Waarom er regelgeving moet komen [wetgeving discussie]

Discussie in 'Multicopters' gestart door Tasz, 30 jan 2013.

1. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Regel geving is er al.
    Het is alleen de vraag wat gaat er veranderen.
    En dat gaat een keer gebeuren nu Europa zich er mee bemoeid.

2. BlikvanBoven

BlikvanBoven

Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Wat er gaat veranderen (per 1 juli 2015) heb ik in het regelgevingstopic geplaatst. Dat is dus bekend. En... Daar mag op 'geschoten' worden.

3. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Wil je even uitleggen waar dit op slaat?
    Volgens mij bestaat een forum bij de gratie van uitwisselingen van meningen / feiten / ervaringen.
    Dan kan het zijn dat je het eens bent, het kan ook zijn dat je het niet eens bent. Vandaar ook het woordje "uitwisseling".
    Niet bijzonder constructief om dan meteen onder je bericht te zetten dat je al weer weg bent.
    Maar goed, dat zijn we in andere discussies ondertussen van je gewend, nietwaar? Tot 4 keer toe, als ik me niet vergis...

4. Reliku

Reliku

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Was meer bedoeld als mededeling dat ik niet van plan was dit topic ook te laten ontsporen ;)

5. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Oh.... Zeg dát dan....:sleeping:

6. FGRacer

FGRacer

Lid geworden:
    25 jan 2007
    Ik weet niet of deze hier al voorbij gekomen is maar hij is erg van toepassing.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Ah, ja. Onze vriend Bruce. Als je nog eens wilt lachen, moet je een avondje gaan googlen op zijn naam. Dan kom je er meteen achter hoe betrouwbaar en objectief deze meneer is en waarom hij zo allergisch is voor handhavers van de wet...

8. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Bruce is goed!

Deze is geweldig

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Tja, misschien brengt hij nog wel eens een dvd uit waarop wordt uitgelegd hoe je zo'n ding niet bouwen. Heeft hij ruim 10 jaar geleden ook gedaan voor pulsejets. De mensen er toen één besteld hebben wachten nu waarschijnlijk nog steeds.

10. FGRacer

FGRacer

Lid geworden:
    25 jan 2007
    Bruce for president! :D En wat iemand verder op het internet heeft staan zal me een zorg zijn, ik heb het enkel over dit filmpje.:murder:

En 10 jaar geleden, pfff get a life...

11. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Goed hoor, achter iemand aanlopen, omdat hij uitspraken doet die in jouw straatje passen, zonder je te bekommeren over zijn overige standpunten / bezigheden. Pakt meestal erg goed uit.

12. FGRacer

FGRacer

Lid geworden:
    25 jan 2007
    Ook goed hoor, en ook graag overal en tegen alles aanpissen en bagatelliseren door er op reageren in een negatieve zin, puur omdat het in jouw visie van het beoogde doel past, gelukkig zijn we niet allemaal zo en kijkt het merendeel positief tegen de wereld aan.

13. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Ach ja, je kunt natuurlijk gewoon altijd doen wat jou op dat moment het beste uitkomt, zonder je om de gevolgen voor jou en anderen te bekommeren en publieke figuren die hetzelfde doen opvoeren als legitimatie. Of je denkt wat verder door en probeert rekening te houden met de lange termijn gevolgen van bepaalde gedragingen. Dat je jezelf daarmee niet populair maakt onder de eerste groep is een vervelend neveneffect.

14. FGRacer

FGRacer

Lid geworden:
    25 jan 2007
    Precies, groeten van groep 2.:celebrate:

15. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Hey micro, ik ken iemand die is psycholoog en die lijkt wel wat op jou met je verhalen. Hij kan heel mooi praten en weet precies te vertellen hoe het moet maar is al 5 keer getrouwd en nu weer gescheiden. Hij weet iedereen te vertellen hoe het zit maar heeft zichzelf niet in de hand. Net als handhavers, als je die in de gaten houd dan doen ze veelal precies wat ze niet mogen. Politici gaan uit van theorieën, bedenksels, kunstmatig geconstrueerde bouwwerken, los van de werkelijkheid, waarin feiten en gebeurtenissen gerangschikt en met elkaar verbonden worden. Het is een activiteit van het denken en niet van het doen.

16. bzb

bzb Guest

17. FGRacer

FGRacer

Lid geworden:
    25 jan 2007

Microsputter zijn kwartje rolt wel, maar het valt nooit... :D

18. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    :rolling::rolling::rolling::rolling::rolling:

19. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Lekker volwassen reacties jongens!

Het is natuurlijk erg flink van Bruce Simpson om op youtube te fulmineren tegen alle stomme wettelijke regels, die er overal ter wereld zijn m.b.t. modelvliegen, maar het helpt hem en alle overige modelvliegers natuurlijk niets. Integendeel, je jaagt hooguit overheden tegen je in het harnas en dat is regelrecht dom. Je zou je er beter voor kunnen inzetten om zulke regels aangepast te krijgen of je zou in ieder geval je best kunnen doen om ervoor te zorgen, dat er niet nog meer van zulke regels bij komen. Als je in de USA woont kun je de FAA natuurlijk ernstige domheid verwijten door het FPV vliegen te verbieden, maar daarmee haal je dat verbod niet weg. Zo lang zo'n verbod er in de EU niet is kunnen we alleen maar blij zijn en er ons best voor doen om dat zo te houden.

Bruce is zelf een lichtend voorbeeld hoe je het niet moet doen. Na herhaalde klachten van de 1 : 1 luchtvaart en ook door andere modelvliegers werd hij als bestuurslid van de vereniging, die op het vliegveld van Tokoroa vliegt, ernstig gewaarschuwd door de overkoepelende Nieuw Zeelandse modelvlieg organisatie. Daarmee werd niets gedaan, integendeel zelfs, want op youtube bleven filmpjes verschijnen. Resultaat was uiteraard, dat de overheid twee jaar geleden de vergunning van de vereniging introk. Op zoiets kun je dan wachten. Na een heleboel gedoe is er nu een nieuwe vereniging opgericht, waar Bruce niet welkom is en heeft men de vergunning terug. Daarna is Bruce filmpjes gaan posten van situaties, waarin door de nieuwe vereniging ook weer regels worden overtreden. Sindsdien kan ik 'm wat minder goed waarderen.

20. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011

Deel Deze Pagina