Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
het programma werkt maar nog niet zoals ik wil
maar het kan aan en uitgeschakeld worden via de zender en het park knopje werkt ook zodat ze opgeborgen kan worden in de kist
een opknappertje.
zover ben ik nu en de voorste doppen zitten in de printer .
dan nog de bekabeling in orde maken en de led's in de voorste doppen zetten en dan kan het balanceren gaan beginnen
de motor gondels zijn iets meer omlaag gezet zodat de boot iets meer stabiliteit heeft als voorheen
ook is er nu ruimte om lood in te plakken
filmpke volgt als de boot te water gaat
gr raf
de deksel van de schildpad aan gepast met een plexy glas
nu is het gemakkelijker te controleren of er iets verkeerd loopt
en ook de stuurstangen van de vinnen raakt nu niet meer de deksel
nu morgen testen want de tec7 moet uitharden
vandaag getest en de deksel is dicht en de stangen raken hem dus ook niet meer
dus nu nog een processor programmeren voor de voorste vinnen en dan is ze weer klaar voor een volgende duik
als de vinnen werken komt er weer een filmpke
een tijdje niets aan gedaan want wimpers zetten is niet zo gemakkelijk als het lijkt
maar vandaag alle moed bij elkaar geraapt en na een groot deel youtube filmpkes gezien te hebben er maar aan begonnen
het is vooral moeilijk om niet teveel lijm aan te brengen zodat de wimpers zelf niet aan elkaar gaan plakken
nu de andere ogen nog en dan is deze klaar voor in lippe op de beurs getest te kunnen worden .
vandaag aan pascal zijn sluiting voor de led boot begonnen
nu eerst voor de laatste steek de alu laten afkoelen anders zit de sluiting te los in elkaar
wegens de warmte die vrijkomt tijdens het draaien is deze nu groter geworden
daarna de gleuven voor de O ringen en de sluiting is zo goed als klaar
een van de duikroeren is reeds klaar .het andere hoop ik vandaag klaar te krijgen
dan opzoek naar een plaatsje voor de servo
het beste zou hij vooraan staan maar dan zit ik met heel lange stuur stangen
zet ik hem in het midden dan kan de accu er niet meer uit en achter aan dan word het een probleem met sluiten van de boot
iemand een idee en neen er is geen ruimte in de nacellen
zo de diepte roeren zitten er in en ze kunnen ook gedemonteerd worden indien nodig
ok de linker moet nog rond geslepen worden maar het is nu wat warm achter het huis
dan kan ik het roer gaan maken .
en mij nog de kop gaan breken hoe ik de diepte roeren ga aansluiten aan de servo's
de oplossing gevonden voor de duikroeren
een stang dwars door de romp maar wel zodat het techrek er nog uit kan alsook de accu
morgen de lipjes aan de bevestigingen vast zetten
dan de stuur stangen met kogel gewrichtjes zodat er zo min mogelijk speling op zit
vandaag in hulshout geweest en ja ik hebmet4van de boten gevaren
kwestie van proef de pinky vaart nu goed
de 215 vaart en duikt maar de stabilisator laat te wensen over dat moet anders
de orka die krijgt een nieuwe motor want met deze loopt hij niet goed en er moet ergens een lak zijn want hij pakt water
en de zeehond ja die geeft bijna nooit problemen
al met al een mooie dag en aan ronny bedankt en ik kijk reeds uit naar 2024
zo de stekker zit er in en is water dicht
Straks een bakje maken wat over de kabels heen past en dan heel de bedrading ook nog eens in gieten
deze is nu reeds met endfest 300 ingestreken maar extra dichting kan geen kwaad
nu de kabels naar de motoren leiden en dan wat plamuur en wat geschuur en dan kan er getest worden
in een van de club boten een nieuwe motor gezet
deze begon raar te doen tijdens het varen
eerst voldoende toeren en na een 5 tal minuten kwam hij haast niet meer vooruit
dus versleten en een nieuwe der in
gelukkig heb ik nog een 50 tal speed 400 en 450 om ze aan het varen te houden
nu de grote orka terug in gebruik nemen tegen 25 juni want die ligt ook reeds een tijdje stil
gisteren de motoren getest en shit
ze hebben op deze regelaars gewerkt maar nu lopen ze er voor geen meter er op
hang ik er regelaars van mij op dan werken ze perfect
hang ik andere motoren op de originele regelaars dan werken ze ook
maandag contact opnemen met norbert om te vragen wat er mis kan zijn
er waren daar straks weer post pakketjes en daarom 2 laders kunnen herstellen
nu heb ik weer reserve onderdelen als er nog moesten sneuvelen
eindelijk van daag de motoren aan het werken gekregen .
de regelaars van norbert werken niet op deze motoren
nu zitten er little bee blheli regelaars in
en nu werkt alles na het programmeren wel
aan het water nog wat fine tunen met de laptop en dan kan deze boot verder afgewerkt worden
zo weer wat verder met pascal zijn boot
de servo voor het roer zit er nu ook in als ook de twee regelaars en de servo voor de diepte roeren
nu gaat het afhangen welke ontvanger pascal heeft want met een 4 kanaal kan hij net meer doen dan dit aan sturen
met meer kanalen ter beschikking kan er met deze boot natuurlijk meer gedaan worden
nu wachten tot alles weer is uitgehard
vandaag het roer aan de buis solderen en dan alles aansluiten aan de stuur stang
dan kijken hoe ik het ga oplossen met het aan schakelen van de boot en verder nog een paar roosters printen
om de lucht uitlaten iets mooier te maken
daarna kan begonnen worden met uit trimmen
gr raf