Vulnippels....

Discussie in 'Stoom techniek' gestart door brutus, 6 dec 2024.

1. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Hoe kom je dáár nou bij??? Ik had geen problemen met het vulventiel van de tank, en ook geen problemen met de afdichting tussen de adapter en het vulventiel van de tank. Ik had problemen met de adapter die je op de fles schroeft.

De fles-adapter van Regner is gewoon kut.... Dat ding doet het een paar maanden goed, en daarna gaat het mis. Het gaat dan niet geleidelijk aan steeds slechter, nee, van het ene moment op het andere SPUIT het gas je om de oren. Als dat gebeurt, je moet hem om de haverklap uit elkaar halen om het droge O-ringetje in te vetten (na een maand of drie gebruik moet dat letterlijk IEDERE keer dat je dat ding gebruikt, en nog een maand later lukt dát óók niet meer en krijg je die ring niet meer aan het afdichten) en die O-ring is geen standaard maat, dus ook niet makkelijk te vervangen.
    Manual? Mijn adapter kwam gewoon in een helder plastic zakje in een bubbeltjes envelop, niks geen manual. Heeft ook geen ontluchtingsventiel, geen rubber flapje of wat dan ook. Is gewoon een schroefdop met een schuivend vulbuisje, vulbuisje dicht met een O-ring af in de schroefdop, en die O-ring, die is klote (verkeerd materiaal) en de passing van de onderdelen is gewoon ronduit slecht.

Dat heeft NIKS met "de samenwerking met de tank" te maken, of wat dan ook. Ik gebruik geen Regner tank, en het tankje, of het vulventiel op dat tankje (beide van Microcosm) geven tot nog toe geen problemen. Heb ik volgens mijn ook niet gezegd of gesuggereerd.

Jinny en Potter vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina