Wat hebben vandaag in elkaar gestoken of aangepast.

Oranje Boven!!!

:)

Af en toe denk ik ook wel eens dat een zwarte mini niet echt handig is.
Vorige week in het gras was ik hem alweer bijna kwijt ondanks dat ik nog ongeveer wist waar. En gras was gewoon kort.

Beetje kleur zoekt makkelijker :)

Winterpeen afgebouwd:

89e760eec2dac39ee8d5c3082f3f5f79.jpg

756f77ca13ba0fc316829d5484a255b6.jpg

Die 2000kv's zijn denk ik iets te veel van het goeie voor een mini H denk ik of niet. 45 gram p/s

Ga misschien nog een BO mini maken voor 4s.

Of beter wat anders nemen?

PS. Misschien moet ik dat oranje maar als standaard kleur nemen ipv zwart :-P

Vandaag even getest met de 1960kv op 4s(2*2s) met hq5x4 tov 3s met gemfan6045. Hover % eigenlijk gelijk en het voornaamste verschil vond ik het geluid ;) en de 6inch hangt iets langer zoals bekend. Aangezien velen op 4s/5x4 vliegen had ik er meer van verwacht of de lipo's waren de bottleneck.

Die 2000kv's zijn denk ik iets te veel van het goeie voor een mini H denk ik of niet. 45 gram p/s

Ga misschien nog een BO mini maken voor 4s.

Of beter wat anders nemen?

PS. Misschien moet ik dat oranje maar als standaard kleur nemen ipv zwart :-P
Die 45 gram per motor wordt ruim goed gemaakt door de thrust. Op 4s met 6x4.5" meer dan 1000 gram thrust. Ik twijfel vooral omdat het wel veel vermogen is. Misschien teveel voor een beginner als ik.

Op m'n andere mini heb ik Cobra 2204-1960kv's. Tam op 3s en Cobra Powah op 4s.

Ik heb overigens deze verf gebruikt. 4 euro per spuitbus geloof ik.

Danny gaat wel lekker met die 2000kv's trouwens:

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag even getest met de 1960kv op 4s(2*2s) met hq5x4 tov 3s met gemfan6045. Hover % eigenlijk gelijk en het voornaamste verschil vond ik het geluid ;) en de 6inch hangt iets langer zoals bekend. Aangezien velen op 4s/5x4 vliegen had ik er meer van verwacht of de lipo's waren de bottleneck.
Ik begrijp van de 6045 vliegers dat een mini met 6 inch props iets stabieler vliegt en een beetje een zweefsensatie geeft.

Ik heb nog geen vergelijk, maar mijn mini met 5x4 (Cobra 1960kv's op 4s, KiSS ESCs, dus active braking ) is inderdaad wat zenuwachtig en valt direct uit de lucht als ik throttle dicht gooi. Vreemde sensatie om na een punchout throttle dicht te gooien en de props stil te zien staan [emoji6]

Netjes! Ik ben ook zo'n qm4 van slotracers.nl aan het bouwen. Ik ben heel benieuwd hoe die vliegt..

Ik ga er waarschijnlijk Cobra 2208-2000kv's opzetten met KiSS 18A ESCs.
04cc09844d1bef213931e59ce6966087.jpg

Ah, ik wist niet dat het een van slotracers was. In het zwart is ie ook al zo mooi [emoji50].
Morgen ga ik 'm testen, ik heb mijn 2300kv cobras er op zitten.

Ik wil alleen nog een nieuwe clover met pigtail zodat ik 'm door het gaatje kan prikken en zwarte boutjes voor de fpv cam.

update mini octo (OLH-360)
14vlm2w.jpg

Ik heb een PCBke gemaakt waarop ik VTX en OSD op inplug. Minder spaghetti dus. De electronica is zo goed als klaar. Enkel nog APM configureren en een set motors bestellen. Maar helaas ben ik er nog niet aan uit.
Details heb ik geupload naar de blog: mini octo

Heb gisteren na een paar kleine aanpassingen mijn mobius gimbal met alexmos bordje onder de F550 gehangen.
Het afstellen (program and pray) viel best wel mee.

full

Daarna dan maar meteen een testvluchtje gemaakt.

Ik heb wel de indruk dat dempingsballetjes nog wat te zacht zijn, of niet?
Hoe kan je trouwens zien welke klasse van dempers er nu onder zitten?

De mini van ebay was vrijdag binnen gekomen, snel even in elkaar geschroefd;

IMG-20141207-WA0004.jpg

Zeer mooi afgewerkt en erg stevig, mooie dikke armen. En dat alles voor 22 euro inclusief verzenden:p

Jep, heb dezelfde via banggood. Had hem al op ebay staan onder de wishlist, en kwam hem op banggood voor 20 euro tegen..

2014-12-04090418_zps596ce786.jpg

Half uurtje later:
2014-12-04093334_zpsd2888cb5.jpg

alleen de centerplates lijken uit 3 lagen te bestaan..

M3, mini tricopter

Heb weer eens wat getekend en gefreesd.
Resultaat een mini tricopter M3, ben hier al een tijdje mee bezig geweest..
natuurlijk voor FPV. Waarschijnlijk komen er nog de nodige aanpassingen, eerst maar eens opbouwen en vliegen...
meer foto's hier

full

Back