Wat voor brushless motor(en?) in een Hummingbird?

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Satoer, 16 jan 2004.

1. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    ik had mijn bladen al geknipt toen jij nog vliegtuigjes vouwde van papier dus sla niet zo'n wartaal uit.

michel, je bent bang dat ie te zwaar word en de crash gevoeligheid naar beneden gaat dor de CP upgrade ?
    ik denk van niet, die kopjes poppen er ook nog gewoon af bij een "onvoorziene :wink: " landing.
    het ding is dan wel een stuk beter te vliegen.
    voor de staart zou ik de gws oplossing nemen, met een losse gyro heb je dan zoals niels zegt een staart zonder eigen leven en dat is veel waard.

nou moet ik er trouwens bijzeggen dat de syro van het stanaard board (van de picollo dan) niet eens zo slecht was als ie goed geconfigureerd was en de gain goedstond, maar een Heading hold is uiteraard beter en een zorg minder voor de beginnend helipiloot.

2. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Oei oei Gerard, Niels... niet zo stoken hoor [​IMG]

De heli zal misschien beter bestuurbaar worden met een CP upgrade (die nog niet eens uit is, ze zijn er mee bezig) Maar bij een eventuele (lees: waarschijnlijke) crash zal de schade zeker groter zijn dan bij een FP heli.
    A- Die "kopjes" kunnen er NIET af. (bij de hummingbird kan dat overigens sowieso niet.)
    B- De headspeed van een CP heli ligt vele malen hoger zodat de kracht die vrijkomt bij een crash ook veel hoger zal liggen met alle desastreuze gevolgen van dien :(
    C- Nog meer linkjes en palletjes en andere micromechanica wat alleen maar stuk kan.

Verder kan ik niet voor de GWS oplossing want een Bell222 (airwolf) met duckted fan is geen gezicht. dus voorlopig het orginele staartmotor en daarna kijken voor een alternatief van dezelfde grote.

Ik heb overigens een losse giro. een PG-03 ;)
    Alleen zonder HH, maar lijkt mij voor binnenshuis toch niet echt nodig.

3. Gerard_nl

Lid geworden:
    7 sep 2002
    michel ik beoelde ook de gws direct drive met propje niet de fan :wink:

je hebt gelijk ik plaag niels maar wat , peace niels ? :lol:
    een gyro met HH vliegt wel een stuk fijner michel, als je de cash hebt zou ik een gy240 kopen, het verschil met zon gws ding is erg groot.
    was even vergeten dat je een hummert hebt ja, daar is nog geen CP voor op het moment, maar even wat anders, als ie beter vliegt klets je ook nergens meer tegenaan en heb je ook geen schade :wink:
    geintje, ik snap wat je bedoelt, de CP versies zijn idd leuk voor buiten bij weinig wind, dan heb je ook ruimte om een rol of loop te proberen.

4. @ Gerard...maar die papieren vliegtuiges vlogen dan wel goed natuurlijk :twisted: (peace now man...)

Laten we beginnen met een getuigenis van 1 van onze parochianen der ezonekerk :D

een beetje later zegt hij dat hij een hummingbird vliegd....Ik snap het nu zelf niet meer, nu blijkt zelfs de razor 400 geschikt...de kv van de 4 motoren liggen niet ver uit mekaar, dus passen ze blijkbaar allemaal wel...

mijn laatste advies; neem een razor 350 of razor heliV2
    -je kan dan altijd nog naar 3S overschakelen (daarom niet de 300)
    -als je om een of andere reden toch meer power nodig hebt door de zwaarder body ofzo, kan dit met een pinion met een normaal aantal tanden, bv 11 of 12, niet 15 enz (daarom niet razor 400)

9T pinion gebruiken om te beginnen met 2s (en dus meebestellen, misschien 11t ook) is dit niet genoeg-> 10T pinion steken vanop de standaardmotor

en een phoenix 10 ja, heeft nog leuke helimodes ook :wink:

enne, pg03...dan ge je revo mix nodig hebben...

Niels :pim:

5. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Ik heb een 240 in mijn logo zitten. is die staart van die hummingbird echt zwaar bagger stil te houden prop ik die er wel in. en koop ik wel een 401 voor de Logo.

Jeeezzzz echt maf, Nergens zijn de razors te verkrijgen :evil: heb ondertussen elke online store al gehad.
    Die phoenix controller heb ik ook al het een en ander negatiefs over gehoord. (op de Amerikaanse collegae-forums). Vele hebben last van spontane uitval voor een halve sec :?

Heb je na je CD-rom motor en de razor een 3de keuze motor?

Positief puntje! Ze hebben net m’n mixerboard verstuurd :D

Groetjes Michel

6. 3de keus...

Astro 010 en dan himax. Weet nog niet welk type...post ik later wel

niels

7. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003

8. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Waaro? Link?
    Normaal niets dan lof over de nieuwe micro cc10.

In den beginne was er nog de mogelijkheid om de firmware te wissen, deze "optie" zit niet meer in de nieuwere.

9. Oops, ben inderdaad dit topic vergeten... Ik zal er morgen eens naar zoeken :wink:

CCphoenix10 is de beste, punt.

Niels

10. Niek

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Revo watte?
    Leg eens uit?

11. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    revolution mixing.
    Dat moet je in de zender instellen. Hoe meer gas je geeft dus hoe harder de rotorbladen gaan draaien om omhoog te gaan, des te harder de staartrotor moet draaien om het draaien van de helikopter te compenseren.

Als je namelijk geen heading hold op je giro heb zitten moet je dat met de hand doen :(

Ik zal die linkjes even zoeken van die Phoenix (als ik ze nog terug kan vinden)

12. Gerard_nl

Lid geworden:
    7 sep 2002
    als het goed is houd het gyrotje het bij zonder revo mix, tenslotte worden de meeste micros geleverd met een simpel 4 kanaals zendertje.

de revomix kan je wel mooi gebruiken om te fine tunen, maar niet gebruiken in heading hold mode.

13. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Het mixen wordt in het mixerboard gedaan (staart en hoofdmotor ESC ineen). Die kan je instellen op het mixerboard zelf. vandaar dat het toch mogelijk is met een simpele zender
    Als je een aparte ESC voor de staart en hoofdrotor hebt dan moet dit mixen in de zender gebeuren.

14. Gerard_nl

Lid geworden:
    7 sep 2002
    oh ja vergeten, je hebt seperates.

15. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Ik kan het oorspronkelijke draadje nergens meer vinden. Het hete iets als "Why is my hummingbird keep falling out of the sky?" (Dacht op Runryder, misschien is het verwijderd ofzo) er werd een probleem vermeld dat de controller de stroom af en toe een halve seconde onderbrak. De rest van het draadje kwamen er steeds meer mensen bij met hetzelfde probleem.
    Hier wat kortere draadjes over dit probleem:
    http://www.runryder.com/helicopter/t65272p1/
    http://www.runryder.com/helicopter/t82486p1/
    http://www.runryder.com/helicopter/t82486p1/?highlight=power+loss+brushless
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?s=01e20c31794bae6529126f5441e46e99&threadid=177727
    http://www.rcgroups.com/forums/show...41e46e99&threadid=135554&highlight=Phoenix+10

Afijn uiteindelijk (na mij er nog meer verdiept er in te hebben) blijkt dit probleem een signaalonderbreking van de ontvanger te zijn waardoor de ESC meteen de stroomtoevoer afsluit.

16. Niek

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Ok, dus de cc10 zelf is in orde.. pfiew!!

17. Ik hoop dat jer er nog wat aan hebt;

astro 14 turn -3lipo's, 10t pinion
    astro 10 turn -2 lipo's, +-10T pinion (zou ook moeten gaan, wat experimenteren met pinions)

Hacker B22s -2lipo's (")

Himax 2015-4100-2 lipo's (")

Zo, heb ik in het microheli forum opgezocht. Als je naar 1 van deze types toeleund, zoek dan nog even op de ezone om zeker te zijn.

Alles met phoenix micro10. Als er iets aan makeerd (zoals waar die draadjes over gaan) krijg je zo een nieuwe, probeer dat maar eens bij hacker master...

Niels

18. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Hee... thanx Niels. you’re tha man!!

19. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Nou Niels, ik heb het besteld hoor!!!! dank je voor al je info!!
    Bij http://www.b-p-p.com zijn nu de Razors in vooraat!
    gekocht bij: http://www.b-p-p.com
    -Razor 350 Brushless Motor
    -Phoenix 10 Brushless controller

Gekocht bij: http://www.allerc.com
    -Castle Creations Pixie 7P Speed Controller
    -10 TOOTH STAINLESS STEEL PINION 2 MM

Zo moet het toch lukken :D
    Nu maar hopen dat ik het sneller binnen heb dan dat mixerboard (Die ik dus nog steeds niet binnen heb :evil: :evil: :evil: K#T GLS)

20. Gerard_nl

Lid geworden:
    7 sep 2002
    hmm heb je dat mixerverhaal wel meegenomen toen in je review toen ? dat duurt echt al belachelijk lang is het niet michel ?

Deel Deze Pagina