Waar is Coolpower brandstof nog te koop ?

Kan iemand mij helpen aan een adres waar ik Coolpower brandstof (20% nitro) kan kopen ?

Ik kocht het altijd bij Modelbouw Bloemendaal, maar die hebben geen 20% nitro meer. Ook heb ik het in het verleden bij de RC Heli shop besteld, maar die hebben het ook niet meer. Bij Fly cam heb ik het ook ooit gekocht, maar die bestaat niet meer.

Heeft iemand nog een ander adres ?

Bij voorbaat dank.

Mvrgr,

Arnoud.

Modelbouw Bloemendaal was de importeur.
Die is er nu mee gestopt dus er is geen importeur meer in Nederland.
Probeer het via de importeur in Frankrijk
Carburant cool power : 0% - 5% -10% - 25% - 30% - 40 % - - Modelisme - www.fxmodelrc.com

Opsturen is vaak niet zo'n probleem, ik heb ook liters brandstof uit Duitsland laten komen.

Ik zie net dat Bert het ook heeft,
http://www.aerobertics.be/products.php?cat=19
Maar voor een winkelier is opsturen wat lastiger ivm regeltjes.

Betere optie:
Overstappen op een ander merk of.. overstappen op electro, dan heb je nog meer vermogen ook.

GJ

Tja, het is maar wat je wilt.
Je ontkomt er niet aan, met electro kan je gewoon veel meer vermogen bij hetzelfde gewicht in je model zetten.
Maar ik begrijp het, het geluid van een mooie motor is ook belangrijk, daarom heb ik ook weer het 1 en ander op brandstof staan, benzine dan wel, maar toch.

GJ

Modelbouw Bloemendaal was de importeur.
Die is er nu mee gestopt dus er is geen importeur meer in Nederland.
Probeer het via de importeur in Frankrijk
Carburant cool power : 0% - 5% -10% - 25% - 30% - 40 % - - Modelisme - www.fxmodelrc.com

Opsturen is vaak niet zo'n probleem, ik heb ook liters brandstof uit Duitsland laten komen.

Ik zie net dat Bert het ook heeft,
Aerobertics.be - Products fuels & oils
Maar voor een winkelier is opsturen wat lastiger ivm regeltjes.

Betere optie:
Overstappen op een ander merk of.. overstappen op electro, dan heb je nog meer vermogen ook.

GJ

Bedankt voor het adres GJ !

Elektro is voor mij geen optie, ik vlieg al 28 jaar brandstof en voor mij geeft dat die extra uitdaging.
Als ik met elektro moet gaan vliegen stop ik ermee..de uitdaging is voor mij dan volledig weg.

Grt,

Arnoud.

Elektro is voor mij geen optie, ik vlieg al 28 jaar brandstof en voor mij geeft dat die extra uitdaging.
Als ik met elektro moet gaan vliegen stop ik ermee..de uitdaging is voor mij dan volledig weg. Grt, Arnoud.

Heerljk zo'n reactie, bij ons op de club denken sommige er ook zo over :D.

Heb je Rapicon geprobeerd? Mijn YS loopt er prima op en het is goed te verkrijgen.

Tja, als je als modelvlieger problemen krijgt met de omgeving en je wel over moet stappen naar electro heb je ook weer een uitdaging.
Daardoor doe je heel veel kennis op in aandrijvingen, laders, accu's.
Electro heeft heel veel voordelen en maar een paar nadelen.
Brandstof heeft heel veel nadelen en maar 2 voordelen, de lucht en het geluid.
Gelukkig sta ik open voor elke vorm van aandrijving maar als het echt om het vliegen gaat, dus vermogen, reactie en gemak dan kies ik voor electro.
Als het enigszins schaal moet, brandstof.

Dan terug naar Coolpower.
Er zijn genoeg goede brandstoffen, ik heb zelf Coolpower in mijn heli gebruikt, vond het niet fijn ruiken.
Zelf gemixte brandstof van Flycam of de brandstof van Hobbyin presteerde even goed en rook lekkerder.
Kijkend naar de toekomst zou ik toch eens een ander produkt proberen, steeds naar Belgie te rijden is ook niet alles.

GJ

Ik had het zelfde probleem enkele jaren geleden
Was een zeer blijde gebruiker van Coolpower tot dat het haast nergens meer te verkrijgen was.
Ik ben een fervent gebruiker van brandstof heli's maar dan moet het spul wel te verkrijgen zijn.....

Dus ik ben dus ook overgestapt van Coolpower naar Optifuel
Dit is gewoon in Belgie te verkrijgen en word gewoon per pakket post verstuurd.
Het voor deel van Optifuel is ook dat het in een 5ltr kan zit voor een redelijke prijs(ipv Coolpower per Gallon)
Enige -punt is dat ze dit verzenden per 4 kannen dus niet zomaar 1 kannetje op kunnen sturen dus gelijk aan 20ltr brandstof zit......maarja een beetje voorraad is ook niet weg;)

Ik heb goede ervaringen met OptiFuel en daarom ben ik ook overgestapt naar dit merk..

S6 met je keuze

Jeroen

Bedankt Jeroen !!
Ik ga ook eens kijken naar optifuel. Lijkt mij een goede optie.
Rapicon zou ook kunnen.

Bedankt allemaal voor de reakties. ;)

Grt,

Arnoud.

Ik begrijp best dat als je een fervent brandstofvlieger bent elektro vliegen geen optie is. Je mist een complete dimensie. Het geluid, de lucht, het afstellen, het bij de bouw al rekening moeten houden met. dit geeft gewoon de meerwaarde. Maar als die Optifuel een mengsel is van methanol en klotz dan kun je net zo goed de huismix van Hobbyinn gewoon nemen dit is ook methanol en klotz, Ik gebruik deze ook al jaren en werkt ook gewoon goed en is gewoon niet te duur.

Optifuel is een mengsel van hoofdzakelijk methanol en Klotz, dat is een uitstekende brandstof maar de YS loopt slecht op klotz. Het lijkt wel of het te dik is :(.

Het is mij bekent Arie, de YS loopt inderdaad slecht op Klotz. Ik heb het jaren geleden al eens geprobeert. Ik weet dat vele "top" vliegers (waaronder CPLR) Rapicon gebruiken.
Ik denk dat ik die brandstof maar eens ga proberen, of anders Coolpower uit het buitenland.

Grt,

Arnoud.

Het is mij bekent Arie, de YS loopt inderdaad slecht op Klotz. Ik heb het jaren geleden al eens geprobeert. Ik weet dat vele "top" vliegers (waaronder CPLR) Rapicon gebruiken.
Ik denk dat ik die brandstof maar eens ga proberen, of anders Coolpower uit het buitenland.

Grt,

Arnoud.

Beste Arnoud.

Je zou ook brandstof van modeltechnics kunnen gebruiken deze heeft bv Bekra fuel en voor yamada motoren speciale yamada brandstof.
En dit is gewoon bij een nederlandse importeur verkrijgbaar dus via elke winkelier verkrijgbaar.

Henk.

p.s je weet wel je hebt mij leren vliegen.

@ Arnoud, niet vergeten dat een motor even moet "wennen" aan een andere brandstof. Het eerste tankje zal hij dus niet geweldig lopen.

Beste Arnoud.

Je zou ook brandstof van modeltechnics kunnen gebruiken deze heeft bv Bekra fuel en voor yamada motoren speciale yamada brandstof.
En dit is gewoon bij een nederlandse importeur verkrijgbaar dus via elke winkelier verkrijgbaar.

Henk.

p.s je weet wel je hebt mij leren vliegen.

Hoi Henk,

Bedankt voor je tip !
Leuk om na zo een lange tijd weer iets van je te horen.

Ik heb nu twee goede alternatieven, modeltechnics of rapicon.

Grt,

Arnoud.

Modeltechnics heb ik zelf verkocht (en gebruikt) maar is erg vet en ik vond het niet lekker lopen.
Coolpower is dan een stuk schoner.
Maar iedereen heeft zijn eigen voorkeuren.
Ik zou gewoon Dennis bij Hobbyin wat laten mengen.
Ik heb destijds voor mijn Yamada gewoon Klotz brandstof genomen en daar liep ie lekker op.
Je zal misschien even met de afstelling moeten spelen.
Vraag anders even aan WVR op het forum, die heeft ruime ervaring met Yamada en in de F3A vliegerij moet bij de oude garde ook wel kennis zitten, tegenwoordig zijn de meesten overgestapt op.... lipo-aandrijvingen.

GJ

Brandstof is prachtig, maar elektro is dat ook. Rascal 40, op 6S, +45 minuten vliegduur. 3,5 kg aan de prop voluit. Andere dimensie, maar eveneens een hele mooie.
Staat hier nog een krat met Saito's, ook fijne materie... en nog het een en ander aan andere methanolbrommers, een paar beenzeen lurkers...

CoolPower voorheen bij Henk de Haan in Roden. Maar ook daar nu niet meer verkrijgbaar... Maar om nu een krat uit bij onze vrienden uit België aan te laten rukken... hmmmm. Dan zou je met de club moeten samenspannen.
Daarvoor Klotz gedraaid, de locale 'moonshine', nu de Klotz van Hobby Hangaar uit Kampen. Moet deze nog even testen in de praktijk, maar verwacht normale prestaties. Moest er wel een uur of twee voor rijden! Dure brandstof dan!

Voor enkelen die denken met elektro minder mee naar het veld te moeten zeulen hebben het mis! Nog meer zooi in de achterbak. (tenzij schuimwafel... denk ik) :mrgreen:

Gr Bas

Happy holiday's

Modeltechnics heb ik zelf verkocht (en gebruikt) maar is erg vet en ik vond het niet lekker lopen.
Coolpower is dan een stuk schoner.
Maar iedereen heeft zijn eigen voorkeuren.
Ik zou gewoon Dennis bij Hobbyin wat laten mengen.
Ik heb destijds voor mijn Yamada gewoon Klotz brandstof genomen en daar liep ie lekker op.
Je zal misschien even met de afstelling moeten spelen.
Vraag anders even aan WVR op het forum, die heeft ruime ervaring met Yamada en in de F3A vliegerij moet bij de oude garde ook wel kennis zitten, tegenwoordig zijn de meesten overgestapt op.... lipo-aandrijvingen.

GJ

Beste GVJO.

De brandstof die ik bedoel is type Bekra of Yamada mix en daar zitten dan gelijk (alle additieven in) en het is met Klotz olie.

Henk.

Back