Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

Parallel laden kan altijd natuurlijk. Dan hoef je alleen een paar laadkabels bij te maken

Zo laad ik met mijn (duo)lader 4 packs tegelijk
 
full


... ik heb vandaag een kabel met stekkers gekocht,
en dat gebruik ik voor de tweede accu in mijn busje naar de lader,

dat kabel is goed 2 m lang dat de lader ook buiten het busje kan (veilig)
en dat kabel is sterk genoeg voor laden met 10 A op 6s

voor de volgenden dagen zou het weer wat beter worden,
en dan ga ik het testen
(helaas zonder de mooie ROBBE lader, maar dat komt ook nog)

maar zeker met deze combinatie:

picture.php


picture.php


Groet
Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
handig uwe,

wel de 2 andere stekkertjes in je hand houden he als je een kant aansluit op je accu ;-)

@Mark: ik vind het toch wel handig om je cellen in de gaten te kunnen houden. Als ze dus parallel laad kun je dus niet zeggen wat je cellen doen en wat het onderlinge verschil is.
 
thankks Sven,

Als ik nu eerst de kabels aan de lader aansluit,
en dan de kabels aan de accu, ha haaaa,

en ik denk dat parallel laden niet echt handig is,
behalve je hebt voor elke lipo een eigen balancerkabel,

12s laad ik meest 6s en 6s,
in serie moet ik 2 balancer-porten gebruiken,
en dat gaat langzam, omdat heel lang gebalanceerd moet worden,
als de lader die 50,4 volt berijkt heeft.

Groet
Uwe
 
Je kan nog steeds balanceren, ik merk geen verschil in tijd met een enkele lipo laden.
Ik zorg wel dat beide lipos ongeveer gelijk ontladen zijn, niet 1 op 80% en 1 op 30%. Bijvoorbeeld een set van mijn 700 (2x 6s) is ideaal omdat beide lipos gelijk zijn ontladen.

De laadkabel splitst bij mij in 2 kabels, en zo ook splitst mijn balanceerkabel.

Maargoed, dit is misschien iets voor een ander topic. Om maar on topic te blijven: recent een goblin 380 gekocht :D

SG380_01s.jpg
 
het is een mooie vogel !!! ...gefeliciteerd ... !

(Voor jou methode met laden en kabels splitsen
is idd een ander draadje nodig)

Groet
Uwe
 
0062d60599f2d583a49361afd031dd50.jpg


Zo, lader is binnen.
Gelijk ingebouwd in een nieuw koffertje met verse nieuwe laadkabels en wat tools. Laat de zomer maar beginnen :-)
 
Zo frame is nu compleet, aleen de C washers moet ik nog binnen krijgen.

Aluminium Canopy mount en batterytray. (6s ready)

full

Aluminium en Carbonfiber Gyro plaat en swashplate guide.

full


Het word al wat :P

full


Nu aleen nog even op de C washers wachten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zocht een staart voor mijn Kobold mechaniek, zit er een hele SkyFox aan vast.
Dus hebben we nu twee vario's.

full


Alleen het kapje is kapot.

Misschien dat iemand die nog over heeft?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geeft toch niks? Kobolds zijn prima machientjes, en voor tientjeswerk om te bouwen naar een volwaardige SkyFox (kogellagertjes in alle mixer armpjes plaatsen, en de hekrotor aandrijving vervangen voor een 6 mm holle stalen as)

Groet, Bert
 
Ha Bert,

Dat had ik dus gedaan, maar daarvoor de overige onderdelen van de Kobold ingeruild, omdat hij toch in de romp ging. Dus die is wel goed nu, maar daar kan ik niet los mee vliegen.

Nu heb ik ook een Vario waar ik zonder romp mee kan vliegen.
Hij is verder helemaal compleet, ben benieuwd wat de motor doet. Alleen een ander kapje dus zien te vinden.

Groeten

Arie
 
Hoe erg is de kap kapot?

Ik repareer ze door wat ABS op te lossen in Aceton tot je een wat dikkig papje krijgt, en dan een glasmatje tegen de breuk te leggen en dat helemaal in te soppen met dat ABS-Aceton papje.

Qua motor, welke motor zit er in?

Groet, Bert
 
Het gat is een beetje groot Bert

_85%203_zpsxz7yrbpp.jpg


Volgens mij zit er een Webra in.

Zou werken weggezet zijn.
maar is denk ik al een paar jaartjes geleden

Groeten

Arie
 
Ja.... da's wel een erg groot gat, ja....

Als je toch een nieuwe kap koopt, zet er dan gelijk eentje van de SX op, dan is je heli wat levendiger qua snelheid....

Er stonden er een aardig tijdje terug een aantal kappen hier op het te koop gedeelte, wellicht zijn die er nog....

Die Webra's zijn hele goeie motoren (zegt men), maar pas op als je sporen van Wonderolie ziet: dan moet je hem OF op wonderolie blijven smeren, OF heel voorzichtig opnieuw in laten lopen.

Ik heb er nooit geluk mee gehad, met die Webra's.

Groet, Bert
 
mooi Freddie,

ook ik ben benieuwd,
omdat ik ook nog wat (nieuwe) lipos nodig heb,
en omdat de prijs van de concurrentie
niet echt lager geworden is !!

(prijs voor mijn lipos in de X7 tussen 121 € en 156 € !)

gr. Uwe
 
Heb afgelopen middag de eerste vluchten met de nieuwe lipo's gemaakt en ze voelen prima aan.
Bijna 6 minuten vliegtijd (niet te gek gedaan natuurlijk met nieuwe lipo's)
Ze komen koud uit de heli, dus dat zit wel goed. Ben wel erg benieuwd hoe ze zich gedragen naar een heel seizoen vliegen, maar dat kan ik jullie dit najaar melden;)

mvg. Freddie
 
Back
Top