wat is Dortmund groot geworden

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door simendewulf, 18 apr 2008.

1. morgoth924

morgoth924

Lid geworden:
    28 jul 2005
    Wij hebben ook maar 4 euro betaald voor parking.

Wat betreft het aanbod: ik ging voor een kyosho calmato sports 1400 ep, heb die ook gevonden. Nog een lader en wat klein spul gekocht, best een geslaagde dag. Een brushless regelaar bleek in eigen land veel goedkoper, prijzen vergelijken loont. Ga je op zoek naar echte bouwdozen en bouwmateriaal, dan zul je in een hobbyshop moeten zijn, in dortmund vind je dit niet meer.

2. Maarten Zanders

Maarten Zanders

Lid geworden:
    12 jun 2003
    de parkings dichtbij de hallen waren €5, de iets verdere (D1, D2?) waren €4 als ik het goed heb
    op het 'terras' in hall 4 kostte een cola €2,60!!!

3. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    Ook net terug van Dortmund .
    In 2,5 uur 500€ daar gelaten .

Word wel minder door het china spul .
    Maar dat kun je ook via het net kopen .

Mvg Johan

4. Kris Panis

Kris Panis

Lid geworden:
    19 mei 2006
    Precies niet veel goede commentaar over Intermodellbau....alles zo duur.
    Vorige woensdag waren een aantal zaken toch te krijgen aan mooie prijzen!

Waar kan vergelijk ik met modellbau Bichler, normaal sterk naar prijzen toe en leverbetrouwbaarheid.

- Ik heb 2x KOKAM 4000mA 3S1P 30C gekocht voor €89/stuk. Bij Bichler wel €125/stuk! Das bijna 30% reductie. Ik heb ze later zelfs zien staan voor €86.
    Modellbau-Bichler -- Online-Modellbau-Shop, Versandhandel und Modellbaufachgeschäft

- Servo's Hitec HS81 voor €11.5. Bichler €15.5 => 25% reductie
    (reken maar eens dat je er vier koopt voor je vlieger)

- Lader Simprop Intelli Bipower special voor €82!!!, Bichler €95 => 15% korting

- Einzelsender Field Force 9 voor €299 ; In België in de goedkoopste modelshop moet je €350 neertellen !

- Je ziet de nieuwe dingen eens van dichtbij (oa FF10 Futaba)

Zo zijn er waarschijnlijk nog een hoop zaken die ik niet direct opgemerkt heb.
    Het is precies of de verwachtingen zijn dat je er alles aan 50% vindt.....die mensen moeten ook nog wel hun boterham verdienen he. En de laatste jaren is door de euro en de vele internetshops (UH) het verschil ook wel kleiner geworden. Maar toch, als je een beetje rondkijkt...ik ga volgend jaar terug (zoals ik al 15jaar doe).

€5 parking: Wij zijn met twee vanuit België gereden met de auto. En toch hadden wij onze parking al terugverdiend alvorens we binnen waren! Hoe? Spreek even de 8 mensen achter je aan en ga samen als groep binnen. €2.5 korting per persoon.
    Zo van die reacties van "daar doe ik geen moeite voor" => zaag dan ook niet over de parking!

Voor de mensen die nog gaan dit weekend: veel plezier !

Groeten,

Kris

5. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    even een correctie kris. bichler heeft goede prijzen maar de slechtste service ooit. Noem hun dus aub nooit meer betrouwbaar.... heb er nog nachtmerries van :( en ik niet alleen.......

Dus er zijn wel goede prijzen hier en daar? Zo te horen is het "chinese" spul duurder dan normaal te krijgen is maar zijn de andere merken hier en daar wel voordelig. Ze kunnen het zeker normaal niet kwijt ivm met goedkope chinese concurentie :)

6. Gor

Gor

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Ik ga morgen.Maar dit is niet bepaald motiverende reacties om er naartoe te gaan.Zijn daar ook goedkope indoor/parkfly vliegtuigen?Want ik heb nog een hele set-up over.Met goedkoop bedoel ik niet meer dan 30euro?

7. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    Na de eerste stand (oracover) hat Ik sprittgeld ,intree voor mij en mijn vrouw en parkgeld al terug .

Als je weet wat je wil is er genoeg goedkoop te krijgen .

5 € voor parkeren is helemaal niet duur . ga maar eens een hele dag in de stad parkeren .

Maar de Nederlander kijkt gauw alleen naar de nadelen . :rolling:
    Is gewoon een krenterig volkje zeggen de Duitsers en ik geef ze groot gelijk .

Mvg Johan

8. jpjedi

jpjedi

Lid geworden:
    23 jan 2008
    Hier ook slechte ervaring met Bichler.. Duur en drama qua afhandeling. Heb een bestelling per luchtvracht betaald.. sturen ze hem voor 3 euro minder er zeevracht. :mad: Drie F&^%%g maanden op zee met een bootje. Maar terugbetalen is niemand thuis. Dat ze maar stikken in die 3 euro.

Maar goed.. ontopic verder. :rolleyes:

9. WeZZe

WeZZe

Lid geworden:
    6 apr 2006
    Wat een gezaag over 5€.Jongens toch.En een gezaag over het toegangsgeld en over duurdere prijzen op de beurs dan enkele jaren terug.
    Als je het niet meer ziet zitten om dat volgend jaar terug te betalen blijf dan thuis.
    Ik ben al per dag min.10€ kwijt enkel aan parking alleen in Gent.En daar heb ik dan geen zicht op men hobby maar zicht op de mensen die op straat voorbij flaneren.Leuk is anders.

11€=toegang
    5€=parking
    0€=friends
    ------------------
    FUN=priceless

Laatst bewerkt: 19 apr 2008
  10. mestdaght

mestdaght

Lid geworden:
    17 jan 2005
    Ik heb niet op de indoors gelet maar bij conrad had je zwevers 30€. Of ze er nu nog zijn weet ik niet. De man hoge toren dozen zakte heel snel richting grond.

Ik heb er ook m'n koopjes gedaan voor het m'n vliegtuigen.
    Voor m'n touringcar was het wel minder. Als HK het niet heeft is het vaak ook noppes.

TM

11. Teus

Teus Guest

Helemaal mee eens Johan, 5 meter oratex voor 25 euro :zon:

Daar wordt je blij van.

12. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002

als je dan een liter krijgt ... ;)

13. simendewulf

simendewulf

Lid geworden:
    5 okt 2004
    ik zaag niet over de 5 euro parking, en niet over de ingangprijzen, enz. ik zeg juist dat een hele tafel met vliegers van Graupner me geen BAL kunnen schelen, ook niet de ZENDERS waar ze de spullen in de lucht kregen .
    dat ORACOVER goedkoop is weet iedereen , is trouwens 2 of 3 WAHL .dit weet iedereen of niet ? Calmato goedkoop ??? als je beginner bent wel , anders niet .
    inderdaad lipos niet duur .

14. fabianvzwol

fabianvzwol

Lid geworden:
    26 jun 2006
    ik kom net terug. men eerste keer dortmund. Moet eerlijk zijn, viel me eigenlijk beetje ten. Heeel veel coaxheli's en xtwin spullen e.d en maar weinig stand met nog echte "kwaliteits" modellen. Veel chinees spul...

oracover is wel heel voordelig daar zeg.. 3 euro per meter.

Enige wast ik meeheb is secondelijm wat carbon en grote krimpkous.. meer niet.

15. Frans Bal

Frans Bal PH-SAM

Lid geworden:
    16 apr 2005
    Al 10 of 12 jaar ga ik elk jaar naar deze beurs.
    Normaal gaan we met een groepje leden van de modelvliegclub.
    Erg leuk om op ontdekkingstocht te gaan en te "jagen" op "koopjes" (zeker in de pre Euro tijd)
    De laatste jaren is er een duidelijke trend gaande van steeds minder.
    In de vlieghal haken bekende en minder bekende leveranciers en winkeliers meer en meer af.
    De plekken die hierdoor open vallen worden gevuld met zaken die vaak niets met vliegen van doen hebben of blijven zelfs leeg.
    Dit jaar heb ik dan ook besloten niet te gaan.
    Zat me toch niet lekker, het is een blijft een leuk uitje.

Als ik de reacties zo lees lijkt het of ik niets heb gemist.

Frans

16. WeZZe

WeZZe

Lid geworden:
    6 apr 2006
    Sam ge moet gaan slapen.Morgen om 6u op staan

17. WeZZe

WeZZe

Lid geworden:
    6 apr 2006
    Veel chinees spul,al dan niet duurder dan via de webshop of niet zo goed in kwaliteit.Maar iedereen koopt het wel.:rolleyes:

18. Lt.Lowenfast

Lt.Lowenfast

Lid geworden:
    9 mrt 2006
    Wat wel grappig was is dat iemand me op de beurs vertelde dat zijn kaartjes bij voorverkoop op internet €12,- kostten.....ipv €15,- aan de kassa.....
    Aan de kassa €11,- hoor zei ik hem,..... hij keek toen een beetje ehm ja bescheten :)

Een beginnend vlieger bij ons kocht een Calmato voor €99,- en een viertakt OS FS70 voor € 149,-
    Valt toch wel mee die prijs?

Enfin, je bent er een dagje mee weg he? da's ook wat waard.
    Wat mij gestolen kan worden zijn die prullerige heli-dingen..... ;-)

Greetz,
    Frank

19. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Als ik m`n bockworst met mosterd daar heb gehad is mijn dag al goed !
    Niet gaan lopen leuteren over de prijzen, iedereen weet dat die vandaag de dag niet meer verschillen dan de verzendkosten.

Wat mij erg verbaast is, dat men hier op het forum mekkert over pakeerkosten en zelfs over de prijs van een cola.

Als je op koopjesjacht wilt gaan, blijf dan vooral thuis nadat je de cola bij Aldi of Lidl hebt gehaald en bestel rustig via internet.

Wij hebben lol, proost !!!

20. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    :proost::proost::proost::proost::proost:

Vele Nederlanders lopen te zeiken en kopen een chinese indoor heli .

Zou niemand dat spul kopen zijn ze er in 2 jaar niet meer . ;)

Ik koop al jaren mijn folie op de beurs en ze verkopen het als 2de wahl omdat anders de andere winkels gaan liggen zeuren .

Het zijn gewoon de eerste en laaste meters van een produktie lijn .

Kleur is hetzelfde , het plakt hetzelfde en het krimpt hetzelfde .
    Deze keer 30 meter gekocht .
    En 2 meter FlipFlop folie (voor de snijplotter)

Er zit wel eens een kleur foutje in .(pickel of streepje)
    Ik heb in al die jaren nog nooit iets daarvan weg gegooid .

Ook koop Ik de scharnieren, goudstekkers en ander klein spul op voorraad .

Mijn dag was weer goed .

Mvg Johan

Deel Deze Pagina