Wedstrijden F4C

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Tom Verstappen, 23 feb 2004.

1. Peter Pankras

Peter Pankras

Lid geworden:
    21 jan 2004
    Ton,

Ik zou zo meedoen.. maar ik heb nu niet iets om schaalcompetitie mee te vliegen, en denk ook niet dat ik "iets" klaar krijg dit jaar.. wellicht volgend jaar.. Dus dan word het toch alleen maar kijken ben ik bang dit jaar..

Prachtige Beech overigens..

Peter

2. jaap

jaap Guest

Hoi Ton,

Die Beech van Gerard Rutten is inderdaad erg mooi, heb ik een keer zien vliegen.

Ik ga dit jaar pas beginnen met vliegen, helaas wat te druk gehad met andere zaken (studie afronden en weer bijkomen daarvan).

Dus ik ga in de loop van de zomer beginnen met het bouwen.
    Alleen ik twijfel erg of ik een Piper cub (tekening heb ik reeds) met het volgende schema:

Alleen over de piper cubs van het airship squadron is erg weinig te vinden :cry: .

óf een Fieseler Storch (dennis bryant plannen) ga bouwen.
    Eerst verder met documentatie zoeken natuurlijk, maar dat gaat ook weer af van de zuivere vliegtijd.

Verder heb ik me bij de heer Rutten reeds weer aangemeld om in ieder geval toegang te hebben tot de vliegbasis op 1 mei :lol: .

Groetjes,
    Jaap

3. Peter Pankras

Peter Pankras

Lid geworden:
    21 jan 2004
    persoonlijk zou ik dan de Fieseler Storch doen. Er zijn wel genoeg pipers, en die storch is wel erg gaaf..

Peter

4. jaap

jaap Guest

Peter,
    Dat is ook de reden dat ik het bovenstaande schema wil en geen geel :D .

Maar inderdaad lijkt me de storch erg gaaf, vooral als je die binnen enkele meters kan laten landen zoals het origineel.

Groet,
    Jaap

5. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Peter,
    Sportschaal zou moeten kunnen :wink: dat mag bijv een ARF model zijn als het maar lijkt op de echte. Statische beoordeling is daarbij niet van toepassing, het gaat hierbij alleen om het vliegen en dat is al uitdaging genoeg 8) .

Jaap,
    Ja de Storch is bijzonder fraai en vliegen is echt super maar let op zeker niet eenvoudig, grijp niet te hoog voor een schaalmodel het zal tenslotte jouw 2e of derde model worden en dan is de Piper, Cessna 120 of Auster de beste optie het moet tenslotte eenvoudig, stabiel en probleemloos te vliegen zijn.

Eigenlijk grappig wat Peter zegd :wink: met er zijn al zoveel Pipers. Dat is zeker waar :? maar een echt heel mooi schaalmodel van een J3 heb ik nog niet in het echt gezien en een Piper is dat zeker waardig. Heb zelf ook al het een en ander weten te verzamelen met daarbij een leuke fotoserie en heb ook plannen om er ooit een te bouwen. Denk zelfs dat de J3 een van de moeilijkste kisten is om als een goed schaalmodel neer te kunnen zetten, want de echte is bij iedereen bekend en het gevaar daarbij is dat de jury uit het geheugen zal jureren als de documentatie twijfelachtig is.
    Juist bij de zeer bekende kisten is de zuiverheid van heel groot belang om goed punten te kunnen scoren.

http://www.airliners.net/search/pho...mbnails=&engine_version=6.0&nr_pages=34&page=

Ton

6. jaap

jaap Guest

Ha Ton,
    Ik zal er op letten,
    helaas werkt op dit moment je link niet.
    ik zal morgen nogmaals proberen.

Groet,
    Jaap

7. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Jaap,
    Lukt het niet doe dan even onderstaande en zet even bij keyword Piper Cub of wat dan ook krijg je mooie foto's te zien.

http://www.airliners.net/search/

Ton

8. jaap

jaap Guest

Helaas Ton,
    Dat had ik al geprobeerd, maar helaas werkt dat ook niet, zal wel aan mijn verbinding liggen of zo.
    Tenminste als jij wel wat te zien krijgt ligt het niet aan de website.
    Probeer ik het morgen wel even op mijn werk :lol:
    Groet,
    Jaap

Deel Deze Pagina