na nog een uitgebreid gesprek en enkele voorbeelden was ook hij overtuigd van het feit dat fpv vliegen (niet hooveren zoals een dji of ander a/v multi) veel beter zicht aan de piloot geeft dan LOS en het vliegen veiliger maakt, vanwege het simpele feit dat je altijd ziet wat er voor je model gebeurd..
Daar wil ik als wildvlieger wel op reageren, ik vlieg met mijn DJI F550 Hexa op een plek waar (nog steeds) FPV gevlogen wordt, soms met drie man tegelijk.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik van die vluchten best wel kan genieten omdat ik begrijp dat het je een ultiem Piloot gevoel bezorgd. De FPV mannen vliegen meestal het veld (vierkant) rond waarbij ik (afgesproken) in het midden van het veld vlieg en blijf.
Nu is het al diverse malen voor gekomen dat een FPV Quad ineens dwars het veld oversteekt of ineens als een raket al dan niet schuin omhoog schiet waardoor er in veel gevallen een bijna botsing ontstond.
Doordat ik altijd op zicht vlieg (ik heb geen Fpv gear) kon ik een botsing voorkomen. De reactie was dan altijd goedbedoeld 'ik zag je niet'.
Ook is het voorgekomen dat mijn Hexa van achteren werdt aangevallen door een roofvogel en kon ik zijn bedoeling ontwijken en hem in het gunstige geval een paar zere poten besparen.
Afgezien of het toegestaan is of niet is mijn conclusie dat jouw stelling met alle goede bedoelingen ten spijt niet opgaat.