Wat zijn goede A.R.F. Kisten, en waar moet je van afblijven.

over de kwaliteit van een protech Giles ben ik eveneens niet te spreken, dat ding is gebouwd om door de poten te zakken. Het plaatje waarmee het landinggestel vastzit kan je er met een erg lichte tik afhalen...

Hallo
Ik heb 2 modellen arf .
Madness 2 zeer licht geboud en zeer mooi bespannen vliegt zeer goed.
En dan heb ik nog diamant arf van Robbe is ook heel licht geboud en mooi bespannen maar ik heb wel een aanpasing moeten doen aan het landingsgestel om dat ik met 4t vlieg en de schroef rap tegen de grond kwam bij het landen .
Met de diamant is wel niet mee te vliegen bij veel wind.

Hoi,

Ik heb ooit een jamara trainer type --> TRI 30 een keer gekocht. Het is slechte kwaliteit :cry: . maar daar kan je wel wat aan veranderen. Maar op dat moment was ik een beginner en had er geen idee van. En... toen ik hem gebouwd had, zat hij prima in elkaar. Hij had ook zeer goede vliegeigenchappen. Hij was alleen niet stevig genoeg :cry: :( . ik nam namelijk een duikvluchtje :? en toen was het... 8O BOEM :| . De vleugel was finaal doormidden gebroken terwijl ik hem met 2k had gelijmt. het concept zelf van de vleugel was niet goed.

gr. Kelvin

Hoi,

ja, het was idd een tri 40. Het vliegt goed, en het is goedkoop. Dus van de kwaliteit weet je het :wink:

gr. Kelvin

Kelvin zei:
Hoi,

ja, het was idd een tri 40. Het vliegt goed, en het is goedkoop. Dus van de kwaliteit weet je het :wink:

gr. Kelvin

weet er iemand hier toevallig hoe de spitfire van BMI/V-mar vliegt?

deze heb ik nog ergens nieuw in de doos liggen met een 10cc magnum

Kelvin zei:
Hoi,

gr. Kelvin

weet er iemand hier toevallig hoe de spitfire van BMI/V-mar vliegt?

deze heb ik nog ergens nieuw in de doos liggen met een 10cc magnum

Mijn eerste ARF was de pipercup van graupner, constructie was goed te noemen alleen de bekleding was niet overal even netjes aangelegd. Het nawerken van de bekleding was dan ook noodzakelijk. Helaas was de bekleding niet van oracover o.i.d. want het reageerde vreemd op de fohn, i.p.v. dat het strak moest trekken begon het juist slap te staan.

Mijn tweede ARF was een spitfire van V-mar. Dit was een drama, zowel de constructie als de bekleding (zelfklevende rommel). Eens maar nooit weer!

Mijn derde ARF was de Pitts Special van Kyosho. Bouwconstructie was goed tot uitstekend. De bekleding in één woord een drama. Het was net of de transparante toplaag van het rode materiaal losliet. Ben er mee terug geweest naar de winkel, heb een nieuwe Pitts van Kyosho gekregen en heb deze opnieuw gebouwd en daarna in de blanke lak gezet. (Voor het geval dat.....) Helaas was dit ook niet helemaal toereikend. Ik heb kyosho een mailtje gestuurd met de mededeling of men in het vervolg Oracover zou willen gebruiken. Helaas nooit geen antwoord opgekregen.

Ook nog een positieve opmerking over ARF-jes: De modellen van FVK-models zijn ALLEN perfekt gebouwd, en op een uitzonderlijke nette manier bekleed met oracover. Dit is gedaan op een manier dat je zelf bijna niet zou kunnen benaderen. Hier ben ik zeer over te spreken, maar daar hangt ook een prijskaart(je) aan!!

Groeten Bert

Drestar, de spitfire van V-mar vliegt verder uitstekend. De spitfire is niet bloedgemeen ofzo, alles is redelijk voorspelbaar. Ik vloog hem met een 8,5 cc irvine. Het enige nadelige was dat het model in de landing wel eens op zijn neus wilde gaan staan, hierdoor wil je kielvlak wel eens afbreken (is mij twee keer gebeurd). En de bekleding is zelfklevend, hier kan je zelf echt helemaal niets aan veranderen of bewerken. Het model heeft een leuk vliegbeeld. Ik denk dat het met een 10cc aardig wat power heeft, zonder het overpowered te willen noemen.

Groeten Bert

En hoe vloog die pitts dan bert :D
Van the world models heb ik de midget mustang. Vliegt geweldig. is bespannen met Oracover. Het model is bedoeld voor een 10CC, maar ik vlieg met een OS91FX 8)
Alleen het landingsgestel is wat zwak: pisbakken staal, Eén voordeel: je buigt het zo weer terug.

Heeft iemand ervaring met de arf's van greatplanes? Die zijn bespannen met monocote als ik me niet vergis.

bert berger zei:
Drestar, de spitfire van V-mar vliegt verder uitstekend. De spitfire is niet bloedgemeen ofzo, alles is redelijk voorspelbaar. Ik vloog hem met een 8,5 cc irvine. Het enige nadelige was dat het model in de landing wel eens op zijn neus wilde gaan staan, hierdoor wil je kielvlak wel eens afbreken (is mij twee keer gebeurd). En de bekleding is zelfklevend, hier kan je zelf echt helemaal niets aan veranderen of bewerken. Het model heeft een leuk vliegbeeld. Ik denk dat het met een 10cc aardig wat power heeft, zonder het overpowered te willen noemen.

Groeten Bert

hoi Bert

bedankt voor je uitleg over de spitfire van v-mar
ik vlieg op dit moment met de Cougar van protech en heb de spitfire overigens nog niet gebouwd.

en dat hij voorover klapt met de landing komt misschien omdat de neus niet ver genoeg naar boven richt ten opzichte van de staart.ik heb dit probleem ook een beetje met mijn Cougar,door het korte landingsgestel met de kleine wieltjes als ik taxiet over het veld moet ik echt wat snelheid erin houden en zodra ik de grond weer raak bij het landen moet ik gelijk gelijdelijk wat hoogte trekken anders heeft hij soms de nieging de staart op te wippen bij hobbeltjes en voor over te slaan.verder vliegt dit toestel uit de kunst.ik weet niet of hier iemand al eens gehoort heeft van de Cougar van protech,maar ik wist gewoon niet wat me overkwam toen ik hem voor het eerst vloog,hij voelt zo vederlicht,soepel en wendbaar aan,en beschikt over een zeer hoog aerobatics gehalte terwijl hij ook nog eens erg stabiel vliegt.het toestel blijft perfecht staan bij b.v meskant vliegen echt om een kick van te krijgen
ik vlieg hem met een os 7.5cc fxi en het kistje weegt net rond de 2 kilo vliegklaar bij een vol symetrische vleugel spanwijdte van 1.40 m

Heeft iemand ervaring met de arf's van greatplanes? Die zijn bespannen met monocote als ik me niet vergis.

Klopt, is bespannen met monocote.
Heb recentelijk de cap580 van greatplanes aangeschaft, moet hem alleen nog in elkaar zetten. (Ben nu nog met een zolderverbouwing bezig.)

Het ziet er in ieder geval kwalitatief erg goed uit. :D
Zie eerder draadje over dit toestel met fotos van de bouwdoos en losse onderdelen.

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=31561

Groet, Patrick.

Even off-topic: Heb ook net de Cap580 aangeschaft hier in de States (scheelt lekker veel in prijs). Welke motor denk jij er op te zetten P@t?

on-topic: kwaliteit ziet er inderdaad enorm goed uit. Wel een paar kleine bubbels in de covering, maar deze zijn er, denk ik, makkelijk uit te halen met een heatgun of door na te strijken. Kan bijna niet wachten tot ik thuis ben om te beginnen bouwen... :wink:

Hoi Bronco,

Ik zet er een saito 82 op en ik had ook een paar bubbels en die strijk je er inderdaad zo uit.

de folie die kyosho en zo gebruiken moet je inderdaad niet behandelen met een strijkbout maar met een haarfohn
vooral als je net zon eentje hebt als ik met drie standen en twee snelheden
ik zet hem dan in de hoogste standen namelijk super heet brand bijna je klauwen er aan en hoge snelheid waar door de straal nog warmer word.
eerst lijkt het veel losser te gaan zitten. maar na dat het afkoelt word het donders strak

bij kyosho arf moet je er op letten dat een super quailty serie model koopt of dat er op de doos oracover staart
deze modellen bespannen met oracover en dat werkt weer goed met een folieijzer.

Die andere zooi zoals die op kyhoso trainer zat zie foto was niet goed gespanen te krijgen (was waarschijnlijk de zelfde folie die op de robbe euro-trainer zat.
Dit was vaak het einige nadeel van deze bijna vergeten trainer in de lucht vloog deze wel goed ondanks de plooien en rimpels van de folie
10502869-kyosho-trainer-40-vlieger.gif

Back