Vrijvliegen is heerlijk

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Bertus, 31 jan 2009.

1. LangeJay

LangeJay

Lid geworden:
    23 feb 2007
    Die e-sky zender gebruik ik ook voor depron modellen. Werkt perfect. Ik gebruik hem met de f117A met een v-staart mixer om rol en hoogteroer te regelen met 2 servo's. Alleen het bereik is niet geweldig.

2. bdoets

bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Ik had iets geschreven dat bij nader inzien onzin bleek te zijn...:hammer:

3. Bertus

Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
    a

Laatst bewerkt: 14 sep 2015
  4. Bertus

Lid geworden:
    23 sep 2002
    a

5. bdoets

bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    6 aug 2006

6. calmatosport

calmatosport

Lid geworden:
    16 okt 2007
    Die corona 2,4 ontvangertjes zijn geweldig!
    Maar ze werken alleen op Corona modules.
    ik heb al wel goede dingen over die HC 4kan 2,4 zender gehoord.
    een V-mixer lijkt mij geen probleem, en voor rolroeren kan je een Y-kabel gebruiken (of kabeltjes aan elkaar solderen)

7. r.marijnissen

r.marijnissen

Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Zelf voor 80€ 3x 7 kanaals futaba ontvangers gekocht via ebay.

Dus gewoon goed zoeken.

8. Bertus

Lid geworden:
    23 sep 2002
    aa

9. Robion

Robion

Lid geworden:
    21 dec 2005
    De reden voor mij om vrij te vliegen is meestal de ruimte en de mogelijkheid om eens niet het elastiek uit de bomen te hoeven halen na een lancering. Ons clubveld is omgeven door bomen en daar houd het stiek niet van en lieren is bij een verkeerde wind al helemaal een crime.
    Voorheen wel gevlogen met brandstof...even starten op een landweg maar landen in het gras, want dat landweggetje bleek toch wel heeel erg smal en de sloten heel erg breed en diep uitgebaggerd. Ook het grazende vee in de omliggende weilanden was niet echt gecharmeerd van mijn capriolen, hoewel ik meestal eerst wat rondtaxiede om te gewennen eer ik de knuppel op 100% zette.
    Nu alleen met schuim/EPP en 2.4 aan de gang toch wel voor de veiligheid en voorkoming van overdadig geluid, hoewel een speedwing met een bolo ook erg kan gieren.

Ik stond vd zomer met een Easy Glider in de polder te sparren komt er een vrouwtje aan gewandeld met de vraag wat ik toch stond te doen met dat kastje op mijn buik want ik stond in een stilte gebied. Ze was de enige die daar last van had want stil kon ik het niet noemen, de boeren waren aan het hooien ?
    Mevrouw, ik ben aan het zweven, nou dat kon dus niet want alle vogels hadden er last van enz enz. Ja mevrouw, goed mevrouw maare... waar is die zwever dan vraagt ze. Ik wijs met mijn antenne naar een groepje thermiekende buizerds, daar is ze mevrouw. We zaten heel hoog dus ze zag ze echt niet, Easy Glider even naar benee gestoken en langs gevlogen met een knap vaartje, een tikkie up even wat gas erbij en daar was de volgende bel, motor uit, en daar ging ze mee in de bel. De buizerds keken even opzij en de één na de andere stak over naar mijn bel en we vlogen gezamelijk omhoog. Ze was sprakeloos, zei niets meer en vervolgde daarna na een korte groet haar weg.

Tja, als de buizerd er geen last van hebben wie dan wel ?

Ken je dat ?
    Kom je met een zwever rustig aanvliegen, nog even over het schrikdraad en een slootje; kantelt je kist al hikkend en stuiterend de sloot in ?

10. Bas roR

Bas roR

Lid geworden:
    2 aug 2008
    Vanmiddag wat weilanden gaan scouten met de parkmaster en naast een sportcomplex uitgekomen. De grasvelden waren okee maar wel wat bomen..
    Op het sportcomplex twee lege voetbalvelden die naast elkaar lagen te lonken en er stond 1 auto dus dat kon bijna alleen maar de terreinmeester zijn. Aangeklopt bij het clubgebouw en vliegen was geen enkel probleem zei de beste man. :D
    Tijdens de 2e vlucht kwam hij even kijken, hij was erg onder de indruk van wat mijn parkmaster en ik allemaal kunnen en hoe het in elkaar zit.
    Hij kwam me ook vertellen dat de voetbalvelden niet gebruikt worden, alleen de tennisbanen achterin de hoek. En dat als de kleine poort open is (wat meestal schijnt te zijn) ik van harte welkom ben om te gaan vliegen :cool:

11. Bertus

Lid geworden:
    23 sep 2002
    a

12. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Hee Bas, daar is de parkmaster inderdaad heerlijk geschikt voor, ideaal oefenkistje voor het grotere werk:p Motorasje blijven zitten?:D:D

13. Bas roR

Bas roR

Lid geworden:
    2 aug 2008
    Motorasje zit nog prima! Landingsgestel niet meer; ging steeds verder naar achter staan.
    Ik kon trouwens ook nog een gaatje dichter bij het hoogteroerhoorntje, dus je kan het volgende keer weer proberen ;)
    En het oefent lekker weg met de parkmaster ja; Roel wordt al helemaal zenuwachtig over mijn eventuele skills ha ha.

@Bertus: als je voetbal afschaft en 5% van de hooligans gaat modelvliegen wordt het er niet beter op denk ik.. Maar een vliegclub in de kuip is wel weer erg leuk!

14. Roeland010

Roeland010

Lid geworden:
    28 feb 2008
    Wie heeft een parkmaster te koop? Of iets dat net ietsje beter is? :mad: hehe

btw; Begin nu wel echt te flippen van het weer! Ik ga de extra maar es repareren...

Laatst bewerkt: 5 feb 2009
  15. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ah mooi, is net wat fijner met torquen:p (komend weekend wordt het weer niks qua weer:()

16. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Kom je op een acromaster oid, maar dan heb je weer meer veld/ruimte nodig.....

17. Roeland010

Roeland010

Lid geworden:
    28 feb 2008
    Wat wil ervoor hebben, ik koop hem :D

18. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
  19. _Dutchy_

_Dutchy_

Lid geworden:
    28 dec 2008
    En toch ben ik meer voor de term 'geheimvliegen'.....................:pim:

20. RC-mike

RC-mike

Lid geworden:
    8 jan 2006
    Yes! , zojuist bericht gehad van de verzekering dat ze gaan uitkeren.
    Nu kan ik weer vrolijk VrijWild Geheim vliegen

Mike

Deel Deze Pagina