VZG/ELC (VEM) verzamel topic

Discussie in 'Verenigingen' gestart door Berto, 22 sep 2010.

1. serge pot

serge pot Forum veteraan

Lid geworden:
    20 feb 2009
    jawel ,maar ik vlieg dan na mijn werk naar elten om daar te vliegen met mijn ouwe heer .

2. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Ik ga wel vliegen maar dat is in Oudenbosch (F5J wedstrijdje)

3. henky

henky

Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Ik ben er ook zaterdag middag!!
    EN IK WIL HELI'S ZIEN!!! :p :D

4. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    haha, wat jij moet hebben is een heli met turbine (kan je daar ook de JWM mee doen?!?!?).

5. henky

henky

Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. mdesmidt

mdesmidt

Lid geworden:
    30 mei 2007
  7. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Je zal maar eens gladde schoenen hebben :roll:

8. MDM1FOX

MDM1FOX

Lid geworden:
    17 dec 2004
    probeer mn pa om te praten maar hij wil nie :( anders ga ik zelf wel de minimoa ophalen XD .....

9. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Is er zondagmiddag nog iemand die wil slepen? Dan neem ik mijn Ka8 mee.

10. serge pot

serge pot Forum veteraan

Lid geworden:
    20 feb 2009
    vandaag was een dag met niet noemenswaardige thermiek . wel lekker gevlogen ,samen met arjan ,dirk en hendrik en nog veeeeel meer namen die ik niet ken of vergeten ben .

mooiste moment van de dag was toch wel de eerste vliegles aan mijn dochter (en dan zijn er zo jammer genoeg geen camera's )met de metrick . we hebben samen besloten dat we voor haar een zwever gaan maken (wie heeft er nog een 35mhz 4 kanaals ontvanger over en wil deze doneren ?)het gaat dus een skeeter worden van dynaflite ,daar zijn we al uit .

ze liep er de afgelopen week al vaker om te vragen of ze mocht vliegen , na vandaag voel ik me net een hond met 7 L......... :grin: net zo trots .

11. Fraggy

Fraggy

Lid geworden:
    2 jul 2007
    Ik heb vanmiddag het nieuwe F3A-X B programma een paar keer gevlogen.. Of teminste geprobeerd. Ik had hem nog niet eerder gevlogen en de persoon (coach) achter me had nog nooit een programma voorgelezen. Dus Hilariteit alom.

coach: "driekwart-rol en een kwartrol-"
    Ik: -"Moet ik rechtop of in rugvlucht uit het figuur komen?"
    coach: "huh?"
    Ik: -"Die kwartrol moet die tegengesteld?"
    coach: "eh.. effe kijken.."
    Ik: -"Staat er een stippellijn na het figuur (rugvlucht) of niet (normaal vlucht)"
    coach: "*blader blader*"
    Ik: -"*leg de kist rechtop*.. laat maar. VOLGENDE FIGUUR"
    coach: "Vanuit rugvlucht een stallturn met.."
    Ik: -"$#@%&#"

Enzovoorts.

Voor de mensen die hebben staan kijken: Nee ik was niet dronken tijdens die vluchten! :)

Al moet ik wel bekennen dat ik ook flink de verkeerde kant uit stuurde zo af en toe. Dus het lag niet helemaal (helemaal niet?) aan de coach.

Leuk om weer eens een nieuw programma te vliegen! Wel weer een hele uitdaging en ik zal hem nog wel een keer of 20 moeten vliegen voordat ik hem een beetje ken en nog een keer of 1000 voordat ie een beetje netjes gaat. Nu maar hopen op een zwoele winter waarin we veel kunnen vliegen.

Voor de liefhebbers: http://www.f3ax.nl/media/pdf/2012/f3a-x_b_2012_pilot_paper.pdf

Laatst bewerkt: 23 okt 2011
  12. mdesmidt

mdesmidt

Lid geworden:
    30 mei 2007
    Hahahaha dat had ik wel willen zien/horen.

Misschien handig om voor de volgende oefenvluchten de figuren in tekst uit te werken?
    Hoeft je "helper" alleen maar regel voor regel voor te lezen.

Tip, neem geen dyslectische "helper", want dan helpen misschien de plaatjes weer :lol:

Grtz.

Mischa

13. serge pot

serge pot Forum veteraan

Lid geworden:
    20 feb 2009
    ik heb het inderdaad met een glimlach aangehoord .

14. Fraggy

Fraggy

Lid geworden:
    2 jul 2007
    Op zich zijn de figuren in tekst uitgewerkt (klik maar eens op de link hierboven)
    Maar helaas niet al te duidelijk en niet "kort en bondig".
    Daardoor was mijn coach vaak nog aan het lezen terwijl ik het figuur al achter me had. Of ik miste een hoop informatie waardoor ik ook niet wist wat ik moest doen.

Ik zal inderdaad binnenkort die figuurbeschrijving zelf eens herschrijven in de stijl waarop ik voorgelezen wil worden. Dan hoeft de coach het alleen voor te lezen en er niet bij na te denken.

Persoonlijk kijk ik altijd alleen maar (aresti) plaatjes.

Er stond bij de 5e vlucht op een gegeven moment een vlieger achter ons:
    "Volgens mij moeten jullie samen naar een psychiater."

Toen zijn we maar gestopt!

Het was geweldig grappig! Ook voor mij. Op een gegeven moment stond de coach de notities voor mijn neus te houden: "Kijk, het staat er echt!"

Hey, hallo. Ik moet nog een kist vliegen he! :)

Maar, het was leerzaam en gezellig! En het was al ontzettend fijn om een coach te hebben. Zeker bij een nieuw programma. Anders moet je het eerst helemaal uit je hoofd leren. Dat is bijna geen doen.

Laatst bewerkt: 23 okt 2011
  15. mdesmidt

mdesmidt

Lid geworden:
    30 mei 2007
    Nu vraag ik me af ......... heeft die vlieger gelijk Ja/Nee*
    * doorstrepen indien niet van toepassing

Zal me binnenkort eens bij je voegen om dit programma te leren. Zit er nog steeds aan te denken volgend jaar mee te gaan naar wedstrijden. :yes:

Eerst m'n andere project afronden.

16. Fraggy

Fraggy

Lid geworden:
    2 jul 2007
    We hebben na afloop nog een uurtje samen in de auto gezeten op weg naar huis en we zijn beide in 1 stuk aangekomen. Dus dat viel weer mee.

Zou hardstikke leuk zijn als je ook dit programma vliegt. Kunnen we elkaar voorlezen. :)

17. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Hahaha, en hij stond wel aan de goede kant :roll:

Anders duurt het wat langer voordat het je andere oor inkomt en jah, dan ben jij al lang klaar met je figuur :lol:

Damn moet toch maar eens vaker vrij zien te krijgen in het weekend (O nee dan nis de andere baas er wel weer :-( ;-) ).

18. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Misschien heel suffe vraag maar...zou het niet handig zijn de figuren een beetje uit je hoofd te leren en te oefenen met zo'n stick-vliegtuigje? Zodat je helper enkel de figuren hoeft op te noemen en jij al weet wat de bedoeling is?

19. serge pot

serge pot Forum veteraan

Lid geworden:
    20 feb 2009
    dat regel ik anders , mijn "baas" gaat sporten op de sportschool ,dat is prima ,dan neem ik mijn dochter wel mee naar de hei ,3 personen blij .

mijn "baas"is met een paar uurtjes klaar met sporten en heeft dan lekker de rest van de dag kind vrij en dus lekker een dagje voor haarzelf.
    mijn dochter tara speelt graag met andere kinderen en is gek op dieren (nu zijn er van beiden op de hei genoeg te vinden vreemd genoeg :D ) ik kan lekker vliegen .
    ligt er maar net aan hoe je het regelt/plant ,vaak is het wel zo dat ik 1 dag in het weekend voor het gezin doe en 1 dag lekker weg in de zomer ,maar nu voor deze maand de dagen uitzonderlijk goed zijn is mijn vrouw niet zo moeilijk , die begrijpt dat dit buitenkansjes zijn ,en regelmatig gaat ook zij mee .(en je kunt na afloop altijd nog bij gonzales lekker natafelen (hint ))
    of je hebt de pech en je vrouw geeft niks om je hobby en begrijpt niet dat dit de manier is om even lekker je hoofd leeg te maken .die pech kun je ook hebben en ook daar ken ik de voorbeelden van .

20. Fraggy

Fraggy

Lid geworden:
    2 jul 2007
    Ja, dat is bij mij ook altijd een moeilijk verhaal he! Gelukkig gaat het bij mij niet het ene oor in, het andere oor uit! Dat is dan weer een voordeel.

Vooral als het zulk mooi weer is! Dus, gewoon gaan vliegen! Dan zou ik misschien nog de McDeluxe eens kunnen proberen. ;)

Dat is de officiele manier ja. Maar mijn geheugen is niet zo goed dat ik na 2x met zo'n stick-plane het programma uit mijn hoofd ken. En het programma was pas net beschikbaar gekomen en het was mooi vliegweer, dus ik had geen tijd om uitgebreid te oefenen.

Normaal gesproken: Als eerste met stick-planes en daarna met de simulator.

Maar nu was het dus op het veld even vluchtig doorkijken en daarna meteen vliegen.
    Oh well, het was leuk vliegen.

Laatst bewerkt: 24 okt 2011

Deel Deze Pagina