Walkera Ladybird micro quad ervaringen topic

Hoi evbragt.
Weet jij dat zeker?
Ik zag dit bij de specs:
Motor (x4): Brushless. Frequenz: 2.4GHz
Akku Spannung: 3.7V Kapazität: 240mAh
Flugzeit: Ca. 9 Minuten Ladezeit: 30 Minuten
Abmessung: 60*60mm

En op het plaatje zien die motoren er ook verdacht veel uit alszijnde Brushless motoren.
Vr Gr D

Gaan we dit doen mannen?
Ik bedoel een soort van gezamelijke inkoop?
Wellicht een nette prijs van kunnen maken als we er meer van inkopen dan 3 stuks.
Iemand die dit wil en kan regelen?
Bedrijf zit toch in Duitsland?
Hebben we ook geen gezeik met die nare douane.
Vr Gr D

Hoi Dutch.
Heel jammer dat ik er niet zo'n eentje van heb om die te kunnen vergelijken met een Lady Bird.
Want vraag me echt af hoe zo'n Hubsan X4 H107 zich nou in realiteit kan meten met een Lady Bird.

Staat ergens een review op internet waar de ladybird als nummer 1 wordt beoordeeld en de hubsan als nummer 2 met als enig verschil de iets minder stabilisatie. Verschillen waren erg klein.

Ik kijk niet naar draadjes, ik kijk of er koolborstels inzitten.....nee, dus is ie brushless :P heb ik toch nog gelijk, en jullie ook op die andere fronten....

Tis maar net hoe je het bekijkt hahaha sleepcontacten vind ik geen (kool)borstels dus ik vind dit geen brushless motoren, maar ook geen brushed....

Zo hopelijk weer 10 reakties :P

Gaan we dit doen mannen?
Ik bedoel een soort van gezamelijke inkoop?
Wellicht een nette prijs van kunnen maken als we er meer van inkopen dan 3 stuks.
Iemand die dit wil en kan regelen?
Bedrijf zit toch in Duitsland?
Hebben we ook geen gezeik met die nare douane.
Vr Gr D

Wat houdt je tegen?..

Mijn dank bij deze aan Johan.
Om gelijk maar even van het inkoop idee af te haken.
Ik heb na overdenken de conclusie genomen dat deze Micro Quad geen voordelen biedt tot mijn Walkera QR Lady Bird.
Dus ik hou het maar bij die kleine telg die nog steeds zeer goed bevalt.
Vr Gr D

Ik ben ook erg tevreden over de LB maar ook erg nieuwsgierig naar de Hubsan en ik vindt de Hubsan er hipper uitzien...
Hij schijnt moeilijk tot niet leverbaar te zijn en spareparts net zo min.
Op dit moment blinkt de LB nog uit maar de ontwikkelingen gaan razendsnel.
Ik verwacht binnen een paar maanden meer concurrentie voor de LB.

Ik kijk niet naar draadjes, ik kijk of er koolborstels inzitten.....nee, dus is ie brushless :P heb ik toch nog gelijk, en jullie ook op die andere fronten....

Tis maar net hoe je het bekijkt hahaha sleepcontacten vind ik geen (kool)borstels dus ik vind dit geen brushless motoren, maar ook geen brushed....

Zo hopelijk weer 10 reakties :P
hehe hopelijk is ééntje genoeg. Ik geef je bijna gelijk, maar:

Coreless or ironless DC motors

Nothing in the principle of any of the motors described above requires that the iron (steel) portions of the rotor actually rotate. If the soft magnetic material of the rotor is made in the form of a cylinder, then (except for the effect of hysteresis) torque is exerted only on the windings of the electromagnets. Taking advantage of this fact is the coreless or ironless DC motor, a specialized form of a brush or brushless DC motor. Optimized for rapid acceleration, these motors have a rotor that is constructed without any iron core. The rotor can take the form of a winding-filled cylinder, or a self-supporting structure comprising only the magnet wire and the bonding material. The rotor can fit inside the stator magnets; a magnetically soft stationary cylinder inside the rotor provides a return path for the stator magnetic flux. A second arrangement has the rotor winding basket surrounding the stator magnets. In that design, the rotor fits inside a magnetically soft cylinder that can serve as the housing for the motor, and likewise provides a return path for the flux.

Geen brushes is brushless, maar je hebt dus coreless met en zonder brushes. Een sleepcontact is een brush.

sorry dat ik het draadje niet doorspit, maar zijn er ook nog winkels/mensen die deze ladybird in nederland verkopen met een normale prijs? en ook op voorraad?
wil deze cadeau doen dit weekend.

Yes, zojuist de pakketbezorger aan de deur met de ladybird. Schrok eerst nog even van de doos waarop de 2402D stond afgebeeld, maar gelukkig zat de devo 7 erin. Net eerste vluchtje gemaakt en nu even de zenderinstellingen doornemen zodat hij wat minder fel reageert.

Misschien dat iemand mij kan helpen. Ik heb een ladybird die niet meer normaal kan vliegen. Zodra ik opstijg vliegt hij direct op de kop en crasht. Zender is een devo 7 met de juiste instelling. Mode heli. Swash normal..etc.

Trim knopjes staan ook allemaal goed.

Iemand enig idee? Tot nu toe niet veel succes gehad met mijn ladybird.

Zet de zender eens op een ander model en probeer het dan nog eens, als alles neutraal staat zonder instellingen vliegt deze.

Back