Vx-12 motor afregelen

Mijn gloeiplug is net stuk door mn eigen domme fout.
Kan ik hier een rossi R3 voor gebruiken?Deze zijn niet duur en de originele staat niks op van nr.
Alvast bedankt.
Mvg Wes.

Ik kan aan een R2 of een R4 geraken in de winkel een paar 100meters van mn deur.
Hij heeft geen R3 op voorraad.
Zou 1 van deze 2 ook kunnen passen voor mn vx12 motor?Zou een 2,11cc moeten zijn.
Alvast bedankt.
Mvg Wes.

Ik kan aan een R2 of een R4 geraken in de winkel een paar 100meters van mn deur.
Hij heeft geen R3 op voorraad.
Zou 1 van deze 2 ook kunnen passen voor mn vx12 motor?Zou een 2,11cc moeten zijn.
Alvast bedankt.
Mvg Wes.

hallo, normaal gezien passen alle rosie's in je motor (van R1 tot R7)
R1 voor heel warm weer en R7 voor heel kouwd weer. normaal worden de plug R3 t/m R5 gebruikt
dus hoe hoger het nummer van de plug hoe hoger de temperatuur buiten en andersom.

groeten

Laatst bewerkt:
hallo, normaal gezien passen alle rosie's in je motor (van R1 tot R7)
R1 voor heel warm weer en R7 voor heel kouwd weer. normaal worden de plug R3 t/m R5 gebruikt
dus hoe hoger het nummer van de plug hoe hoger de temperatuur buiten en andersom.

groeten

Het is precies andersom.
R1 gebruik je eigenlijk niet, tenminste ik ben het nog niet tegen gekomen. R2 gebruik ik alleen als het heel KOUD is buiten.
Over het algemeen gebruik ik R3 voor mijn 2,5 cc motoren en soms een R4 als het warm wordt.

M.v.g. Mark

Ok bedankt voor de info.
Dus een R4 zal het beste zijn dan?De shop heeft enkel de r2 en r4 liggen.Anders moet ik weer gaan wachten tegen dat ze besteld zijn.Dus zal ik de R4 nemen.
Mvg Wes.

Als je een R4 neemt zal de motor niet goed lopen met deze temperaturen denk ik.
Je kunt het proberen natuurlijk.
Mijn advies blijft om toch een R3 te nemen.

M.v.g. Mark.

Hmmm misschien wel maar zal het toch proberen.Ik zie het dan wel.
Ik was net effe nieuwsgierig en probeerde net een os nr 8 van uit een vliegtuigmotor.
En de automotor loopt hier ook perfect op hoor.
Dus die rossi nr 4 zal hopelijk dan ook goed werken.
Mvg Wes.

Ik heb een nieuw brandstoftankje gekocht van graupner wat normaal gezien ook met een drukpompje is.Nu heb ik het tankje binnen en blijkt dat het eentje is zonder pompje.(Afgebeeld zou het nogtans met pompje moeten zijn)Kan ik deze ook gewoon gebuiken of zal dit niet lukken om auto te starten.
Het was deze die ik besteld heb: Graupner Tank
De auto zal waarschijnlijk moeilijk te starten zijn zonder pompje denk ik.
Wie weet raad?
Mvg Wes.

Ik heb een nieuw brandstoftankje gekocht van graupner wat normaal gezien ook met een drukpompje is.Nu heb ik het tankje binnen en blijkt dat het eentje is zonder pompje.(Afgebeeld zou het nogtans met pompje moeten zijn)Kan ik deze ook gewoon gebuiken of zal dit niet lukken om auto te starten.
Het was deze die ik besteld heb: Graupner Tank
De auto zal waarschijnlijk moeilijk te starten zijn zonder pompje denk ik.
Wie weet raad?
Mvg Wes.

Starten hoeft geen probleem te vormen hoor. Je komt meer autootjes tegen zonder pompje op de brandstoftank dan met denk ik. Er zijn 2 dingen die je kan proberen om de benzine aan te zuigen tot in de carburator.

1) Houd je vinger op de uitlaat en trek rustig aan de trekstarter. Er zal zich nu een lichte overdruk opbouwen in de leiding van de uitlaat naar de brandstoftank en de brandstof zal richting carburator vloeien.

2) Mocht dit niet werken kan je ook steeds de lucht aanvoer van de carburator afdekken met je vinger en rustig aan de trekstarter trekken, op deze manier zuig je de brandstof als het ware uit je brandstoftank.

Veel succes! ;)

Zo kan je ook even de slang van de uitlaat los trekken en even op blazen en bij PK hebben ze ook een pompje die je in je brandstofleiding kunt plaatsen.

Starten hoeft geen probleem te vormen hoor. Je komt meer autootjes tegen zonder pompje op de brandstoftank dan met denk ik. Er zijn 2 dingen die je kan proberen om de benzine aan te zuigen tot in de carburator.

1) Houd je vinger op de uitlaat en trek rustig aan de trekstarter. Er zal zich nu een lichte overdruk opbouwen in de leiding van de uitlaat naar de brandstoftank en de brandstof zal richting carburator vloeien.

2) Mocht dit niet werken kan je ook steeds de lucht aanvoer van de carburator afdekken met je vinger en rustig aan de trekstarter trekken, op deze manier zuig je de brandstof als het ware uit je brandstoftank.

Veel succes! ;)
Intussen heb ik het al geprobeerd met de vinger op de uitlaat.
Gaat eigenlijk perfect zo.Dus zorgen om niks eigenlijk.
Probleem opgelost.Auto staat nu tip top in orde voor de verkoop.
Mvg Wes.

heb er zelf ook een

hallo,
ik heb denk ik dezelfde protech 1/10 schaal auto met vx12 motor
hij start meestal ook wat moeilijk als hij niet start moet je de lsn (aan de gashendel) een heel klein beetje indraaien.(eerst zien of je gloeistarter opgeladen is,ik had dat probleem toch)
ik heb hem ook van iemand gekregen die bij hem al 5+jaar stil stond

Back