wat is jouw laatste multicopter gerelateerde aanschaf

Ga ik die volgende keer proberen :)
In principe met 5x3 al genoeg power, en die heb ik nog genoeg liggen als er 1 kapot gaat:)

Als t goed is wel (zie t er niet op staan), iig niet die hele slappe plastic props.

Kan het net niet zien op de foto, maar als de barcodes op 0 en 1 eindigen dan zijn het de carbon versterkte. Als de barcodes op 2 en 3 eindigen dan zijn het degene met glasvezel.

De glasvezel versterkte glimmen ook een beetje.

Het verschil voel je toch echt wel.
6x3 is eigenlijk 5x3 met een dun verlengstukje eraan. Erg weinig grip vind ik vergeleken met 6x45.

Het verschil voel je toch echt wel.
6x3 is eigenlijk 5x3 met een dun verlengstukje eraan. Erg weinig grip vind ik vergeleken met 6x45.
Het kan best een interessante prop zijn volgens bench tests:

a78db9b6d6f861b3c64923f10bac7869.jpg

Maar uiteindelijk gaat het om hoe je het zelf vind vliegen met jouw setup..

Het kan best een interessante prop zijn volgens bench tests:

a78db9b6d6f861b3c64923f10bac7869.jpg

Maar uiteindelijk gaat het om hoe je het zelf vind vliegen met jouw setup..
Ik heb me ook juist laten misleiden door allerlei thrust tests en zaken, maar zowel op mijn b330, mini h als op zelfs mijn hele lichte mini x vond ik het beroerd vliegen. Het is lastig uit te leggen als je het niet gevoeld hebt, maar de prop zorgt ervoor dat de tuning vrij lastig wordt. Yaw wordt er slecht van enz. Je hoort ook in de bochten dat de toerental ontzettend hoog gaat.

Waar heb je die metingen vandaan?

Ik ben deze tegen gekomen:
thrust-Cobra-2204-2300.png
Standaard fout gemaakt door de meeste. Men kijkt naar een vertekende efficiency waarde :)
Je zou eigenlijk exact hetzelfde thrust waardes met elkaar moeten vergelijken en zul je zien dan 6x45 juist efficienters.
Je zou bijvoorbeeld 880 gram met 6x45 moeten meten en dan vergelijken.
Het is net appels en peren vergelijken als je naar 100% throttle kijkt.

Mijn b330 vliegt dikke minuut of 2 langer met de 6x45 dan 6x3 bijvoorbeeld ;)

De beste bench test zou 50% 75% en 100% moeten vermelden.

Ik heb me ook juist laten misleiden door allerlei thrust tests en zaken, maar zowel op mijn b330, mini h als op zelfs mijn hele lichte mini x vond ik het beroerd vliegen. Het is lastig uit te leggen als je het niet gevoeld hebt, maar de prop zorgt ervoor dat de tuning vrij lastig wordt. Yaw wordt er slecht van enz. Je hoort ook in de bochten dat de toerental ontzettend hoog gaat.

Standaard fout gemaakt door de meeste. Men kijkt naar een vertekende efficiency waarde :)
Je zou eigenlijk exact hetzelfde thrust waardes met elkaar moeten vergelijken en zul je zien dan 6x45 juist efficienters.
Je zou bijvoorbeeld 880 gram met 6x45 moeten meten en dan vergelijken.
Het is net appels en peren vergelijken als je naar 100% throttle kijkt.

Mijn b330 vliegt dikke minuut of 2 langer met de 6x45 dan 6x3 bijvoorbeeld ;)

De beste bench test zou 50% 75% en 100% moeten vermelden.

:rolling:

Toch klein beetje geshopt ,

Setje standaard props bijbesteld,
Verhoogd landingsgestel ( maar vooral iets breder vond dat belangrijker )
Prop balancer ( moet nog wel even een passtukje draaien want denk niet dat die
zelfborgende DJI props er op passen zo.. maargoed )

En verlekkerd gekeken naar beeldzenders, brillen, telematrie setjes en een gimbal
Maar het is nog even bij verlekkerd kijken gebleven..

En nu al beginnen te bouwen van een opvolger van de FC40 begint steeds meer te kriebelen

Volgens mij lijken ze even groot alleen krimpkous strakker? Ik kan er ook naast zitten?

Ik heb een setje KISS 18A esc's besteld :)

Back