hallo,
@fkz: Ik ga de zeilen aantrekken met de carbon arm, ik heb altijd winches gebruikt maar door de kantelkiel was daar eigenlijk maar weinig plaat voor en dacht ik maar eens een servo te proberen hier heb ik al ervaring mee met mijn Yamaha Withbread 60
De doop + maiden in het zembad is voor morgen gepland, dus ik weet nog niet hoe het stuurt.
Er zijn nog wat plekjes op de romp die bijgewerkt moeten worden maar over het geheel gezien ben ik wel tevreden

benieuwd hoe dat gaat varen met de kantel kiel. Hier zijn een paar foto's.
Er zijn nog wel een paar aandachts puntjes, de mast staat nog niet volledig ondersteunt de lijmverbinding van dat spantje is losgegaan.
fokkenboom en giek moeten nog gemaakt worden. De zeiltjes zijn al wel klaar. Er is wel een kleine opmerking over het kantelsysteem, het is niet sterkgenoeg om de kiel onder helling van o° naar 45° te kantelen dus ik zal moeten proberen om iets van een roloverstag/ gijp te maken. Spannend hoe dat gaat varen
En ik heb de mast nu op de plek gezet waar dat volgens de tekening van Francesco moest, misschien zet ik hem wel iets naar achteren
Donderdag ga ik naar het Haringvliet en kijken hoe het bootje vaart op groot water :evil:
de boot verdient niet echt 100% de schoonheidsprijs, ik ben soms wat ongeduldig en onhandig maar het gaat mij meer om hetgene wat er achter zit.
mvg Robert