VSB Scania met haakarm systeem

Mooi gedaan met dat glasvezel staat ook nog op mijn lijstje, en nu je met een microchip overweg kan zou ik het ledje daarvan ook gelijk met een pwm signaal aansturen dan kun je hem mooi dimmen tot het gewenste effect.
Daar zit ik nu ook aan te denken alleen voor dit ledje is dat niet nodig deze mogen best fel zijn. Maar wou bv ook het starten van de xenon lampen emuleren. Maar door de MFU die er weer voor zit krijg ik nog geen goede stroom voorziening naar de chip 5volt. Ga het in de volgende truck totaal anders aan pakken en ga ik gelijk in de basis al werken met mijn eigen chips en dat aanvullen door eventueel een sound module.

Ik gebruik een aparte voeding lm7805 en lees de ontvanger rechtstreeks uit. Ik programmeer dus ook de decoder. Verder gebruik ik pic's maar dat maakt niet zoveel uit.

Ik gebruik een aparte voeding lm7805 en lees de ontvanger rechtstreeks uit. Ik programmeer dus ook de decoder. Verder gebruik ik pic's maar dat maakt niet zoveel uit.

Ik heb die WS78L05 er tussen zitten om de stroom om laag te krijgen van de attiny. Maar ik zal mij er eens veder op gaan inlezen. Ben nog een beginner als het gaat om de electra.

Marko,
Gebruik je wel een ULN2803 als buffer tussen je microchip en je led's? 1 of 2 ledjes gaat zonder ook wel goed maar 10 ledjes gaat niet goed dan trek je teveel stroom uit je processor. Ik was ze in eerste instantie ook vergeten en ben nu een nieuwe print aan het maken met 40 uitgangen dan kan ik iedere led apart aansturen. De remlichten/achterlichten zet ik op een PWM zodat ik de felheid kan regelen. Alle overige ledsterktes regel ik door de keuze van de voorschakelweerstand.

Marko,
Gebruik je wel een ULN2803 als buffer tussen je microchip en je led's? 1 of 2 ledjes gaat zonder ook wel goed maar 10 ledjes gaat niet goed dan trek je teveel stroom uit je processor. Ik was ze in eerste instantie ook vergeten en ben nu een nieuwe print aan het maken met 40 uitgangen dan kan ik iedere led apart aansturen. De remlichten/achterlichten zet ik op een PWM zodat ik de felheid kan regelen. Alle overige ledsterktes regel ik door de keuze van de voorschakelweerstand.

Nee ik ken de ULN2803 niet ik heb nu een volt regulator er voor zitten die de attiny verzorgd van 5 volt max 100mA dat zou voldoend de moeten zijn voor 4 ledjes (hoop ik)

Marko,
Dit betekend dat je voeding 100mA kan leveren, 4 ledjes a 20 mA en de chip ook een 20mA? is dus best veel en dan zal deze best je regulator best warm of heet kunnen worden. Echter of je processor ook 4x 20mA kan leveren weet ik niet.

Overigens, kun je beter een regulator van 5V 1A of 1,5 A nemen die kost nauwelijks meer en wordt amper warm. Een hete regulator kan je plastic van de cabine doen smelten.

Die 2803 is bedoeld om de uitgang van je processor te beschermen tegen over belasting.

@Marko

Lekker bezig zo te zien :koud:

Ter info:
Een Attiny85 kan maximaal 40mA schakelen en met alle pinnen tezamen, mag dit maximaal 200mA zijn. (zie onderstaand tabel, welke je in de datasheet terug kunt vinden)
De Attiny85 gebruikt zelf maximaal 8mA (afhankelijk van de kloksnelheid)

Attiny85_Max_Electical_Ratings.jpg

Daar de LED's van Marko knipperen en dus niet constant aanstaan, verwacht ik vooralsnog geen problemen.

Ja nu weet ik het weer. Het is al weer een paar jaar geleden. Ik heb ze met een dremel los gesneden van het achterspatbord.

Lekker in de kerst vakantie aan de haakarm kunnen werken. Alles moest nog geplamuurd worden en het miste nog wat details.
Toen er nog tijd over was in de vakantie , ook gelijk alles in de lak gezet. Vandaag kon ik hem voor het eerst weer in elkaar zetten.

2016-01-02%2018.28.00_zpsi1jzl97t.jpg

2016-01-02%2018.46.30_zpsl3x6kgyt.jpg

En op de achtergrond zie je nog de kleine details die ook gespoten zijn. Deze ga ik de komende weken plaatsen.
2016-01-02%2018.47.12_zpshh946gaf.jpg

We zijn er weer een klein jaartje veder. Het is weer winter dus ik kan weer gaan modelbouwen :-) Hij moet toch een keer af zijn.
Hoop dat ik de komende paar maanden lekker kan op schieten als de nieuwe hobby er maar niet teveel tussen door komt.
Na 12 jaar mijn Volvo verkocht en er een Corvette uit 2009 voor teruggehaald als hobby project. Hier kan ik de komende jaren weer lekker mee aan de slag.
6_zpsae1mexhk.jpg

Maar nu weer veder met de truck. Ik heb vandaag de Airbrush tekening in de blanke lak gezet. Nu is de cabine af en kan alles weer terug in elkaar worden gezet.
2016-12-22%2015.55.25_zps7y4luqqw.jpg

2016-12-22%2015.55.34_zpsejcxkuyk.jpg

Back