Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat kon je vorig voeding ook al, min of meer.... 12,6V x 1A is 12,6WEn ik heb een andere voeding gevonden die wel met 1 amp laadvermogen overweg kan.
Ja, dat verbaast me niks: er ging maar 900 mAh in terug....Gebalanceerd laden op 1,5 amp ging ook redelijk vlot.
Kan me daar niets bij voorstellen. LiPo's slijten. Dat is zeker. Maar er zijn heel veel redenen voor die slijtage. Zelfs als je ze niet gebruikt slijten ze. Als je laadt met 1C, dus een 5000 mAh Lipo met 5000 mA ofwel 5 ampere is niet overdreven veel. De meeste moderne LiPo's mogen met 3 C worden geladen. Dat zou bij een 5000 mAh Lipo 15 ampere zijn. Kijk voor je met meer als 1C gaat laden, even naar de specificaties van je Lipo.
Ja, dat verbaast me niks: er ging maar 900 mAh in terug....
Maar er hóórt bij normaal gebruik ongeveer 4000 mAh in terug, dus dan duurt het zo'n beetje 3 uur.
En neem het nu aan van de velen die het WEL weten: je kunt jouw accu's gerust met 5A laden, ZONDER gevolgen voor de levensduur.
Die 1 of 1,5A die je nu gebruikt, daar schiet je niks mee op, je accu zal er werkelijk geen sikkepit langer om meegaan.
Welke oorzaak denk jij aan?Ik denk toch de andere voeding die het vermogen niet kon leveren.
Zeker ben ik daar echter niet van. ...