wat is jouw laatste multicopter gerelateerde aanschaf

De d4r ii heeft 4 kanalen, is dat bij ppm signaal ook meer net als bij graupner? Edit: yup 8 kanalen bij PPM
Dan is 20 dollar echt waar voor je geld

Dit staat er bij HK onder door een gebruiker..

4 channel output, and if the jumper is used on CH3&CH4 it does output a 8 channel PPM stream plus a RSSI voltage signal on channel 2. RSSI voltage goes from 3,16V (full signal) to 0,18V (no signal).
Perfect for multi copters and for FPV copters.

Ik gebruik beiden nu enige tijd de X8R zit op mijn mini hex en de D4RII zit op mijn mini h.

Voordelen van de D4RII, zijn voor mij:

- De grote, hij is meer dan de helft kleiner.
- PPM op dit moment nog iets makkelijker aansluiten dan sbus.
- Telemetry erg makkelijk aan te sluiten.

Nadeel:

- Range is toch wel wat slechter dan dat van de X8R, ondanks dat beiden full range receivers zijn.

Met de D4RII meestal een meter of 600, dus helemaal zo slecht nog niet. Zeker niet voor een mini denk ik.

Range van de X8R weet ik eigenlijk niet want, in ieder geval meer dan de range van mijn video.

Je merkt het wel met obstakels enzo, dan begint de D4RII veel eerder te waarschuwen over een zwak signaal.

Ik draai trouwens om als de zender aangeeft dat het signaal critical is, maar ik denk dat je dan nog wel iets verder kunt.

//Edit

Als video gebruik ik trouwens een immercionrc 600mw tx, en beiden ontvangers hebben meestal meer range.

Iik moet zeggen met de Graupner setup nog nooit minder dan volle bak gehad in het bos
600m is al eind voor de parcoursjes die wij vliegen
Maar voor 180 dollar (en module nog) en 20 voor een receiver een goed alternatief
Al is de UHF module wellicht niet zon slechte keuze: nog niks over opgezocht. Dan is range geen enkel issue meer

In bossen heb ik nooit problemen met de D4RII, want dan beperkt video mijn range.

Ik heb trouwens nog een D4RII aangeschaft voor mijn rag mini, dus ben er zeker tevreden mee, zeker voor die prijs.

Als je echter een rx voor een TBS Discovery ofzo zoekt, waarmee je wat grotere afstanden wil afleggen is de X8R misschien een betere keus.

UHF heb ik verkocht omdat ie niet zo van laag vliegen houdt
bij +/- 100mtr en 1mtr boven de grond had ik soms al een Failsave

heb weer alles op 2.4 en kom gemakkelijk enkele Honderden Meters door het bos

Aha dat is weer een andere kijk op de UHF dan ik meestal hoor

Nog meer lezen dan voor de aankoop, ben best tevreden met Graupner maar rondkijken is nooit slecht voor als ie kapot gaat

Kan eindelijk mijn blackouts upgraden naar pdb

e2y7eret.jpg

Voordelen van de D4RII, zijn voor mij:

- De grote, hij is meer dan de helft kleiner.
- PPM op dit moment nog iets makkelijker aansluiten dan sbus.
- Telemetry erg makkelijk aan te sluiten.

Wat is er lastig aan het aansluiten van sbus? Op de Naze32 heb je het dan over? Op de Naza was dat gisteren namelijk kinderspel. Ik wil namelijk toch mijn extra X8R in mijn Mini proppen via sbus het liefste.

Dat zijn nette prijzen voor wat je krijgt. Wat is trouwens een fijne Frsky in een mini Maarten?

Ik heb zelf de D4R-II in m'n quadje zitten, volgens mij perfect voor in een Mini:
- 8 kanalen over CPPM output
-twee analoge poorten (interne voltage van ontvanger en analoge sensor zoals voltage sensor mogelijk)
-smart port (digitaal systeem voor telemetry, naze32 is hier direct op aan te sluiten...alhoewel het mij tot nu toe nog niet gelukt is:) )
- Klein en licht en toch standaard tweeweg telemetry (o.a. melding als je uit range gaat vliegen en dus, mits je het aangesloten krijgt, volledige feedback vanuit de Naze32 (voltage, accelerometers, gps data, etc etc)

Zie ook dit handige overzicht: FrSky Telemetry - EFlightWiki

De taranis is backwards compatible met volgens mij alle ontvangers die FrSky op de markt heeft. Voornamelijk de D receivers zijn interessant. Op m'n Easystar 2 heb ik de X8R, ook super ontvanger maar helaas geen analoge poorten waardoor je aan smart port gebonden bent (wat allemaal weer wat duurder is).

Ok, dan hou ik die D4R-II toch even op mijn lijstje.

Ondertussen kwam de postbode..

14171837193_0e74f572ee_c.jpg

Extra bedankje aan Menno ;)

Ja dat is met name bij de naze32, je moet dan zo'n channel inverter er tussen plaatsen en die heb ik niet :p.

Ja voordeel is idd dat je bij PPM geen channel inverter hoeft te hebben voor de Naze32, wil je SBUS gebruiken dan heb je die wel nodig...anders gaat het niet werken! FrSky is ook bezig met een "long range" ontvnager, geloof dat de telemetry daarvan heel basic wordt (alleen rssi telemetry), maar wel 1,5x zoveel range ofzo. Mogelijk ook interessant als die uit komt (en je wil wat verder weg vliegen...persoonlijk vind ik dat niet zo interessant).

Back