Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

thank you voor de duidelijk uitleg,
zou het dan misschien toch maar waard zijn, te wisselen,

idd vlieg ik met de sim alle pyroflip variaties,
maar buiten voeld het toch een stuk anders aan !

Hmm :eek: >>:cool:
Ik zou ze niet inwisselen hoor.. ik hou ze ook allebei.

Pyroflip op het veld durf ik echt nog niet Haha denk ook niet dat dat al goed gaat komen.

ooh, met een 700er op 25 m hoog gaat dat wel,
wel moet je alle orientaties goed beheersen,
dat betekend in noodgeval :

pootjes naar beneden, tail in ! > veilig !

idd vlieg ik met de sim alle pyroflip variaties,
maar buiten voeld het toch een stuk anders aan !

Hmm :eek: >>:cool:
Vind ik ook.
Toen ik pas begon kon ik in de sim (realflight/phoenixrc) al gauw hoveren en vliegen. Met goede moed ging ik dan eens met de heli naar het veld om na veel hoveren toch eens te vliegen in het echt en kon ik binnen 2 minuten vliegen wel weer inpakken ;) De sim helpt me misschien wel, maar als ik echt iets wil oefenen en leren lukt me dat alleen met de echte heli en dan nog niet heel erg goed ;) maar blijft mooi om te doen.

Door opstart van een nieuw vennootschap een jaartje stilgelegen maar de draad terug opgenomen.

Compass ingeruild voor een Logo 550SX en heb deze week een Goblin 380 gekocht met BK HV servo's en de 930KV Tareq motor. Als FBL unit eens een Spartan Vortex VX1e.
Hoor er ZO veel goede dingen over en de unit is echt zo absurd klein, heerlijk!

Dinsdag krijg ik de nieuwe lipo'tjes binnen en dan gaan we het ding maar eens gelijk de lucht ingooien.

(Die Goblin 380 is trouwens de fijnste/meest makkelijke build die ik OOIT gedaan heb).

Kijk er naar uit om terug te vliegen! Hebben een veldje bij ons achter ons kantoor en heb al toestemming gekregen daar te vliegen dus die Goblin wordt nu men dagelijkse sparringpartner voor/tussen/na men uren als ik eens een gaatje vind. Hopelijk kan ik elke dag een aantal lipo'tjes vliegen.

Als het goed is 1 dezer dagen een nieuw "speeltje": weinig gevlogen Trex 550L dominator, overgenomen van een mede clublid :)

Heb vroeger zelf een gewone T-rex 500 gevlogen met flybar en ik blijf enkel goede herinneringen overhouden aan dat toestel. Overgenomen door een mede clublid en die vliegt die nog steeds met dezelfde setup. Blijven echt goede werkpaarden die dingen. Eigenlijk nooit een probleem mee gehad. Het is misschien niet zo verfijnd als een Logo maar ik vond hem superfijn vliegen en heb hem ooit eens de grond in geplooid omdat men negatieve pitch niet goed stond (was nog redelijk rookie toen) en had vrijwel geen reparatiekosten.

Ga je veel plezier aan beleven!!

Binnenkort komt er een 2e hands Vario Skyfox met wat extra onderdelen binnen.
De bedoeling is om hier een mooi schaalproject van te maken.
Meer hierover in mijn schaal draadje.

Niet zo lang geleden een Trex 600esp gekocht ( 2 de hands ) , oud model dus op 6s . Oude motor 1600W vervangen door 1220 KV motor (2000 W) Tail boom gestretcht naar 700 . FBL 3 Gx , moet nog geprogrammeerd worden ( al eens gedaan vroeger ) Bedoeling is om deze winter in schaalromp in te bouwen .
P7180001.JPG
P7180001.JPG
P7180003.JPG
P7180004.JPG

Bijlagen

• P7180002.JPG
    P7180002.JPG
    257,8 KB · Weergaven: 105
Ben weer in een 'spending mood' ...

Zeal main en tail blades voor de Goblin 380
Quick connect batterij tray kit met wat extra trays voor de Goblin 380. Ben er niet zo fan van maar daarmee kan de ESC omgekeerd ingebouwd worden (teveel gedoe met telemetrie bedrading anders)
Deel spares voor een ongebouwde Warp 360 kit die ik had liggen, kan die nu eindelijk ook eens in elkaar gaan stoppen :)
YGE 90LV
TXE100 telemetrie ontvanger voor men IISI cockpit

Kijk nou, Dave weer terug? .. :-)

mijn regelaar is net binnen voor de 7HV, en ik terug van vakantie ... dus dat word inbouwen deze week en vliegklaar maken voor de maiden

HW 120a hv .. maar ga de govenor uit de msh brain gebruiken.
heb deze regelaars in deze combi in werking gezien met een 700 en hard 3d vliegwerk... no problem at all.

Dus ik ga de gok wagen :-)

Back