Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

net begonnen met deze nu al verslavende hobby.
spectrum DX7S, blade nano QX, blade 120SR, phoenix 4 sim.
10 lipo's 1s 160MA en 10 lipo's 1s 500MA (moet toch even in de lucht kunnen blijven he lol)
nu nog wachten op goed weer en vliegen maar crachen is ook mogelijk :-)
grts

Klopt uee, laatste tijd druk geweest.. Helaas weinig gevlogen, masr dat komt wel weer!! Heb mn 700 dfc kompleet gereviseerd, dus heb er wel weer zin in!

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn aanschaf zal hoogstwaarschijnlijk een Icharger 4010 Duo wezen.

udu6y4u2.jpg

Toen ik die lader voor het eerst zag dacht ik meteen aan:
nintendo8bit_56813431_126892730.jpg

Maar het lijkt me een goede lader en ook veel vermogen wat van pas kan komen.

Mijn recente aanschaf: Spartan Vortex vx1n en datapod.
Ik had een msh brain stuk vanwege verkeerdom aansluiten van de esc kabel..,en helaas wat problemen met een tweede dus beide heb ik kunnen opsturen voor garantie of evt vervanging.

Ik was niet van plan m'n atom 500 weer als non-estab te gaan vliegen, daar heb ik een 450 voor ;) dus ik ben maar eens een andere fbl gyro gaan proberen. Getwijfeld over de v-bar maar ik ga toch vaak voor het minder bekende wat toch erg goed lijkt te zijn :)
DSC_0891-1.jpg

Drukke boel achterop de heli met: spektrum telemetrie zender, satelliet onvanger en de datapod op de servo.

Die datapod is voor het instellen en hoeft niet te blijven zitten. Nu met tunen vind ik dat wel handig. De heli vliegt er al goed mee maar 't kan misschien nog beter en ff e.a. proberen.
De manier waarop je de vortex insteld vind ik ietwat als de beastx maar dan met een klein grafisch display ipv ledjes. Je hebt eigenlijk niet te maken met PID gains zoals in de 'advanced' instellingen van de brain maar meer van term, beschrijving in de handleiding en een waarde die je instelt.

Realflight 6.5

Sinds enkel dagen heb ik Realflight 6.5 in mijn bezit:
RealFlight 6.5 Heli edition mode2 4rc

RealFlight-6.5-Heli.jpg

Het was zeker even wennen aan het beeld en het importeren van nieuwe heli's was een drama omdat ik een "trage" computer bezit. Ik heb er wat aanpassingen voor moeten doen om de Logo 700 te importeren maar het is gelukt. En nu ik er 20 uur op heb zitten kan ik er alleen maar erg tevreden over zijn.

Ik heb twee jaar met Phoenix gevlogen en miste enkel cruciale punten ten opzichte van real life. En na het lezen van recensies over Realflight heb ik toch de stap genomen. Phoenix is prima maar nu ik wat meer 3D vlieg en wil oefenen is Realflight toch een erg goede keuze geweest.

Toch maar wat foto's van mijn afgebouwde logo 600 :-) (sorry voor de onscherpe foto's mijn mobiel heeft zijn beste tijd al gehad)

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
je beseft je toch wel dat er ook al realflight 7 was met een losse dongle ipv die onhandige zender?
Dat weet ik. Maar die onhandige zender heb ik inmiddels naar mijn wensen aangepast en ik wil juist niet meer mijn gebruikelijke zender gebruiken. Dus voor mij geen dongel ;-) En het updaten naar versie 7 is voor mij niet nodig omdat dit al meer dan realistisch aanvoelt ten opzichte van Phoenix.

@Heliboy: mooie heli, hopelijk ga je er veel plezier mee beleven. Of doe je dat al ;-)

wat Lipos binnen gekregen en motortjes voor de mCPX V2

...suc6 met de nieuwe SIM Joop

groetjes van Heli-Uwe

edit: ik heb geen idee, hoezo mijn post dubbel gepost is, sorry, misschien een keer op de verkeerde knop gedrukkt ??

Laatst bewerkt:
Dat weet ik. Maar die onhandige zender heb ik inmiddels naar mijn wensen aangepast en ik wil juist niet meer mijn gebruikelijke zender gebruiken. Dus voor mij geen dongel ;-) En het updaten naar versie 7 is voor mij niet nodig omdat dit al meer dan realistisch aanvoelt ten opzichte van Phoenix.

Is deze dan zoveel beter dan Phoenix qua physics?
Ik heb realflight 5 nog maar die vind ik maar niets.

Jammer dat er geen test versie oid beschikbaar is want ik zou hem graag eens uitproberen en wie weet schakel ik dan ook over.

voor mij is Phoenix goed genoeg,
ik kan dat oefenen wat ik gebruik en
het is realistisch omzetten naar real flight

ik vlieg met een Walkera 8ch zender,
die heb ik nog uit de tijd van WK4G6 ,
was 'n goeder vogel,
is 'n goeder zender

groetjes, Uwe

[..]
Jammer dat er geen test versie oid beschikbaar is want ik zou hem graag eens uitproberen en wie weet schakel ik dan ook over.
Het lijkt wel zoals nagenoeg al het materiaal in de rc-heli hobby. Of heb je al eens een model of elektronica kunnen testen voor aankoop? ;)
Als ze rf7 nou uitbrengen voor Linux koop ik die ook wel zonder demo :)

Daar heb je een punt :-)

Zo een demo als bij heli-x zou mij in elk geval wel over de streep kunnen trekken.

Ik vind voorlopig niet genoeg argumenten om over te stappen maar ik ga in elk geval nog wat verder op zoek.

Back