Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

Ik zou altijd een Scorpion esc gebruiken met de VBar. Deze kunnen met elkaar communiceren [emoji12] lekker makkelijk. Ja idd wachten duurt lang

We zullen idd voor de scorpion gaan dan, ben er eigenlijk wel tevreden van dus ik doe dan best geen stap terug achteruit :-).
Misschien heb ik geluk en kan ik 1 over nemen van een forumlid hier.

Dit is mijn laatste aankoop
IMG_0765.JPG
IMG_0762.JPG
IMG_0807.JPG

De logo 550 is ondertussen vliegklaar (met dank aan HeliHenk voor de regelaar :-)).
Op bijgevoegde foto's moest de neo nog geplaatst en aangesloten worden.

Algemene vraag: gebruiken jullie een bec backup en zo ja welke?
(in't verleden heb ik nog gebruik gemaakt van de optiguard backup maar wanneer je de heli dan soms voor een langere periode niet vliegt sneuvelen altijd de lipo'tjes hiervan bij mij.)

Bijlagen

• IMG_1601.JPG
    IMG_1601.JPG
    210,3 KB · Weergaven: 402
R2 buffer gebruik ik in al mijn heli's .
Zitten hoge capaciteit condensatoren in .
Bij uitval van de bec of regelaar , heb je lang genoeg BEC spanning hieruit om je heli aan de grond te zetten .

Bij uitval van de bec of regelaar , heb je lang genoeg BEC spanning hieruit om je heli aan de grond te zetten .

Ik had geen weet van dit bestaan eerlijk gezegd... wat is het voordeel tov optigaurd bv?
Dit plug je ook gewoon in een vrije poort vermoed ik?

Eerlijk gezegd nooit van gehoord, maar ze lijken het ook echt lang te doen. Ik ben bang dat ik ook maar eens een order moet plaatsen :)

Mits deze het natuurlijk ook blijft doen ;-) Immers hier zit ook weer een stukje electronica tussen (tussen stekkers en caps)
Maar voor een HV Setup is dit misschien wel een goed alternatief moet ik zeggen. het is ook lekker licht.

Voor al mijn kontronik regelaars gebruik ik nog steeds een 4cell packje parallel aan de BEC uitgang.

Het blijft allemaal schijn veiligheid helaas.

Ook weer nieuwe aanwinst, met het slechte weer moet je toch kunnen bezighouden é :).

Goblin 700 Drake Editie :banana:
Motor: Scorpion HK 4525-520 ULTIMATE
ESC: Scorpion Tribinus 130A
Servo: Nog niet beslist welke...
FBL: VBar Neo Vlink

Bijlagen

• IMG_1805.JPG
    IMG_1805.JPG
    200,5 KB · Weergaven: 364
Back