijkbaar
    Hekrotor met ongeprofileerde blaadjes. Een Kavan-gyro met tol en potmeter (moest je een gat in je servo boren om de potmeter van de gyro parallel te schakelen met de pot van de servo, echt waar, ik verzin het niet)
    Heel instabiel, heel traag, toen vond ik het gaaf, maar heb er in 2000 nog eens mee gevlogen en het was gewoon één groot drama om te sturen.
    En hoewel die Piccolo er wel wat op leek qua vlieggedrag, was die Piccollo toch al stukken beter.
    Naast een beetje vliegen heb ik van die Bell hoofdzakelijk geleerd om dingen met Stabilit Express te plakken.....
    Uiteindelijk kon ik daar heel voorzichtig rondjes mee vliegen, maar mijn eerste CP heli was echt een openbaring....

Groet, Bert

7. MacDuijster

MacDuijster

Lid geworden:
    8 feb 2011
    Heren, bedankt voor jullie nuttige input.

Ik heb zo goed als zeker de kit gekocht! :D :cool:

Vanavond ga ik naar de verkoper toe om te kijken of alles inderdaad zo is als hij verteld heeft.
    Nieuw in doos, gesealde verpakkingen, originele bon waarmee ik eventueel zelfs nog naar de winkel kan waar hij hem gekocht heeft (ik weet nog niet welke dat is) om te helpen met afstellen en invliegen.

Ik twijfel er niet aan dat alls klopt dus rond een uurtje of 20:00 vandaag ben ik als goed is de trotse eigenaar van een 'Raptor 50 V2.5 Titan'!

Ik post een paar foto's zodra ik thuis ben!

Groeten Marco

8. Sprokkel

Sprokkel

Lid geworden:
    27 apr 2004
    Hallo,

Wat je ook doet kies mode 2. Ook al hebben ze op de club mode 1 kies voor mode 2.
    Mode 2 maakt het leven veel gemakkelijker.
    De pyroettende figuren als je daar later aan toe bent zijn vele malen makkelijker uit te voeren in mode 2.

ikzelf vlieg/ vloog heli in mode 1 en ik weet waar ik het over heb.
    voor vliegtuigen is mode 1 weer veel beter. Dit is voornamelijk handig in de rollende bewegingen.

Wil je perse een nitro dan zou ik 100 procent kiezen voor een trex 600n flybarless dan wel met een flybar.
    Wil je electro dan een trex 600 of een 500 en ik geloof zelfs een 550 e. Deze helis zijn betaalbaar. Heb je meer budget dan kan je kijken naar een logo 600.

Nitro heeft misschien de sound of power maar de electro heeft toch echt meer met een goede set up. En electro heeft gewoon minder geklooi.
    Als ik weer een heli zou aanschaffen zou ik voor een electro gaan.

Heel veel succes!

En remember mode 2, ik weet zeker dat als je serieuze ambities hebt in het heli vliegen dat je spijt krijgt als je het niet doet.

Groet,
    Dennis

9. MacDuijster

MacDuijster

Lid geworden:
    8 feb 2011
    Heren, hij is binnen!! :D :cool:

Ik ben de trotse eigenaar van een schitterende 'bouwdoos' in de vorm van een gloednieuwe: Thunder Tiger Raptor 50 V2 'Titan' (4853-K11)

Incl. Motor en een set gloednieuwe carbon-bladen!

Onderstaand een paar foto's van mijn aankoop:

Dus.... Binnenkort een uitgebreid bouwverslag voor degenen die het leuk vinden om dat te volgen!!

Ik ben er erg blij mee!!:D:D

10. Roop

Roop

Lid geworden:
    3 jul 2009
    Veel plezier met het in elkaar zetten! Leg de carbon bladen voorlopig weg en begin met de houten bladen voor het lessen.

11. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    Cool man, erg leuk om aan te beginnen, zelf ook ooit zoeen in elkaar gezet, nooit met die houten blades durfen vliegen,.....snap niet dat zulk slap spul zon zware heli de lucht in kan krijgen. Heel veel plezier met t bouwen en er zijn hele leuke sticker sets te krijgen voor de standaard "shampoofles plastic" canopy!

12. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Haha, da's nou typisch "de moderne generatie".....
    Zo verwend met carbon....

Het lukt je écht niet om met een .50 een setje houten bladen kapot te vliegen, TENZIJ je moedwillig veel te hoge toerentallen gaat draaien, óf de grond raakt.....

Het stuurt niet zo scherp en strak als Carbon of zelfs maar GFK, maar vliegen doet het prima hoor....

Niet WILLEN vliegen met hout, dat kan ik begrijpen, maar niet DURVEN, da's echt onzin....

@Macduijster: Als je je (mooie) carbon bladen er niet gelijk aan wilt wagen, ga gerust je eerste pogingen doen met die standaard houten bladen hoor! Wel met hulp uiteraard....

Groet, Bert

13. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Ik moedig beginnelingen zelfs aan met houten bladen te beginnen.
    Hoover oefeningen met carbon bladen levert je niet echt veel op.
    als je een fout maakt zijn je bladen stuk, maar ook je links, as krom, etc.etc.etc.
    Met houten bladen is de schade vaak veel minder (logisch).
    Je kan je mooie carbon blades beter even apart leggen, als motivatie om je heli snel onder controlle te krijgen.

14. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    +1!

Groet, Bert

15. steloe

steloe

Lid geworden:
    30 mrt 2008
    Flybarless voor een beginner..hmm, ja als je veel hulp krijgt . Er moet veel meer instellingen(electronics) gebeuren dan simpel met één Gyro , er kan van alles niet juist staan en zolang je niet weet hoe een heli zich gedraagt zul je die gedragingen niet kunnen lezen .

Destijds in de club met maar een paar helivliegers moest ik alles zelf opzoeken indien er iets mis was om het dan door te geven aan de andere , en ik heb soms lang met een probleem gesukkeld tot ik een oplossing gevonden had . Later zijn er nog ervaren helipiloten bijgekomen en dan is er een wisselwerking van gedachten en dat maakt een club interessant . Ik zit nu in een andere club(nitroverbod) en kzit weer met het zelfde probleem . 5 tal helis maar waarvan ik het meest vlieg . Meestal geef ik tips aan de andere , maarja ik weet ook nie alles hé .

16. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    Nou ja das niet helemaal waar,...heb in het begin altijd naar volle tevredenheid gevlogen met de woodies op de SEv2, vond dit best stevige blades tov de 450size heli.

Toen ik die hele lichte dunne bladen zag en voelde die bij die kit zaten had ik dus mijn twijfels....Maar als jij zegt dat t kan, dan zou ik er idd lekker mee leren hoveren.

17. MacDuijster

MacDuijster

Lid geworden:
    8 feb 2011
    Het bouwverslag van mijn heli is vanaf nu te volgen!! :cool::D

In de sectie 'bouwverslagen' in 'Heli Algemeen'

Groeten,

Marco

Deel Deze Pagina