Wat hebben vandaag in elkaar gestoken of aangepast.

Nu ff kijken welke orangerx ontvanger geschikt is voor mijn rc logger eye xtreme. Die moet op een bepaalde manier aangestuurd worden.

Niet multi gerelateerd maar ben er wel blij mee.
internet al tijden hopeloos hier. Router wil niet lekker werken met UPC dus nu toch maar nieuwe router. Lijkt beter.

Ook gelijk een half mini PCI wifi/BlueTooth Intel 7260AC kaartje gekocht voor in mijn nieuwe 2e hands laptop die ook belabberd werkte met internetten

Probleem hij deed het niet, Wifi uitgeschakeld volgens PC ook al stond het volgens de rest aan. Na lang zoeken kwam de optie voorbij. Plak pin 20 (wifi) en pin 51 (BT) af met een minuscule stukje plakband en probeer het dan nog eens.

TCAE-3959_575px.jpg

En ja het werkt weer :D Je moet er maar op komen.
Beetje vlot internet is wel zo handig :)

Meet nu meer snelheid op draadloos dicht bij de router dan bekabeld 8)

Nee LAN is maar 100Mbit/s en 5GHz nu 867Mbit/s Dus draadloos kan theoretisch een stuk hoger en mn internet is 120Mbit ofwel bekabeld haal ik nooit de max op deze laptop.
Vaste PC is 1Gbit

Maar goed downloaden oid haal ik toch nooit iets in de buurt daarvan.
Als ik maar een beetje stabiel kan internetten. Downloaden was opzich mn probleem niet.
Traag laden, half geladen websites of halverwege zeggen kan niet laden, ook al was het internet zelf stabiel (bekabeld). Erg vaag maar heb van alles geprobeerd kreeg het niet beter. Ergens conflict ofzo met UPC modem, direct via UPC modem ging wel beter al loopt dat ook niet altijd even best.

Nu eens zien wat het allemaal doet op langer termijn, ga niet over een dag met dit aangezien ik er standaard beter dagen bij had zitten maar ook erg slechte.

[edit]

Router staat boven.
Meet beneden nog steeds volle download snelheid :)
585Mbps verbinding op 5Ghz

Zou ik dan eindelijk na 2 jaar gekl**t weer een beetje normaal internet hebben....hope so.

[/edit]

Laatst bewerkt:
pff, moet je eens in Gouda komen. Er is nu toevallig 1 buurt die glasvezel heeft liggen, maar de rest is nog gewoon koper hier allemaal. max 80Mbps ;)
Bekabeld moet gewoon kunnen toch, als je cat5e, cat6 of cat6A kabels trekt ;)

Het eerste frame was idd zo breed achter en was ik bang dat daar te veel lift verloren zou gaan.
Nu heb ik het aangepast en is het stuk onder de prop nagenoeg hetzelfde als op de andere twee motoren.(effe met de dremel gedaan, naderhand wordt dit een losse arm)

Heb nu alles op 0 staan, niks getrimt.
Morgen met bril op vliegen, kijken hoe ie gaat...

Vanmorgen in het bos gevlogen FPV...
Dit vliegt heel anders... veel direkter.
Vlgs omstanders(heli piloten) zoals een heli.
Ik vond het een stuk makkelijker, veel korter op de bomen draaien en een stuk sneller.
In elk geval heel goed bevallen.. dus nu de aanpassingen gaan tekenen en frezen. De staart/servo wordt veranderd.
Updates volgen...

Ik zou het ontwerp aan Blackout verkopen ;)
Misschien wordt het wel een hit!

@Rubaaaa.

Is een laptop die heb ik liever niet aan de kabel ;) maar interne LAN kaartje is dus maar 100Mbit. Zal nooit sneller worden. Deze is niet te upgraden, Wifi wel dus vandaar. :)

Na een gevalletje waterschade alles aan het overzetten naar m'n qm4 frame (slotracers.nl). Iets meer ruimte en een tweede build is natuurlijk een stuk beter dan de eerste.
f905749969933ee989315937a68cad41.jpg

6cdb086cdedec968cc625ca7e57e2c83.jpg

0c9f60ce89071ee48ca10c425b48054e.jpg

e4f9a363dac52bbc3c344fd178b1184f.jpg

Bijna alle kabels zijn gesleeved met paracord (zwart met reflectielijntje). De ESCs en motoren moeten er nog op, de MinimOSD en D4R-II moeten ook nog gemonteerd. Verder nog wat afwerking.

Petje af voor de afwerking! Ik heb ooit eens wat van die cablemesh besteld bij hobbyking en toen gouw weer weggegooit, want dat was echt een ramp om er fatsoenlijk op te krijgen.

Spider hexa klaar, op afwerking van de besturingsantennes na;

2espiderklaar_1_.jpg

2espiderklaar_2_.jpg

2espiderklaar_3_.jpg

2espiderklaar_4_.jpg

2espiderklaar_5_.jpg

2espiderklaar_6_.jpg

2espiderklaar_7_.jpg

Heeft net zijn maiden gehad met de nieuwste firmware (1.19S) Ik was op de andere spider al zeer tevreden over de 1.9S firmware, maar dit gaat nog een stapje verder. Morgen zal ik een video maken.

Na een gevalletje waterschade alles aan het overzetten naar m'n qm4 frame (slotracers.nl). Iets meer ruimte en een tweede build is natuurlijk een stuk beter dan de eerste.

ESCs weer aangesloten. Bij één ESC liet een printspoor los toen ik testte of een soldering goed was [emoji19] . Gelukkig had ik een spare..
947e62749e0e6d98065e0ae7218f22f2.jpg

Cleanflight geconfigureerd (met Oneshot), nu nog met default PID settings.
29aeeb5a41f47e67af4e35a59fd1d756.jpg

Even gehovered voor het donker werd en vloog soepel. Lijkt op het eerste gevoel minder 'twitchy' dan de m4, die 5 inch is.

Even gehovered voor het donker werd en vloog soepel. Lijkt op het eerste gevoel minder 'twitchy' dan de m4, die 5 inch is.
Met zulk mooi weer (behalve om te vliegen) maar een beetje hobbyen:
860358a88323e160905d49599c8bc787.jpg

Een oude Rimowa case..
b905c15b850d8f277eb42a6229832fda.jpg

Wat matrasachuim en lijm (stukken waren te klein)
30c9831b8dce830c9da9a2592a71066f.jpg

En ik heb weer een case voor m'n mini. Deze past net niet samen met m'n 9xr transmitter in m'n andere case (Pelican 1500 clone) vanwege de 6" armen. Maar zo gaat het ook en de andere mini (slotracers.nl m4 mini) kan altijd nog mee op reis in de andere case zodra die weer opgebouwd is (onderdelen zijn besteld).

Ik moet het schuim alleen nog even zwart spuiten. Dit schuim is nieuw, maar het vergeeld zodra je er naar kijkt.

Back