Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

Heli camping tafeltje :)
Staat hij niet de hele voormiddag in het natte gras en des te handiger om een batterij te wisselen..

Volledig opplooibaar enkel een beetje aangepast met een buisje er op gemonteerd waar de skids onder zitten (anders donderd hij naar beneden als er geen lipo in zit) ;)

Missch iets stoms maar echt toch wel iets handig :)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Heli camping tafeltje :)
Staat hij niet de hele voormiddag in het natte gras en des te handiger om een batterij te wisselen..

Volledig opplooibaar enkel een beetje aangepast met een buisje er op gemonteerd waar de skids onder zitten (anders donderd hij naar beneden als er geen lipo in zit) ;)

Missch iets stoms maar echt toch wel iets handig :)

full

Gebruiken wij al een jaar op deze manier ;-)

Foto-NKUCOUVF.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
een paar fotos van de al geleverde spullen voor de Nitro700>Gasser ombouw (motor en uitlaat is nog onderweg)

Foto-H4DCQK8D-D.jpg

Foto-3G8CX7HI-D.jpg

Foto-448W63WE-D.jpg

Foto-AUKXYLLX-D.jpg

Foto-Q6QJ4HHH-D.jpg

Misschien heel dom van me hoor maar hoe komt het dat je bij zo'n ombouw van nitro naar benzine zo veel onderdelen nodig hebt die niet specifiek motor gerelateerd zijn? Maingear, lager blokjes en dat soort spul? Zijn die benzinetorretjes zo veel groter of kleiner of heeft het een andere reden?

Gewoon uit nieuwsgierigheid!

Misschien heel dom van me hoor maar hoe komt het dat je bij zo'n ombouw van nitro naar benzine zo veel onderdelen nodig hebt die niet specifiek motor gerelateerd zijn? Maingear, lager blokjes en dat soort spul? Zijn die benzinetorretjes zo veel groter of kleiner of heeft het een andere reden?

Gewoon uit nieuwsgierigheid!

Maingear moet Mod 1 worden voor de krachten van het torretje wat ik besteld heb erg groot is
de koppelingsklok is groter dan de standaard align en is dus speciaal van de 1:5 race auto hobby (werkt met 2 koppelings schoenen)
omdat het bijgeleverde motortandwiel ook Mod 1 is en daarom ook een Mod1 tandwiel besteld (de originele is Mod 0,7)
de rest is een beetje extra.....
het frame set wat ik besteld heb is helemaal compleet geleverd met motor tandwiel 17 T en met een Mod 1 maingear van 115 kom je op een andere "betere"overbrenging wat de motor en het rotortoerental ten gunste komt.
Klunk is ook speciaal voor benzine.
de rest komt allemaal van de donor heli Trex700
Kijk maar voor meer info op HelixHeli G700 conversion

Oja...motor gaat van 15cc naar 30 cc 2takt

Maingear moet Mod 1 worden voor de krachten van het torretje wat ik besteld heb erg groot is
de koppelingsklok is groter dan de standaard align en is dus speciaal van de 1:5 race auto hobby (werkt met 2 koppelings schoenen)
omdat het bijgeleverde motortandwiel ook Mod 1 is en daarom ook een Mod1 tandwiel besteld (de originele is Mod 0,7)
de rest is een beetje extra.....
het frame set wat ik besteld heb is helemaal compleet geleverd met motor tandwiel 17 T en met een Mod 1 maingear van 115 kom je op een andere "betere"overbrenging wat de motor en het rotortoerental ten gunste komt.
Klunk is ook speciaal voor benzine.
de rest komt allemaal van de donor heli Trex700
Kijk maar voor meer info op HelixHeli G700 conversion

Oja...motor gaat van 15cc naar 30 cc 2takt
Duidelijk verhaal, ik snap het! Bedankt!
Succes en veel plezier met de bouw!

Motortje is al geland via USA>Parijs>Amsterdam.......nu nog ff wachten dat ie daadwerkelijk geleverd is bij mij thuis...

October 3, 2015 10:38 Amsterdam, DEPARTED
October 3, 2015 01:04 Cologne, DEPARTED
October 2, 2015 23:26 Cologne, DEPARTED
October 2, 2015 22:28 Paris, DEPARTED
October 2, 2015 21:20 Paris, DEPARTED
October 2, 2015 08:03 Philadelphia, DEPARTED
October 2, 2015 05:18 Philadelphia, DEPARTED
October 2, 2015 03:40 Louisville, DEPARTED
October 2, 2015 00:11 Louisville, DEPARTED
October 1, 2015 21:49 West Palm Beach, DEPARTED
October 1, 2015 20:25 West Palm Beach, DEPARTED
October 1, 2015 17:13 Miami, ARRIVED
October 1, 2015 13:31 ISC MIAMI FL (USPS), PROCESSED THROUGH SORT FACILITY
October 1, 2015 13:30 ISC MIAMI FL (USPS), ARRIVED AT SORT FACILITY
October 1, 2015 04:40 MIAMI, FL 33112 ARRIVED AT USPS FACILITY
September 30, 2015 17:13 LAKE MONROE, FL 32747 DEPARTED POST OFFICE
September 30, 2015 09:54 LAKE MONROE, FL 32747 ACCEPTANCE
September 29, 2015 PRE-SHIPMENT INFO SENT TO USPS

Dankje Uwe, ik denk ook wel dat ik een goede keuze heb gemaakt.
Eerst nog wat twijfel tussen wat andere heli's, maar na het zien van wat bouwverslagen van de X7 was ik snel om.
De X7 is niet alleen mooi van buiten, nee hij is ook nog eens mooi geconstrueerd.

Hoe ziet jouw setup er momenteel uit? @Heli-Uwe

afhankelijk van de vrouw !
mijn X7 vliegt ook prima met de Power Dekker, heeft veel power (zie bouwverslag en elektro specifiek)
(ik hoop dat niet weer gezuurd word, dat men dat niet wil weten).
Groet
Uwe

Leuke verslagen Uwe! [emoji3]
Ik zie alleen geen foto's erbij staan?

Je hebt ook problemen gehad met de softstart bij de Scorpion commander las ik?
Dat was bij mij in het begin ook het geval, inmiddels probleem verholpen [emoji1]

Back