waar hebben we laatst nog gevlogen

Thanks voor de reacties.
Lennie had mij de link van de Spaanse winkel ook gemailt.
Hopen dat hij snel weer te koop is.
Ik ben dit slechte beeld heel snel beu en wil gewoon wat meer tussen obstakels door vliegen.

Wat is dan ongeveer het bereik?

Ik ben overlaatst met standaard antenne's 1,5 km weg gevlogen met een fpv wing en dat ging super..
Open veld met standaard antenne's enkele kmters en als je ander antenne's neemt veel verder..

Ga je echt achter veel obstakels vliegen dan kan het beeld wel slecht worden..maar met een multi op 2,4 ghz kan je dat zoizo niet..valt je zend ontvangst weg..

Laten we het zo zeggen, je video bereik gaat veel verder dan je besturing op 2,4ghz

Ik vlieg ook Spaans en ook 850 mw.
Ik heb de standaard antennes en de cloverleafs.
Met cloverleafs heb ik duidelijk beter beeld.
Ik vlieg dan ook met UHF en wat meer achter obstakels.
Dus dat het geen verschil maakt is niet zo.
Dat je 2,4 de beperkende factor is klopt zeker.
Heb niet voor niets een investering gedaan in UHF.
Was die failsafes meer dan zat.

Ieders zijn gedachten wat antenne's betreft.Naar mijn mening heb je geen cloverleafs nodig voor short range vluchten zelfs niet achter obstakels.
Op 5,8 ghz is het een wereld van verschil , op 1,3 ghz heeft het geen nut , beeld is met standaard antenne's heel goed!

Mijn maag draaide vanavond even 2 seconden om. Ik was aan het vliegen met een net afgebouwde F450. Ik was een beetje props aan het testen en 3s en 4s accu's aan het vergelijken. Ik heb een speeltuintje voor mijn deur en uiteraard is die rond dit tijdstip leeg.

Na wat lipo's te hebben leeggevlogen dacht ik: "laat ik manual mode eens proberen en dan kijken hoe snel ik hem op 4S omhoog kan knallen.". Ik dus overschakelen naar manual mode. Hmmm, supergevoelig zwalken, maar dat had ik snel onder de knie. Dus met deze vernieuwde moed knalde ik de throttle vol open. Het ding ging als een raket naar boven, maar raakte na zo'n 30 meter uit balans en dreigde om te slaan. Ik haal de switch over van manual naar GPS mode en de F450 stabiliseerde zich binnen een halve seconde en hoverde strak in de lucht. Een seconde later en ik had hem zeker de grond in geparkeerd.

. Hmmm, supergevoelig zwalken, maar dat had ik snel onder de knie. Dus met deze vernieuwde moed knalde ik de throttle vol open. Het ding ging als een raket naar boven, maar raakte na zo'n 30 meter uit balans en dreigde om te slaan.
Dat is vreemd....heb je beelden daarvan?

Wanneer je op 30 meter hoogte zit is een speeltuintje nog maar heel klein hoor.
Rustig aan opbouwen voordat je echt ongelukken maakt.
Een hond of een kind staan bij je voordat je het merkt.
Vooral als je wat gepreoccupeerd bent.:(

Ieders zijn gedachten wat antenne's betreft.Naar mijn mening heb je geen cloverleafs nodig voor short range vluchten zelfs niet achter obstakels.
Op 5,8 ghz is het een wereld van verschil , op 1,3 ghz heeft het geen nut , beeld is met standaard antenne's heel goed!

Dan ga ik nog eens testen met de rubber duckies Roni.

ja iets sneller een streepje in beeld, maar bij de cloverleafs heb je geen strepen, maar als ie wegvalt is het ook bijna gelijk helemaal weg, en ik denk dat je met normale antennes wel verder komt dan met cloverleaf......echt diep tussen de bomen denk ik wel dat cloverleafs beter zijn.....

Dat is vreemd....heb je beelden daarvan?

Nee, ik was alleen, dus ik heb niet gefilmd.

Wanneer je op 30 meter hoogte zit is een speeltuintje nog maar heel klein hoor.
Rustig aan opbouwen voordat je echt ongelukken maakt.
Een hond of een kind staan bij je voordat je het merkt.
Vooral als je wat gepreoccupeerd bent.:(

Het was om 23:30 in de avond, dus dan zijn er echt geen kinderen. Maar inderdaad, het blijft oppassen.

Zonsondergang natuurlijk ;). Je ziet het steeds donkerder worden tot het einde van het filmpje. Heb mijn 5de lipo niet meer gevlogen, omdat ik het alweer te donker vond.

Hier laat ik mijn Heksje er wel eens uit... (Ridderkerk Donkersloot,richting de fast ferry)..lekker veld om eventjes "Los" te gaan! Eindelijk begint het een beetje voorjaar te worden...

Laatst bewerkt door een moderator:
Back