waar en wanneer zijn in 2007 de sleepmeetings?

We wachten af hopelijk komt het nog goed.
Dat is toch altijd het nadeel van op een vreemd veld te vliegen vind ik.
Het is zo'n brede sloot dat ik er altijd wat hoger boven aan kom vliegen.
Als mijn motor dan af zou slaan kan ik altijd nog over de sloot komen.
Ieder veld heeft toch weer zijn eigen dingen.

hey bertus

khad eik nie meer gereageerd maar ik heb alles nog getest na n weekje drogen.
En alles is weer goed :)
Dat scheelt weer n hoop geld :p ( dat kan ik nu in mn nieuwe sleper stoppen :p)
maar kheb nu ook n andere accu op mn onsteking gezet ,want khad m thuis aan de computerlader gezet en die was niet echt goed meer .
dus khoop dat dat het geweest is met t slecht lopen van de motor.

gr kevin

Oké hartelijk bedankt voor je bericht.
Want ik vond het toch best rot voor je.
Hopelijk ondervind je naar verloop van tijd er ook geen nadelige gevolgen ervan.
oxidatie bedoel ik van de print.
Maar als je het in de gaten hou komt het allemaal wel goed denk ik.

Wat ik je nog wilde vragen is heb jij die foto's van de stermotor die jij gemaakt heb nog?
Ik zou die graag hebben.
Vr Gr Bert

Ha Berrie,
8 september die in Steenbergen/Moerstraten
yoursite.com

Beste Hans,

Ik kom je op meerdere plaatsen tegen op de fora en bemerk dat je veelzijdig georiënteerd en ervaren bent.
Een vriend en clubgenoot doet niets liever dan zweven. Hij heeft een paar prachtige, totaal eigenbouw, schaalkisten. o.a. een Ka6 en een Ka8, resp. ong. 3,5 mtr.spanw. gew. 4,5 kg en de ander ong.4,5 mtr. spanw. gew. 6,5 kg.
Die moeten gesleept worden. Voor de Ka6 hebben we wel een voldoende sterke elektrolier, maar slepen heeft zijn echte voorkeur.
We gaan bijna altijd gelijk vliegen en het zou zo mooi zijn als ik een kist met sleepmogelijkheden zou hebben.

Jij doet kennelijk aan zweven en aan F3A vliegen. Waar haal je de tijd vandaan. Hier komt onze vraag: Ik heb twee X-tra's 2x2. Als ik nu op één daarvan net achter de cockpit een ontkoppelhaak maak. Ik heb met de OS 160 FX die daarop zit toch aardig wat power en hij kan ook langzaam vliegen. Maar ja en dan graag jouw mening, hoe zou hij zich met die twee Ka's als sleepkist gedragen.

Alvast bedankt voor je reactie,
Piet Boesveld

Hans zal zijn mening ook nog wel geven maar ik kan je al zeggen dat de vliegsnelheid van die xtra's veel te hoog liggen. Het is niet omdat je met een bepaald toestel traag kunt vliegen dat je er ook traag mee kunt slepen.

Ik heb zelf 2 sleepkisten en ook wedstrijdkisten voor F3A en F3A-X.

Met een F3A kist zou ik er niet aan denken om te slepen, wegens te snel, en te fragiel.

Een clubgenoot heeft op zijn extra 300 met 3meter en 3W 150 een sleephaak zitten, echter is deze enkel geschikt voor hele grote zwevers en snelle acro zwevers.

Dus misschien toch maar eens investeren in een leuke sleepkist ?

Slepen met F3A kist

Bedankt voor je snelle reactie 3w flyer.
Zo zie je maar weer dat mijn vraag echt wel nodig was om te stellen.
Erg jammer en mijn vriend en ik gaan maar eens goed de boodschapper des onheils héél vriendelijk bedanken met de volgende vraag:
Kun je een betaalbare sleepkist voorstellen die wel geschikt is met een beetje technische info? En dat laatste vooral t.a.v. wat heb je nodig voor bepaalde categorieën zwevers? Spanwijdte, gewicht etc.
Wordt natuurlijk al snel erg veel ervaringkennis, waar kunnen we eventueel verdere kennis vergaren?

hoi

ik heb jullie reactie's even zitten kijke,maar het is inderdaad niet verstandig om met n f3a kist teslepen.
Maar als alternatief is een paf-trainer goedkoop en een zeer goede kist om mee te leren slepen .

Maar mischien zou je het n keer leuk vinden om n dagje samen tegaan slepen/zweven?

mvg kevin manders

Door gepruts met de PC deze draadjes niet kunnen vinden om eindverslag te doen van toch eigenwijs doorzetten om met een X-tra 2x2 af en toe te gaan slepen.
Staat nu onder:
[55396] slepen-met-een-x-tra-2x2
Iedereen hartelijk bedankt voor de inbreng met hartelijke groeten,
Piet Boesveld

Laatst bewerkt door een moderator:
Back