Het zal allemaal best zo zijn en er kunnen vast wel wat verliezen optreden maar ik blijf het toch vreemd vinden dat bij een afslag bij 3.0V, dan is de accu dus voor ong. 80% leeggetrokken, men er toch meer dan 100% in krijgt

Dan praat je m.i. ook niet meer over enig verlies in rendement.
Let wel, ik zeg niet dat jullie poep praten o.i.d. maar zoals gezegd blijf ik het vreemd vinden?
Of geeft de fabrikant aan dat het 5000mAh is en zijn ze stiekem zwaarder?
Dus wie kan hier een wetenschappelijke draai aan geven met een feitelijke verklaring (ter lering)?
Ik wil best (leren) geloven dat dit voor komt maar dan wil ik voor mezelf ook wel graag weten hoe en waarom dit zo komt.
@ Markjuhh
Zoveel bijzonder spul heb ik ook niet.
Ik gebruik een enkele duurdere LiPo maar hoofdzakelijk wat Dymond LiPo's die ik redelijk mishandel (onder piekbelasting leegzuigen en met 5C volpersen).
Als laders heb ik een T2M Swallow (dus ook geen Rolls onder de laders) en daarnaast een Hyperion Eos.
Na het vliegen zit er meestal zo rond de 20-30% in de accu's en ik krijg er dan nooit meer in dan zo rond die 70-80%.
1 accu gebruik ik in een zwever met telemetrie e.d. en als ik in mijn oortje hoor dat ik 3000mAh heb verbruikt gebruik ik de motor niet meer en gaat er vervolgens zo'n beetje hetzelfde weer in.