Waarom er regelgeving moet komen [wetgeving discussie]

Discussie in 'Multicopters' gestart door Tasz, 30 jan 2013.

1. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Klopt helemaal.

Maar dit soort berichten zorgt er wel weer voor dat de discussie bij de overheid weer op gang komt en de regels mischien wel nog strenger worden.

2. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    Strengere regels is in dit geval onzin. Hij overtreed nou al de regels, dus als ze strenger worden zal dat niet anders zijn.

3. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Nee, strengere rerels zijn eenvoudiger te handhaven. Geen "Ja, mits...", maar "Nee!"

4. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Gewoon idioot dan. Dit is gewoon binnen de wetgeving gedekt helemaal, dus vanwaar de discussie weer eigenlijk?

5. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    In dit geval ook al heel simpel nee..
    1: te dicht bij vliegveld 2: te hoog..
    Dus nog steeds: strengere regels is onzin.
    Ik mag nu 130 op de snelweg.. ik rij 150..
    De regels worden strenger: ik mag alleen 130 rijden als de zon schijnt.. en ik rij nog steeds 150...

6. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Klopt dat strengere regels geen zin hebben. Maar het zorgt wel weer voor discussie bij de overheid

7. Ben Jansen

Ben Jansen

Lid geworden:
    18 sep 2005
    En op het forum! :rolleyes:

8. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Ja precies waarom deze discussies aanwakkeren. Je weet hoe het gaat. Door een idioot worden de regels op verkeerde manier aangescherp altijd. Het gebeurt nooit op de juiste manier.
    Net zoals alle pro's die waren nog geen jaar geleden aan het janken dat de regels beter en scherper moesten worden en nu lees ik soms regelgeving draadje waar ze weer janken dat het onmogelijk worden gemaakt.

9. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    In het draadje wat daarvoor bedoelt is (en zo'n beetje het enige waar het nog wordt toegestaan) Ik snap dan ook niet dat je dit nog leest als je je daar zo aan ergert.

De discussie wordt aangewakkerd door de personen die dit soort dingen doen. Dan kun je wel je kop in het zand steken en hopen dat het overwaait, maar zo werkt het in de echte wereld meestal niet. Verbieden is makkelijker dan toestaan onder voorwaarden. Om op het te hard rijden terug te komen: wat is er makkelijker, allerlei regels opstellen (die de handhavers dan weer allemaal moeten kennen) en dan met laserapparatuur gaan controleren, of gewoon verbieden en "on sight" beboeten? Denk even aan hoe het verbod op mobiel bellen in de auto tot stand is gekomen. Lastig exact vast te stellen of iemand zat te bellen, dus nu zit je fout als geconstateerd wordt dat je je telefoon in je hand had. Niet altijd terecht, wel makkelijk te controleren en te handhaven.

Overigens zie ik de echte pro's hier zelden tot nooit zeuren over regels. Die weten dat het productiever is om gewoon te doen wat van ze verlangd wordt, in plaats van ellenlange discussies te voeren. Dat zie ik meer gebeuren door wannabee-pro's, die wel de lusten maar niet de lasten van een eigen onderneming willen hebben.

Laatst bewerkt: 27 okt 2014
  10. Ben Jansen

Ben Jansen

Lid geworden:
    18 sep 2005
    Mmmm, tis hardnekkiger dan je denkt.
    En ik lees dat ene draadje met de insteek om mij niet te ergeren
    Maar in andere draadjes kom je het steeds meer tegen.
    Er is een draadje van iemand die zijn quad wil mee nemen naar Amerika.
    Hij zegt vantevoren dat hij geen info wil of je daar überhaupt mag vliegen.
    Prompt komt er iemand die weet te melden dat je daar niet mag vliegen.
    Dat geloof je toch niet.
    Elk draadje duiken ze weer op.
    En niet in 1 draadje zoals jij noemt.
    De beste man komt er achter dat je daar niet mag vliegen.
    Ervaring rijker.
    Eigenschap van een mens is dat hij zijn eigen wiel wil uitvinden.
    Aan de uitvinding van een ander hebben wij blijkbaar niets.
    Laat mensen met rust en laat ze hun eigen weg gaan.
    Zo doen mijn 3 kinderen het ook.
    Maken fouten waarbij ik had kunnen zeggen, doe dat niet.
    Heeft geen zin.
    Lekker laten gaan.

En dat ene draadje waar jij aan refereert wordt steeds leesbaarder omdat Blikkie daar zeer interessante info spuit.
    En de bereidheid toont om zijn concurrenten en ons leken wijzer te maken.
    Blikkie for president, yeaahhh. :proost::proost:

11. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Wie zegt dat je in VS niet mag vliegen? In VS mag je degelijk wel vliegen hoor!

12. Ben Jansen

Ben Jansen

Lid geworden:
    18 sep 2005
    Je moet het even lezen in de context Boris.
    Of je wel of niet mag vliegen in de VS is in deze niet relevant.
    Het gaat erom dat iemand de info geeft (juist of niet) terwijl er door de TS specifiek is aangegeven dat hij niet zit te wachten op die info.

13. BlikvanBoven

BlikvanBoven

Lid geworden:
    21 mrt 2013

Je kent mijn/ons standpunt toch Ben?
    Samen Sterk!

Wij hebben geen concurrenten, wel collega's ;)

Ik geloof in de 'eigen' kracht... En, ik ben er ook van overtuigd dat het delen van kennis uiteindelijk bijdraagt aan meer draagvlak en respect.

14. casperb71

casperb71

Lid geworden:
    5 feb 2012
  15. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    ik denk dat dit soort toepassingen, juist ook in dichtbevolkte gebieden/landen als randstand/nederland, juist briljant en super uitvoerbaar zijn. op deze manier kun je heel snel vrijwel overal een defibrilator hebben, of wat dacht je van snel medicatie vervoer? bijvoorbeeld een ambulance die net dat ene injectiestofje niet bij zicht heeft, en wat ze even snel met een drone erheen sturen.

ik zie er juist een markt voor:)

Laatst bewerkt: 28 okt 2014
  16. casperb71

casperb71

Lid geworden:
    5 feb 2012
    Vinny in Nederland is de kwaliteit van de eerste hulp zeer hoog. Zowel kwa apparatuur als personeel staat het op een hoog niveau. Als dit dan nog aangevuld moet worden is er het mobiele traumateam die zeer snel ondersteuning bieden.
    Dus daar zal een Drone geen winst boeken. Wel in het buitenland waar veel buitengebieden zijn, zie ik wel potentie maar met een kanttekening over onbemand vliegen.

17. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    klopt, de kwaliteit van de eerste hulp is behoorlijk hoog. en toch denk ik dat met er met drones een waardevolle toevoeging kan worden geleverd. denk bijvoorbeeld simpelweg aan eerste hulp op boten, hup direct een dronetje erheen';) ook geen gedoe met verkeer oid, geen last van files, maar snel ter plaatse.

kan denk ik zowel als fast response worden gebruikt(als eerste beeld/ communicatie op locatie om situatie in te schatten) als wat ik eerder zei om bijv. extra spullen snel te distributeren. of wellicht bijvoorbeeld orgaandonor transport? mogelijkheden zijn eindeloos:)

18. Richard Branderhorst

Richard Branderhorst PH-SAM

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Reactie op het jeugdjournaal draadje:
    Ja, hier zie je toch het verschil tussen modelvliegers die voornamelijk op dit forum zitten en de speelgoedkopers.
    Maar goed, laat ik eens een parallel trekken met de radiobestuurde modelauto's, daar zijn er miljoenen van verkocht, en ook daar zullen er ongelukken mee veroorzaakt zijn. Ik kan me niet herinneren dat in het wegen en verkeersreglement er voorschriften voor modelauto's zijn opgenomen. Iedereen snapt wel dat je met je RB 45cc Mercedes niet over de A2 moet gaan rijden.
    Je kunt in de samenleving niet alles reguleren, dan moet je ook regels voor honkbalknuppels gaan maken.
    Maar goed, de overheid mag ook wel eens uit zijn luie stoel komen, tot nu toe hebben ze nog niets aan voorlichting gedaan op dit gebied. De geldige "Regeling Modelvliegen" kun je pas na lang zoeken vinden, zeker voor een niet-terzake deskundige en is ook niet door Jip en Janneke te lezen.

19. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Ik denk dat ook.
    Al denk ik dat dit nog wel een tijdje gaat duren. (lees jaren)
    De ontwikkeling is nog lang niet zover.
    Maar de ambitie is er en dat is goed. Goed voor inofatie en ontwikkeling.

20. DannyMetall

DannyMetall

Lid geworden:
    14 jul 2013

Deel Deze Pagina