Waarom er regelgeving moet komen [wetgeving discussie]

Keur heeft samen met een vriend het filmpje gemonteerd. "Hij heeft zijn eigen videoproductiebedrijf en kan dus goed bewerken. We hebben samen overlegd over wat we mooie beelden vonden. Ik heb zelf geen scholing gehad in videobewerking, maar ik zie wel wat ik mooi vind."

Ik begrijp uit de tekst dat zijn vriend het videoproductiebedrijf heeft.

uit bron erg dicht bij de persoon in kwestie, de luchtvaartpolitie is al op de koffie.

my guess, boetes net als die flapdrol bij die brand toen.

Volgens het stuk in het AD heeft hij al eerder commerciële beelden gemaakt en was hij volledig op de hoogte van de geldende regelgeving. Echt, van zulke mensen moet de hobbyist het hebben.
Ik vind de reacties op YouTube trouwens wel grappig. Mij benieuwen welme leden van dit en "dat andere" forum allemaal achter die namen zitten. Aan het taalgebruik kun je wel ongeveer zien in welke hoek je het moet zoeken.
Ik geef eerlijk toe dat ik ook heb gereageerd. Dit omdat ik mij zwaar begon te irriteren aan al die mensen die kritische reacties (over dat de man in kwestie illegaal bezig) gelijk begonnen af te kraken en dat hierbij ook gelijk de reageerder werd uitgescholden.

uit bron erg dicht bij de persoon in kwestie, de luchtvaartpolitie is al op de koffie.

Hm, verbaast me nog. Ik had eigenlijk haast verwacht dat er niemand een poot naar uit zou steken totdat er een ongeluk gebeurde. Scheelt nog weer :rolleyes:

stond in de Gooi en Eemlander van vandaag!
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is goed nieuws!!
Gelukkig heb ik ongelijk gekregen ;)

Ze worden eindelijk eens wakker daar in Den Haag.
Hopelijk word het in de tussen tijd niet verpest door incidenten zoals een filmpje van de Dom toren ;)

Even gegoogled, dit komt inderdaad op meer nieuws sites naar voren. Was van 18 november. Dit is echt goed nieuws!

Ben benieuwd hoe onze internationale collega's hier op gaan reageren. Even vertalen en dan op fpvlab gooien.

Wedden dat men spontaan naar Nederland komt? Hihi :)

stond in de Gooi en Eemlander van vandaag!
full

Ja, én? Lees de regeling modelvliegen en je ziet dat er niets nieuws in dit artikeltje staat. Tenminste: als het om hobbyisten gaat.

Als het over profs gaat, lees dan even het draadje over commercieel gebruik van UAV's. Daar lees ik heel andere dingen, geschreven door mensen die zich dagelijks met deze materie bezighouden.

Kortom: iets met één zwaluw en zomer.

Laatst bewerkt door een moderator:

Ik lees het net. De boete kan tot 8000 euro oplopen.
De fabrikant van de "drone" gaat mee betalen als de boete komt.

die krant'en' weten van Toeters of blazen (volgens mij)

die met die brand had 2x300euro boete

1ne voor het "in de buurt komen van de Politie helicopter"
en de ander was voor het vliegen boven bebouwde kom

dus deze man krijgt 300euro boete

die 8000euro is voor Pro's als je geen vergunning hebt geregeld etc etc etc

Bij zonder met ontheffingsvergunning commercieel vliegen worden de spullen toch ook in beslag genomen?
Dan wordt het een beetje duurder dan 7800 euro. :(

dus conclusie danny, pro zijn kost je 7700 meer aan boetes :D

samen met een dure opleiding, keuring van het toestel en de papieren rondslomp rondom een geplande vlucht snap ik wel dt de mensen wild gaan vliegen.

als dit soort barrieres nu eens gedicht zouden worden werd het misschien nog interessant om wel volgens de regels te varen.....

Back