wat nodig om 2 servos te laten werken

Discussie in 'Model elektronica' gestart door tomhaaima, 23 sep 2009.

1. tomhaaima

tomhaaima

Lid geworden:
    1 dec 2008
    dat is wel een mooi idee:-D:-D maar is het ook sterk en wat voor motor heb ik nodig

groet tom

2. Redounder

Redounder

Lid geworden:
    19 sep 2009
    Maarten,

Op zich kan dit een prima oplossing zijn, maar ik denk dat een schroefdraad met daarop een moer te stroef zal gaan lopen om daar het stuur mee te kunnen draaien.

Ik denk als je het op deze manier zou willen oplossen, je een motor met wormwiel-overbrening zou moeten gaan toepassen om meer kracht te kunnen overzetten.

Oja, tot nu toe is de kracht gemeten toen de scootmobiel stil stond, echter zal vermoedelijk de benodigde kracht een redelijk stukje lager kunnen zijn als de scootmobiel daadwerkelijk beweegt, de wrijving zal dan ook een stuk lager zijn namelijk.

3. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Dat heet dus een lineaire actuator. Deze kunnen meer dan voldoende kracht leveren om een scooterstuurtje te laten bewegen. Het aansturen (en financieren) hiervan ligt echter waasrschijnlijk buiten het bereik van de topicstarter.

Laatst bewerkt: 26 sep 2009
  4. Redounder

Redounder

Lid geworden:
    19 sep 2009
    Precies.. Die zijn behoorlijk prijzig:rolleyes:

min.75kg is wel heel erg veel van het goede

Maar.. Er zijn ook wel wat kleinere en dus goedkopere versies van te krijgen hoor.

Zoek maar eens op actuators voor schotelantennes, deze zijn al sterk genoeg en kosten een redelijk stukje minder.

5. M@arten

M@arten

Lid geworden:
    24 mei 2009
    zou het? er bestaan elektromotoren met enorm veel kracht die toch nog steeds goedkoper zijn als de eerder genoemde servo's. je kan bijvoorbeeld een vertraging/ tandwielkast ertussen zetten. een liniaire actuator word wel erg lastig om aan te sturen, en er hangt een behoorlijk prijskaartje aan volgens mij...

Maarten

6. Redounder

Redounder

Lid geworden:
    19 sep 2009
    Ik heb het nooit geprobeerd hoor, maar er zit standaard behoorlijk veel speling op een schoefdraad met moer, dus ik kan me voorstellen dat een schroefdraad even soepel zal lopen en vervolgens vast zal gaan lopen in de moer..
    Het kan best zijn dat de elektromotor sterk genoeg zal zijn, maar dan zouden de schroefdraad en moer daarvan de klos zijn..

Een actuator is ook niets meer dan een wormwiel met daarop een soort van schroefdraad, maar dan is alles wel op elkaar afgesteld.

Maare.. Ik denk dat Tom onderhand al is afgehaakt (is niet meer zo fanatiek meer aan het posten) :rolleyes:

7. tomhaaima

tomhaaima

Lid geworden:
    1 dec 2008
    ja ik dacht leuk maar dit geintje gaat me toch even te veel kosten

8. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Leuk dat je, nu het voorgenomen project niet door gaat, iedereen bedankt voor de vele bijdragen!

9. balsaplank

balsaplank Guest

Zou je geen zeilwinch kunnen nemen om te sturen dan kun je gewoon met kabels werken . Een zeil winch is in feite een lier die proportioneel is .
    En ze zijn dacht ik vrij sterk

10. Redounder

Redounder

Lid geworden:
    19 sep 2009
    Volgens mij zijn winches niet zo heeeeel erg sterk hoor..

11. tomhaaima

tomhaaima

Lid geworden:
    1 dec 2008
    hallo iedereen ik vind het alemaal heel aardig dat julie me probeeren te helpen maat het gaat me toch even te veel kosten ik bedenk binenkort wel wat anders:D:D

groet tom

12. M@arten

M@arten

Lid geworden:
    24 mei 2009
    jammer want het was wel een leuk idee;)

13. tomhaaima

tomhaaima

Lid geworden:
    1 dec 2008
    vond ik ook komt misschien nog eens als deze jong iets meer geld te besteden heeft:cool::cool:

14. StefanF

StefanF

Lid geworden:
    6 mei 2007
    Je kunt ook een ruitenwisser motor op de auto sloop halen voor een tientje.
    Hier een stang en een regelaartje eraan en klaar. Of nog goedkoper/simpeler twee dikke schakelaars door de servo laten bedienen welke de motor sturen. Een beetje knutselen is en blijft leuk.

Deel Deze Pagina