Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

GoPro HD Hero 2,met even uit de raam kijken en naar de buren zwaaien

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat bewegen is een simulatie van een opstijgende helikopter,
ben nog op zoek naar een manier da ding vast te krijgen.
Weet iemand wat??
het gaat om een maat 600 tot 800,
voor de 450er is die camera misschien te klein of die poten van de heli te kort.

1 x Non slippery velcro strap ( MIK04368 )
1 x Damper Rubber 90 ( TR HN6098 )
1 x EDGE carbon tail rotor blades 105 mm ( MIK04345 )
1 x V2 Metal Tail Rotor Holder/Silver ( TR HN6103B )

Grmbl goed en wel de lucht in en het begint alweer...maarja, hierna zal het wel weer even goedgaan zeker? Alle kisten en opbergplekken eens nagekeken, ook nog 3 OS-8 pluggen gevonden dus we kunnen nog even vooruit :D

Vandaag ineens 2 pakketjes tegelijk, dampers en tailblades/tailbladeunit reeds vervangen, morgen de contacten aan de LiPo en dan kunnen we weer!

Je moet er wat voor over hebben om je 1S celletjes te kunnen meten....:D dus heb ik mezelf onderstaand maar kado gedaan.

full

full

Vandaag het eerste onderdeeltje voor men Compass Warp 360 besteld... een AR7200X ontvanger met BeastX erin :)

Nu nog leuke servo'tjes en een YGE 40A ESC en we kunnen weer lekker gaan bouwen ;)

Blijkt een optie op te zitten voor wanneer je inverted aan het hoveren bent en de oriëntatie kwijt bent de estab zelf een flip maakt en stabiliseert dmv een knop over te halen :cool:

De software heb ik in eerste instantie op m'n laptop van het werk gezet omdat m'n prive laptop nog geen 10 minuten op de accu kan werken. Ik denk dat ik misschien op locatie nog wat moet tweaken dus dan is een laptop die uren op de accu kan werken wel handig.

Dus er is een firmware update, eens gestart loopt er een voortgangsbalk... gebeurt niets meer... misschien moet ie iets downloaden en lukt dat niet ondanks dat ie wel zag dat er een update is dus er zou toch verbinding zijn... Uiteindelijk maar los, het beste van hopen en ja hoor en hij doet niets meer.. Denk bij mezelf heb er nog niets mee kunnen doen en ik brick 'm al :( Op helifreak een sticky over de laatste update en een recovery procedure. Dat was even onhandig met een schroevendraaier op twee pinnetjes en dan de spanning er op maar de laatste update staat er nu op en hij werkt weer :banana:
Nu eerst maar verder met het werk en daarna aansluiten en instellen.

Die bailout lijkt me wel handig als het inderdaad zo goed werkt, ook voor momenten dat ik wordt afgeleid door iets of iemand of misschien met video/fotografie.

Voor de Trex 450:
- Mini vBar
- 2x DSMX sattelieten
- 325 3G bladen
- Tail boom
- Nieuwe blade balancer

MCPX:
- Fluo main blades
- Nieuw frame, skids en linkjes
Alleen rotor head links ontbreek in nog. Die waren out of stock en ik heb er geen reserve meer. Daardoor de mcpx nu niet mee op reis. Was net bezig met spares in te kopen zodat ik met een gerust kon vliegen. Achja, dan maar de sim meedoen :D

Uit het te koop hoekje, vliegend gezien en is nu mijn eigendom. Hoewel pas geplanned voor volgend jaar was dit een leuk aanbod dat ik niet aan me kon laten voorbij gaan.

Hij mist enkel nog een ontvanger aan heli-zijde. Even kijken hoe dat zit om een FF9 op 2,4 ghz te krijgen en een bijpassende ontvanger. Verder nog een laadstation met voeding, maar mogelijk ook al iets op het oog! En zo misschien onverwacht voor de winter toch nog electro-vliegend ;)

Setup:

YGE 90HV laatste model
Castle Bec Pro
align 3G blades
Beastx V3.0
DS610 op swash 650 op tail
600mx Motor
Quick Uk magnet canopy mounts
Edge tailblades

Daar kan ik voorlopig wel mee uit de voeten!

:tank:meeeeeeeeeeen @willem-jan:
gefeliciteerd met je Rex,

ik was ook voor de vraag 600 of 700,
en als je de 600 ziet vliegen, top machine !!
heb hem als nitro, minder sterk, maar je kan echt mee spelen!

Snel spullen kopen en vliegen, maar let op die gaat echt haaaard.

mooi

Laatst bewerkt:
Heb 'm slechts in hover gezien maar daar was ik al overtuigd van z'n kunnen. Denk zelfs efkes wat terugschroeven in het begin. Dezelfde verkoper doet ook een lader + voeding van de hand, hij gaat me de vraagprijs nog doorsturen. Enkel nog een ontvangertje + 2,4 ghz module voor de FF9 en gaan met het kadaver!

De 1-F1958 2,4 ghz module voor de zender en de R6203 (heb 3 servostekkers in te steken), zou dat goed samengaan?

ik ben alleen met 2,4 ghz bekent,
vraag dat de verkoper of in een andere discussie,
er zijn wel mensen die dat kennen, ik heb geen idee..
ik vlieg ook alles, maar toen die 700er Rex kwam, jonge jonge,
veel plezier @willem-Jan:

Back