welk merk lipo vliegen jullie?

Voor mijn Sky Hero Little Spyder gebruik ik Zippy Compact Lipo's.
Die bevallen erg goed.
Voor de 700 Quad heb ik Gens Ace en Turnigy's de blauwkleurige packs.
Tot op heden erg content met alle packs.
Waar ik niet meer aan begin zijn de Turnigy Nano Tech packs.
Die zijn de éérste 50 cyclussen vol met power, maar daarna worden ze al snel slechter vind ik.
De eerste paar minuten kunnen ze dan veel leveren, maar kakken in performance dan rap
In
Neen, die packs komen er bij mij niet meer in.
Vr gr E

Hi,

Ik zou voor Zippy's gaan, daar heb ik de beste ervaringen mee. Heb ook andere merken van HK gehad, maar die konden niet tippen aan de Zippy's.

ik heb 3 batterijen van Banggood en 2 van HK.
De twee batterijen van HK, de turnigy nano-tech 1300mAh en de zippy compact werken het beste voor mij.

Ik heb vandaag de multistar 3s 3000 mah accus binnen gekregen.. heb ze leeggevlogen tot 10v.. haalde 12 minuten vliegtijd met de F450 met gimbal en fpv setup.. niks te klagen al zeg ik het zelf..! Heb de low voltage van de naza ingesteld op 9.4 volt auto land maar zo ver laag ik het echt niet komen.. moet zeggen dat dit best goeie lipotjes zijn!!

heb ondertussen die turnigy's getest, buiten dat het laden mij 1u30 duurt (50w ladertje) ben ik best tevreden: 7min vliegen tot 3.7v, da's behoorlijk.

Via ecalc heb ik eens een simulatie gedaan met twee van deze lipo's (dus 10000mAh), totaal gewicht wordt dan 3kg maar ik zou een mixed flight time halen van bijna 11min!

Nu wachten op wat minder wind (en regen...) om deze setup eens te testen, al vrees ik dat deze wel heel log zal aanvoelen, misschien loop ik tegen de limieten van het frame aan (kwa gewicht dan)?

Iemand ervaring met 2 lipo's op een F550?

Laatst bewerkt:
vandaag gevlogen met de f450 met gimbal zonder gps met een multistar 5200 mAh 3s 11.1volt lipo .
toch een tijd van 15.25 min kunnen vliegen , rustig gevlogen .
alleen mijn mijn imax b6 lader kan deze lipo niet goed laden .
bij het balanceren laden op 5200 mAh geeft ie error aan .
dus moet ik in een lagere mAh laden b.v. 4200mAh .
maar dan is de lipo maar voor 98% vol .

gr Wim

Hoi Wim.
Dat ge-emmer met die Imax B-lader heb ik ook gehad.
Knake schijt laders benne het die ook nog eens slecht balanceren.
De mijne staat al lange tijd werkeloos stof te happen en ben er helemaal klaar mee.
Gewoon een betere kwaliteit lader aanschaffen en die meuk IMax laders niet meer gebruiken.
Vr gr E

Ik heb vandaag de multistar 3s 3000 mah accus binnen gekregen.. heb ze leeggevlogen tot 10v.. haalde 12 minuten vliegtijd met de F450 met gimbal en fpv setup.. niks te klagen al zeg ik het zelf..! Heb de low voltage van de naza ingesteld op 9.4 volt auto land maar zo ver laag ik het echt niet komen.. moet zeggen dat dit best goeie lipotjes zijn!!

Zo dat is niet gek zeg. Idee voor mezelf om ook die lipo te proberen. Vlieg nu met RC plus 3s 3700 mAh.

Ben eigenlijk ook benieuwd naar die multistars, al ben ik wat huiverig over die 10C... mijn setup (F550) trekt op 100% 70A, bij hoveren een 30A.

519f5ebe8fd89a791caaf567f27f4947.jpg

Ik gebruik sinds kort de Tattu 3s 8000mAh 15c op mijn F450 lestoestel. Vliegtijd vandaag bij een windsnelheid van 7.6m/s was 16,5 minuut [emoji1]

Top lipo!

Back