Welk GPS-Systeem voor het terug vinden van Vliegtuig/helikopter

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Jan Belt-CP V2, 30 sep 2012.

1. GvS

GvS

Lid geworden:
    12 mrt 2010
    Ik zou wel zo'n 433 beacon willen hebben die (ooit) door fmkit werden gemaakt en geleverd. Zend piepjes uit in PMR-band(die goedkope Walkie-Talkie frequencies). Eerste piepjes met weinig vermogen en dan steeds iets sterker. Dit herhaalt zich dan om de zoveel tijd.
    Begint pas te zenden als er gedurende x-tijd geen geluid meer is.

Voordeel van dit ding is denk ik dat hij geen storing kan veroorzaken omdat hij pas zendt na uitschakeling Multicopter. Ook is hij erg licht en gebruikt weinig stoom. Kan dus met eigen accuutje lang van zich laten horen.

Wie weet waar ik nog aan zo'n ding kan komen? Ik heb al heel wat afgezocht op Internet maar geen leveranciers meer gevonden.

Ik heb nu een GPS tracker maar ben bang dat als ik hem nodig heb, hij net op de kop of onder de Multicopter ligt. Ook dat GSM-zenden zo vlak naast m'n 2,4 GHz receiver lijkt me niet altijd goed.

2. Boris100

Boris100

Lid geworden:
    17 mei 2012
  3. GvS

GvS

Lid geworden:
    12 mrt 2010
    Zoiets zou kunnen maar ik zoek iets kant-en-klaars en in PMR-band omdat je dan met een gewoon portofoontje uit de voeten kunt.

4. Boris100

Boris100

Lid geworden:
    17 mei 2012
    Deze is nog beter, het noodsignaal is te ontvangen op een draagbaar radio'tje.
    Zolang het goed gaat kan je naar de muziek luisteren en als het misgaat gebruik je hem als "opsporingsapparaat".

5. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    En ondanks alle elektronica ook nog gewoon een kaartje met contactgegevens in het toestel.

6. GvS

GvS

Lid geworden:
    12 mrt 2010
    'k Heb nog zo'n GPS tracker te koop staan voor € 40,- incl. SIM-kaartje met € 9,- saldo.

7. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Interessant... Dan hoop ik dat je multi onder de 3 Bar blijft, anders begint er weer iemand te piepen over keuringen...;)

8. GvS

GvS

Lid geworden:
    12 mrt 2010
    Hij is leuk.....:rolling:
    Zo leuk dat ik het gewoon laat staan.

Deel Deze Pagina