Vrijvliegen is heerlijk

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Bertus, 31 jan 2009.

1. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Dan ken jij de werkwijze van een verzekeraar nog niet, bij het afsluiten van de polis is alles gedekt, als er vervolgens daadwerkelijk iets gebeurt, dan zullen ze er altijd onderuit proberen te komen....... (maar goed ook, anders wordt de premie nog hoger)

Maar goed, dat is even een zijsprongetje:)

2. defik

defik

Lid geworden:
    8 dec 2007
    heb vroeger en nu nog weleens veel vrijgevlogen bij ons in de polder ( 6km van de club ) lag er meer aan dat ik niet naar de club toe kon op de fiets of omdat ik zoals tegenwoordig een delta`tje heb wat zeker niet geliefd is op de club qua geluid.

dus dan maar in de polder, zo gek/hard en laag mogelijk knallen. uiteraard niet waar mensen,dieren bijzijn.

3. pattux

pattux

Lid geworden:
    25 feb 2007
    Hoi Mike,

Ik heb even lopen zoeken, maar kon er niets over vinden. Wat is er gebeurd?

groetjes,

Pattux

4. RC-mike

RC-mike

Lid geworden:
    8 jan 2006
    Dat was er gebeurd:rolleyes:

5. schilper

schilper

Lid geworden:
    26 jun 2008
    Was vast wat forser dan een Chiwawa. (die hond dus)

Harold

6. pattux

pattux

Lid geworden:
    25 feb 2007
    Hahaha. Ik vreesde dat jij iets geraakt had. Mijn hond (een labrador) moet niets hebben van al dat RC spul. Al helemaal niet van de auto's.

7. cdrom flyer

cdrom flyer

Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Een brushless motor geeft een hoog pieptoontje en honden horen dat waarschijnlijk veel eerder als wij is mij wel eens opgevallen.
    Dus iets om rekening mee te houden.;)

Laatst bewerkt: 7 feb 2009
  8. schilper

schilper

Lid geworden:
    26 jun 2008
    Als we nu de boeren er nog van kunnen overtuigen dat die hoge pieptoon ideaal is om mollen te verjagen dan kunnen we de uitnodigingen om te komen vrijvliegen met z'n allen niet eens aan. :-D

9. Wilhelm-Jan

Wilhelm-Jan Guest

Ik vlieg nog weleens hier in Lelystad in de parken of omringende weilanden. In de parken eigenlijk alleen heli (King v2, kleintje dus) en krijg dan erg vaak toeschouwers, die teleurgesteld weer weglopen als ik hem dan direct op de grond zet (wil dat risico simpelweg niet lopen).

Heb ook met de heli weleens in amsterdam in een park gevlogen, ik alleen hooveren oefenen, maar degene met wie ik was was lekker aan t stunten, verantwoord? Ja, niks mis mee, kleine heli's en geen mensen in de buurt. Kleine vliegtuigjes is ook geen enkel probleem in de parken, maar de grotere moet je gewoon echt niet doen in t park, weilanden zijn daar wel perfect geschikt voor is mijn idee hierbij.

Mvg
    Wilhelm-Jan

10. _Dutchy_

_Dutchy_

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Met borstel heeft het ook een bepaalde aantrekkingskracht merkte ik toen mijn hond een aanval deed naar mijn kist welke in de kamer even proefdraaide :schrik:

11. Hé, ik ben dus een vrijvlieger, ipv. een wildvlieger! Klinkt idd een stuk positiever, maar ook minder wild. :-D

Mag je s'nachts ook vrijvliegen trouwens? Want da's voor mij de voornaamste reden om 'vrij' te gaan: vliegen in het holst van de nacht...want dat mag dus niet, op de club. Ja, de regels zijn hard...voor sommigen. Voor anderen minder; met zo'n schuimpje mag je wél doorvliegen in het donker, maar owee als ik hetzelfde doe met mijn electrokistje van 2 kilo. "Da mag nie he, da's levensgevaarlijk, m'n jong!" En dan hebben we het over 1 uur na zonsondergang...als ik tegen de cluboudste zou vertellen op welk tijdstip ik het liefst vlieg...denk dat ie dan een rolberoerte krijgt! Want ik schiet vaak pas rond 2 uur s'nachts in actie...op z'n vroegst! In de zomer ging ik vaak om een uur of 4, half vijf, op pad...en dan accu's leegvliegen terwijl de zon opkomt: prachtig vind ik dat! Niémand, maar dan ook echt niemand die je lastig komt vallen, geen honden, geen wandelaars: NIETS. Heerlijk! Alléén op de wereld....prima!

Overdag is het op die lokatie een stuk drukker, met wandelaars en honden die achter je kist aan gaan rennen, of die in je auto springen om daar snel even hun territorium uit te breiden totaan Parijs...opzich had die hond dat wel slim gezien!

Verder heb ik nooit geen gezeur gehad daar: d'r is nog nooit één wandelaar naar mij toegekomen die zij: "Heee...wil je daarmee ophouden!!" Nooit. Mischien komt dat door die hele platte raceauto die ik heb...daar kan geen Calibrah tegenop! Dus laten ze me met rust. En laat ik hun met rust: ik ga dus niet boven hun hoofd vliegen, of hun hond opjagen...in het rennende-rothond-scenario ga ik gewoon heel hoog vliegen...en dan hopen dat die hond weer verdwijnt voordat je accu leeg is.

Vrijvliegen is zoveel leuker dan vliegen op een club!

12. pietervisser

pietervisser

Lid geworden:
    10 apr 2005
    nee in de nacht vliegen mag niet....
    helaas..

13. cdrom flyer

cdrom flyer

Lid geworden:
    19 mrt 2006
    De uitvinder van die regel weet misschien niet dat je ook lampjes op een modelvliegtuig kunt monteren.
    Ook hier loopt de regelgeving wat achter de feiten aan.:(

14. Joop123

Joop123

Lid geworden:
    11 okt 2005
    .

Laatst bewerkt: 6 jun 2015
  15. novada

novada

Lid geworden:
    12 mrt 2005
    Ja wildvliegen of vrijvliegen, het is iets dat ik ook wel af en toe eens doe.
    Het is wel zo dat waar ik woon niet zo veel clubs zijn, als je iets wilt uittesten of proberen ga ik niet iedere keer 40 Km afleggen naar de club. :eek:
    Ik heb wel het geluk dat ik hier net achter mijn huis kan vliegen ( 800m verder), op de weilanden van mijn bevriende buren die bijna allemaal landbouwers zijn.

Toch ook wel eens zalig zo alleen, zonder andere vliegtuigen in de lucht. ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  16. GJVO

GJVO In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Als iemand lol heeft in vrijvliegen en niets of niemand in gevaar brengt laat hem/haar lekker!

Mijn mening is dat je bij een club beter leert vliegen maar als iemand dat niet wil, prima.

GJ

17. 5p1k3

5p1k3 Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jan 2008
    Het is niet perse een wel of niet willen lid worden van een vereniging.
    Ik wil dolgraag lid worden van een vereniging, alleen weet ik nog niet precies waar...

Zoals Novada zegt.. soms komt het voor dat verenigingen ver weg zijn. Ik moet ik alle gevallen sowieso een half uur rijden voor ik ergens bij een veld ben. Dat is een van de redenen dat ik nog niet lid geworden ben van een club.

Daarnaast, als ik een elektro kistje heb die ik even wil uit testen, dan doe ik dat practisch voor de deur. Werkt het niet, even knutselen tot het wel weer werkt.

18. novada

novada

Lid geworden:
    12 mrt 2005
    Eventjes iets recht zetten, het is niet omdat ik af en toe eens (wild) vrijvlieg, ik ook niet bij een club ga vliegen. Tegenwoordig is het vrijvliegen nu beperkt tot elektrotoestellen, of ook wel met mijn Raptor 60 heli.

Ik ben aangesloten bij een vliegclub in Pottes. Erg goede club, vliegveld en een goede mentaliteit. :)
    Dat is meer voor tijdens de weekends, is wel ongeveer 45 km van mijn deur, maar ik heb het er wel voor over! :yes:

Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  19. just fly

just fly Guest

Ik vlieg vaak vrij, gewoon spullen in de auto mooi stukje ruimte opzoeken en vliegen maar.

Waarom ik vrij vlieg is redelijk simpel, het trekt mij niet zo om alles in clubverband te "moeten" doen. Vandaar ook mijn keus die ik in het verleden heb gemaakt voor een een elektro zwevertje. Geen lawaai, niet te groot, niet te zwaar en geen startproblemen.

Voor wat betreft de techniek werkt het redelijk basic, doe je het niet goed dan komt het zaakje naar beneden! ik moet wel zeggen dat ik veel info van internet heb en het vliegen op de PC met een simulator wel enig gevoel heeft gegeven.

Kortom ik geniet van de vrijheid van het vrij vliegen. Heerlijk dat dit nog kan!

20. janhein

janhein PH-SAM

Lid geworden:
    10 aug 2003
    psies zo denk ik er ook over , als mijn servo's meer herrie maken dan de vogeltjes dan is mijn kist te lawaaierig en moet ik zorgen dat hij stiller is.

Ik vlieg vrij omdat ik soms effe niks anders om heen wil (ja ok mijn vliegmaatje ) en dan geniet van de stilte.

verder ben ik bijna 30 jaar lid van de leidse.

Deel Deze Pagina