Wat doe ik verkeerd met helicopter

• Topicstarter Topicstarter valtie80
  • Startdatum Startdatum
V

valtie80

Guest
Ik heb sinds een maand of anderhalf de volgende helicopter:

Radiografisch bestuurbare helikopter "Volitation" DH 9053
3-kanaals met aluminium body en gyroscoop.

Nu gaat het echt steeds beter met het onder controle houden, maar 1 ding doet die maar niet en dat is voor en achteruit en vraag me af of dit aan de helicopter ligt of aan mij. Ik snap trouwens dat het lastig is om dit van afstand te kunnen beoordelen daarom zal ik zo goed mogelijk alles omschrijven.

Ik probeer alleen te vliegen als het zo goed als windstil is ,maar voor en achteruit lukt me dan echt niet.

Als ik hem laat opstijgen dan gaat die redelijk recht omhoog dus niet onwijs afzwaaien naar rechts of links of voor of achter( niet helemaal nog, maar zo goed als )

Maargoed ik zie als ik voor of achteruit "druk" wel de achterpropeller gaan draaien, maar voor de rest heeft dit bijna geen invloed ( misschien 2 km per uur dat die dan even gaat, en als ik vlak boven de grond zit dan zie ik hem even een paar seconde wel naar voren of achter leunen, Wie o wie kent dit probleem bij misschien alleen beginners, of is dit waarschijnlijk hardware matig een fout in het toestel?

Mocht je nog meer info willen hebben vraag raak, dan zal ik dit zo duidelijk mogelijk proberen te beantwoorden.

gaat ie helemaal niet of gaat ie erg langzaam? want alle coaxiale helis zijn net slakken. Dat komt door zijn stabilisatie. Die werkt namelijk ook jou commandos tegen.

Hey

Al die 3-kanaals heli's zijn niet echt geschikt om buiten te vliegen.
Probeer het binnen nog maar eens, als hij dan nog niet voor en achteruit wil heb je pas een probleem!

Groeten

Hey

Al die 3-kanaals heli's zijn niet echt geschikt om buiten te vliegen.
Probeer het binnen nog maar eens, als hij dan nog niet voor en achteruit wil heb je pas een probleem!

Groeten

Ok thnx. Ik snap wat je bedoeld, dan zal het toch gewoon de wind zijn die er staat of eens kijken of ik ergens in een sporthal mag oefenen ofzo

Bedankt

Dit herken ik , deze probleem had ik ook alleen als ik buiten vloog.
Met een 3ch heli , niet infrarood.
Je voelt egt geen wind maar als je de heli bestuurd voel je het .
Dus alleen binnen vliegen.

Heb het zelf ook met mijn Lama 400D, toen k binnen ging vliegen ging ie al een stuk harder... Tip: probeer de sporthal waar je (als die er is, kan ook veld zijn, maar das weer buiten) zelf sport, daar kom je meestal wel in!

wie kan me helpennnn ik heb een Volitation 9053 gekregen van een goede kameraat om dat er niks mee deed ,heb alle goede opgelaade dus dacht mooi kan er mee gaan vliegen alles aan geslote maar op een of andere manier draait alles wel maar hij gaat niet om hoog , wie heeft er meshien wat goede tips of info

Laatst bewerkt:
wie kan me helpennnn ik heb een Volitation 9053 gekregen van een goede kameraat om dat er niks mee deed ,heb alle goede opgelaade dus dacht mooi kan er mee gaan vliegen alles aan geslote maar op een of andere manier draait alles wel maar hij gaat niet om hoog , wie heeft er meshien wat goede tips of info

Iets meer informatie zou wél nuttig zijn :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

En de "tip" om dit ding maar op de kast te zetten (en een Blade aan te schaffen)...wat kan de vraagsteller daar nu mee ???

Groet,
Robbie

De microcoax 2.4 Ghz met swasplate bij de HK is de beste beginnersheli ooit. Vliegt goed, is degelijk, erg goedkoop etc

Parts zijn los verkrijgbaar en kosten geen drol

PB maar voor een link

Iets meer informatie zou wél nuttig zijn :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

En de "tip" om dit ding maar op de kast te zetten (en een Blade aan te schaffen)...wat kan de vraagsteller daar nu mee ???

Groet,
Robbie
Niks, maar je kan er niet omheen dat het een prima TIP was(is) /steekt tong uit :showass:
en LOL.. je vraagt zelf om meer info en dan veroordeel je de prima tip van Mark :lol:

overigens vind ik die rollende smillies ook nergens voor nodig :rolleyes:
he lekker FF zeiken !

Tip neem het met een korrel zout, groeten Ray........

Niks, maar je kan er niet omheen dat het een prima TIP was(is) /steekt tong uit :showass:
en LOL.. je vraagt zelf om meer info en dan veroordeel je de prima tip van Mark :lol:

overigens vind ik die rollende smillies ook nergens voor nodig :rolleyes:
he lekker FF zeiken !

Tip neem het met een korrel zout, groeten Ray........

Natuurlijk snap ik de hint, en kan er ook wel om lachen :p (ook belangrijk...)

And there is more to life than just (Blade) helicopters :cool:

Maar aan de andere kant; hij heeft zo'n ding, wil ermee vliegen, lukt niet en dan is het ergens toch logisch dat hij tips wil om daarmee te vliegen??

Groet,
Robbie

Weer even terug naar het verhaal.

Ik had precies hetzelfde probleem met mijn DH 9053. Ik heb alles wat niet nodig was eraf gehaald en heb de lipo een klein beetje naar voren geschoven, nu komt hij wel vooruit.
Het is me wel opgevallen dat de heli wat minder stabiel word als hij voor of achteruit gaat.

Ik had precies hetzelfde probleem met mijn DH 9053. Ik heb alles wat niet nodig was eraf gehaald en heb de lipo een klein beetje naar voren geschoven, nu komt hij wel vooruit.

Natuurlijk gaat hij dan wel vooruit (en zal het achteruit vliegen nóg moeizamer gaan :rolleyes: ), omdat je dan het zwaartepunt naar voren hebt geplaatst en de helikopter 'schuin voorover hangt'. Hovert hij zonder stickinput niet meer stil...
Een co-axiale helikopter vliegt niet echt, maar 'zweeft' een beetje :p het hele concept is erop gericht om 'stabielzweven' te kunnen en sturen wordt op alle mogelijke manieren tegengewerkt :cool: de lol is er snel af (mijn mening :D )

Groet,
Robbie

Natuurlijk gaat hij dan wel vooruit (en zal het achteruit vliegen nóg moeizamer gaan :rolleyes: ), omdat je dan het zwaartepunt naar voren hebt geplaatst en de helikopter 'schuin voorover hangt'. Hovert hij zonder stickinput niet meer stil...
Een co-axiale helikopter vliegt niet echt, maar 'zweeft' een beetje :p het hele concept is erop gericht om 'stabielzweven' te kunnen en sturen wordt op alle mogelijke manieren tegengewerkt :cool: de lol is er snel af (mijn mening :D )

Groet,
Robbie

En daarom adviseerde ik de MCX :mrgreen:
Daar valt wel normaal mee te vliegen!

Groeten

Haha, nee heb geen aandelen. Alleen hele goede eigen ervaring met Blade heli's !
Die van mij vliegen nogsteeds met ongeveer 90% van de originele onderdelen!

Groeten

Back