Waarom er regelgeving moet komen [wetgeving discussie]

Je loopt weer de boel te verdraaien boris. Hou daar eens mee op zeg.
Begin een beetje moe te worden van jou manier van discuseren.
Wat verdraai ik dan? Het is maar dat ik geen tijd heb om door de draadjes heen te gaan en de posts na te quoten :d. Dat zijn er nogal veel.



Ben ik het niet mee eens. Dit zijn er juist veel te weinig. Maar dat is mijn mening.
Ik rij iedere dag over een stuk snelweg waar er een korte stuk van de snelweg 100km/h gereden mag worden en daarna weer 120km/h. Je praat dan over een afstand van 1km. 99% van de automobilisten rijden daar te hard op minstens 500meter van het geheel. Blijf je dat hele jaar doen....word je heus wel op een dag bekeurd. De andere 364 dagen van het jaar kun je daar gewoon te hard rijden.
Als je zou willen kunnen daar iedere dag flitsers neergezet worden, maar dan moet jij en ik nog meer belasting afdragen. Zo simpel ligt het. Ben je bereid om nog een procent of 20 van je salaris te missen? ja of nee?
 
Wat verdraai ik dan? Het is maar dat ik geen tijd heb om door de draadjes heen te gaan en de posts na te quoten :d. Dat zijn er nogal veel.
Dat ik loop te janken over de huidige regelgeving
Zoals ik al zei die is prima zoals die is.
Ik heb nergens anders beweert. Dus dat verzin je gewoon
Ik rij iedere dag over een stuk snelweg waar er een korte stuk van de snelweg 100km/h gereden mag worden en daarna weer 120km/h. Je praat dan over een afstand van 1km. 99% van de automobilisten rijden daar te hard op minstens 500meter van het geheel. Blijf je dat hele jaar doen....word je heus wel op een dag bekeurd. De andere 364 dagen van het jaar kun je daar gewoon te hard rijden.
Als je zou willen kunnen daar iedere dag flitsers neergezet worden, maar dan moet jij en ik nog meer belasting afdragen. Zo simpel ligt het. Ben je bereid om nog een procent of 20 van je salaris te missen? ja of nee?

Pak kans zal nooit 100% zijn.
Maar die drie gevallen die nu bekeurd zijn (al is dat van eentje nog niet eens zeker) is wel heel weinig.

En als de politie de boel ook nog gaat stimuleren via Twitter dan zakt daar echt me broek van af.

Daarbij mist er ook een stuk voorlichting naar de consument.
Veel weten niet een dat er überhaupt regels voor zijn.

Ik ben gewoon verschrikkelijk bang dat het straks helemaal afgelopen is met onze prachtige hobby
 
Dat ik loop te janken over de huidige regelgeving
Zoals ik al zei die is prima zoals die is.
Ik heb nergens anders beweert. Dus dat verzin je gewoon
O ja tasz? Je bent degene die het meest klaagt over de regelgeving en dat het onmogelijk is en dat niks kan. Een simpel recent voorbeeld ->

Helaas werkt dat niet zo.
Als er financieel belang bij is ben je in overtreding.
Maakt niet uit WIE er belang bij heeft.

Dat de officiële drone bedrijven zoveel geld vragen hebben we allemaal te danken aan de huidige regelgeving.

Het kost nu duizenden euros om je certificering voor elkaar te krijgen.

Sterker. Zoals de meeste weten maak ik lucht beelden met een kraan.
Ik kan dit op dit moment goedkoper aan bieden dan de meeste drone bedrijven die komen vliegen.
Zoveel geld word er al gevraagd om de kosten te kunnen dekken.

Het is raar maar waar. Maar de hele regelgeving is totaal doorgeslagen.

Als je verder in de discussie wilt gaan moet je het zelf inzien uiteraard. Nogmaals! Kijk naar andere zoals blikvanboven en vele anderen. Die doen het gewoon met de huidige regelgeving. Het is niet onmogelijk en helemaal niet doorgeslagen. Ik probeer je alleen op te vrolijken....meer niet.
Dus met andere woorden....je schreeuwt het hardst dat het aangescherpt moet worden, maar aan de andere kant klaag je erover dat het nu al onmogelijk is.


En als de politie de boel ook nog gaat stimuleren via Twitter dan zakt daar echt me broek van af.
Ik ben blij dat het ook mensen zijn ;)

Daarbij mist er ook een stuk voorlichting naar de consument.
Veel weten niet een dat er überhaupt regels voor zijn.

Ik ben gewoon verschrikkelijk bang dat het straks helemaal afgelopen is met onze prachtige hobby
Door juist de extreme gevallen te pakken maak je boodschap meer dan duidelijk dan door 100 onopvallende gevallen te bekeuren. Perfecte en meest efficiente taktiek!




Hello everybody......... pls put the lotion in the basket.
Hi :D
 
O ja tasz? Je bent degene die het meest klaagt over de regelgeving en dat het onmogelijk is en dat niks kan. Een simpel recent voorbeeld ->



Als je verder in de discussie wilt gaan moet je het zelf inzien uiteraard. Nogmaals! Kijk naar andere zoals blikvanboven en vele anderen. Die doen het gewoon met de huidige regelgeving. Het is niet onmogelijk en helemaal niet doorgeslagen. Ik probeer je alleen op te vrolijken....meer niet.
Dus met andere woorden....je schreeuwt het hardst dat het aangescherpt moet worden, maar aan de andere kant klaag je erover dat het nu al onmogelijk is.


Dit gaat over commerciële regelgeving en niet over de hobby regelgeving waar we het nu over hebben.
Inrelevant dus.

:oftopic:
Verder hoef ik niet naar andere te kijken. Ben al meer dan een jaar gestopt met commercieel vliegen.

En van mij hoeft de wetgeving niet aangescherpt . Ik pleit juist voor versoepeling van de commerciële wetgeving. Weer mijn woorden verdraait [emoji19]

:ontopic:
Door juist de extreme gevallen te pakken maak je boodschap meer dan duidelijk dan door 100 onopvallende gevallen te bekeuren. Perfecte en meest efficiente taktiek!

Mee eens.
Maar ook het vergroten van de pakkans werk ook zeker wel preventief.
 
Zoals ik zei, soms vlieg ik gewoon hoger omdat het veiliger is. Als ik long range vlieg bijvoorbeeld, en ik vlieg over bebouwd gebied heen. Dan ga ik op zo'n 500m zitten, dan weet ik zeker dat ik nog terug kan zweven als m'n motor kapot gaat oid.

En ik keek dus weer te beperkt, in dit geval lijkt ook mij hoger veiliger.


Iets verder terug naar de topic titel ,

Ben nog steeds voorstander van voorlichting vanaf de bouwdoos / winkel.
* ok wat lastig als je zelf een doos uit China laat komen *
Je de vele google-hits van het modelbouwforum kunnen gebruiken om
een eenvoudige pagina te maken met een 101 "vliegen" en wat wel
en vooral niet te doen.

Wetgeving is leuk, maar laten we eerlijk zijn, zolang de pakkans erg klein
is zullen er weinig mensen zich aan houden.
( zie hard rijden ect. )
Ze zouden vanzelf de gordel om moeten doen, dat zou misschien een
beter doel zijn.
 
Dit gaat over commerciële regelgeving en niet over de hobby regelgeving waar we het nu over hebben.
Inrelevant dus.


Verder hoef ik niet naar andere te kijken. Ben al meer dan een jaar gestopt met commercieel vliegen.

En van mij hoeft de wetgeving niet aangescherpt . Ik pleit juist voor versoepeling. Weer mijn woorden verdraait [emoji19]
.
Heb je even pech dat ik in beide draadjes lees he :D.
Totaal niet irrelevant zelfs, want hier was het toch "waarom er regelgeving moet komen" en daar bespreek je de huidige regelgeving. Kortom....hier wil je meer regelgeving en bekeuringen en daar baal je dat het aangescherpt is. Make up your mind!
Dit topic heeft nog steeds geen benaming "Regelgeving voor Hobby drones" of iets in die richting. Dat was juist waar ik een paar paginas om vroeg.
Hou eens op met de hele tijd te beweren dat ik je woorden verdraai als ik steeds met feiten van jezelf kom.
 
Zucht. Ik geeft het op Boris.
Je hebt een verschikkelijk bord voor je kop.
Of je wilt het niet begrijpen ofo. Geen idee
Ik ga hier geen energie meer in steken
Dit word mij te kinderachtig en schiet totaal zijn doel voorbij
 
Zucht. Ik geeft het op Boris.
Je hebt een verschikkelijk bord voor je kop.
Of je wilt het niet begrijpen ofo.
Ik ga hier geen energie meer in steken

Moet ik een poll starten om het je duidelijk te maken?

Jongens wie vindt de bovengenoemde comment van tasz wel gejank over de regelgeving en wie niet?

Zelf vindt hij dat hij er totaal niet over jankt namelijk, want ik verdraai het alleen maar.
 
Moet ik een poll starten om het je duidelijk te maken?

Jongens wie vindt de bovengenoemde comment van tasz wel gejank over de regelgeving en wie niet?

Zelf vindt hij dat hij er totaal niet over jankt namelijk, want ik verdraai het alleen maar.
Gejank of een mening?
Als je het gejank vind. Wat doe je in godsnaam dan in dit draadje.

Als je in een regelgeving draadje al niet eens meer je mening over regelgeving mag geven. Waar gaat het dan nog wel over?

Ik verander mijn mening toch niet omdat meneer boris het er toevallig niet mee eens is.

Ga lekker vliegen vandaag boris. Het is mooi weer. Daar kan je veel beter je energie in steken dan mij aanvallen. ;)
 
Moet ik een poll starten om het je duidelijk te maken?

Jongens wie vindt de bovengenoemde comment van tasz wel gejank over de regelgeving en wie niet?

Zelf vindt hij dat hij er totaal niet over jankt namelijk, want ik verdraai het alleen maar.

Gejank en nu kappen met dit gezever TASZ
 
Ik wil best kappen
Waar willen jullie het dan over hebben in dit regelgeving draadje als het niet meer over regelgeving mag gaan?

Zeg het maar.
 
Laatst bewerkt:
Gaat het hier om regelgeving dan of over het ontkenning van je mening?

Ene post ben je tevreden over de wetgeving, dan weer niet, dan weer wel en dan wil je nogmaals je ontevredenheid uiten?
Vlieg je professioneel of vlieg je voor hobby? Zelfs dat is niet meer duidelijk bij jou?
 
Gaat het hier om regelgeving dan of over het ontkenning van je mening?

Ene post ben je tevreden over de wetgeving, dan weer niet, dan weer wel en dan wil je nogmaals je ontevredenheid uiten?
Vlieg je professioneel of vlieg je voor hobby? Zelfs dat is niet meer duidelijk bij jou?
OK ik begrijp je boris.
Ik zal het dan ook kort samenvatten.

Ik vlieg niet commercieel.
Ik ben gespecialiseerd in het maken van luchtbeelden met een kraan zodat ik in kan springen op het moment dat de lucht beelden met een drone niet mogelijk zijn.

Daarnaast vind ik.
Regelgeving hobbyist is prima zo. Misschien de fpv-ers wat tegmoed komen. Maar verder prima

Comercieele regelgeving. Totaal doorgeslagen.
Is afgeleid uit de bemande luchtvaart en daar gaat het dus ook mis.
Maar daar komt als het goed is verandering in heb ik begrepen
Het traject van eurouac is veel te duur en duurt ook veel te lang.
Meer dan een jaar!!!
En dit gaat mogelijk langer duren omdat de project ontheffing is afgeschaft.
Al die tijd mag je dus niet vliegen!!!
En dit is jammer omdat er zoveel mogelijkheden zijn met drones.
Deze innovatie word nu vetraagd helaas
Dan heb je nog de achterhaalde TUG aanvraag.
Het snel inzetten van een drone is dan ook niet mogelijk door de TUG en de notam. Jammer


Verder vind ik over het algemeen dat de handhaving beter kan.
Hobbymatig gezien omdat het gepruts van andere onze hobby in gevaar brengt
Comercieele gezien omdat het een overtreding vaak ook economisch delict is.

Ik hoop dat er zo meer duidelijker is.
Het is absoluut niet om te zeuren. Het is alleen maar mijn mening

Edit:
Overigens respect voor de bedrijven die wel doorzetten en een bedrijf ontheffing hebben gehaald.
 
Laatst bewerkt:
Toch ben ik blij dat we in een soort wild-west leven waar iedereen systematisch de regels kan overtreden en je pas in de problemen komt als je daadwerkelijk brokken maakt.

Totdat ze echte regels opstellen werkt dat best goed :)
 
OK ik begrijp je boris.
Ik zal het dan ook kort samenvatten.

Ik vlieg niet commercieel.
Ik ben gespecialiseerd in het maken van luchtbeelden met een kraan zodat ik in kan springen op het moment dat de lucht beelden met een drone niet mogelijk zijn. Zoals ik dus ook voor BlikvanBoven heb gedaan in de schilderswijk

Daarnaast vind ik.
Regelgeving hobbyist is prima zo. Misschien de fpv-ers wat tegmoed komen. Maar verder prima

Comercieele regelgeving. Totaal doorgeslagen.
Is afgeleid uit de bemande luchtvaart en daar gaat het dus ook mis.
Maar daar komt als het goed is verandering in heb ik begrepen
Het traject van eurouac is veel te duur en duurt ook veel te lang.
Meer dan een jaar!!!
En dit gaat mogelijk langer duren omdat de project ontheffing is afgeschaft.
Al die tijd mag je dus niet vliegen!!!
En dit is jammer omdat er zoveel mogelijkheden zijn met drones.
Deze innovatie word nu vetraagd helaas
Dan heb je nog de achterhaalde TUG aanvraag.
Het snel inzetten van een drone is dan ook niet mogelijk door de TUG en de notam. Jammer


Verder vind ik over het algemeen dat de handhaving beter kan.
Hobbymatig gezien omdat het gepruts van andere onze hobby in gevaar brengt
Comercieele gezien omdat het een overtreding vaak ook economisch delict is.

Ik hoop dat er zo meer duidelijker is.
Het is absoluut niet om te zeuren. Het is alleen maar mijn mening

Edit:
Overigens respect voor de bedrijven die wel doorzetten en een bedrijf ontheffing hebben gehaald.

Ok duidelijk!

Een mening over de commerciele:
Het zou helpen als ze daar wat lichtere regels zouden invoeren voor kleinere/lichtere "drones". Alles is op 25kg gebasseerd.
Overigens denk ik dat het alleen in je voordeel werkt als bedrijf wanneer je zoveel investeert. Als de drempel nog lager wordt dan krijg je meer concurrentie ;).
 
bla bla bla bla bla , ik denk dat sommige beter politie agent(e) moeten worden hier kicken er te veel op regels en wetgeving :p

pffff zou er moe ven worden , jullie vergeten helemaal de fun ga toch vliegen man ;)
 
Back
Top