Welke 1/10 neem ik?

  • Topicstarter Topicstarter bciere
  • Startdatum Startdatum
B

bciere

Guest
Ik ben aan het overwegen om een 1/10 te nemen erbij voor in de winter.
Alleen welke is de vraag? Serpent, xray, yokomo?
Me voorkeur nu gaat uit naar serpent omdat ik daar makkelijk aan onderdelen kan komen. En nog setjes veren etc heb.

Tevens komt er een 3.5turns op. Alleen welke tandwiel verhouding dan weer?
Welke banden? Body? Extra onderdelen? Optie onderdelen die nodig zijn om de desbetreffende wagen goed te krijgen?

Ben benieuwd!
 
Ik ben aan het overwegen om een 1/10 te nemen erbij voor in de winter.
Alleen welke is de vraag? Serpent, xray, yokomo?

Welke kleur wil je, waar kun je het makkelijkst aan komen. Auto's zijn tegenwoordig toch zo goed als gelijk. Enige verschil is bij deze dat de Serpent en de Xray lagere shocktowers hebben dan de yokomo.

Me voorkeur nu gaat uit naar serpent omdat ik daar makkelijk aan onderdelen kan komen. En nog setjes veren etc heb.

Prima, keuze gemaakt dus? Maar de demperstay's en dempers zijn korter geworden. volgens mij kan de Serpent nog wel de conventionele veren aan.

Tevens komt er een 3.5turns op. Alleen welke tandwiel verhouding dan weer?
Binnen met een 3,5T gaan rijden? Leuk...... Maar aan een 4,5T of een 5,5T hebben de toppers als en Hagberg, Groskamp enz. al genoeg.

Welke banden?
Waar ga je rijden, welke banden staan daar in het reglement?
Body?
Protoform Speed 6 doet het goed binnen
Extra onderdelen? Optie onderdelen die nodig zijn om de desbetreffende wagen goed te krijgen?

Optie onderdelen zijn voor dit soort auto's gewoon bijna niet meer nodig, optie onderdelen zullen alleen zijn om iets "anders" af te stellen net als bij de 1:8 auto's waar je mee rijdt. Reserve onderedelen? Snaren en wat hubs en draagarmen zijn naast wat spur's nooit weg om te hebben.

Ben benieuwd!

Groet Robert
 
Reden van een snelle motor os dat ik die later ook eens in me 1/12 kan doen.
Een 4turns bijv kan je op een tour wagen altijd nog dicht zetten op de regelaar.

Banden echt geen flauw idee. Ik zou niet eens weten welk merk ik op moet zoeken.
 
Reden van een snelle motor os dat ik die later ook eens in me 1/12 kan doen.
Een 4turns bijv kan je op een tour wagen altijd nog dicht zetten op de regelaar.

Banden echt geen flauw idee. Ik zou niet eens weten welk merk ik op moet zoeken.

Benny

Die 3,5T motoren zijn ontwikkeld voor het 5cellen (NiMh) rijden van detijds. 5*1,2V= 6V. Een volle lipo zit op 8,4V. De hogere spanning en het vermogen om meer stroom te kunnen afgeven zal er voor zorgen dat de motor veranderd in een rookbom...

Dat sommige ze in de 1:12 gebruiken komt omdat daar de spanning maar laag is, maar ook op het WK, waar de baan aanzienlijk groot was, reden mensen met 4T en 4,5T motoren en was dat meer dan genoeg. Zo maar "je regelaar dicht zetten" is niet voldoende, want het koppel kun je er bijvoorbeeld niet uit halen, maar zal de auto wel moeilijker laten rijden.

Anyhow, qua banden ligt het er gewoon aan waar je gaat rijden en wat de rest doet. Ga je in Mol rijden? Volgens mij zijn daar de Ride banden verplicht. Ga je in Uithoorn rijden (wordt leuk met een 3,5T ;-)) zijn de LRP CPX banden verplicht. Maar kies je er voor om geen wedstrijden te rijden, kun je iedere band steken.
Des al niet te min hebben merken wel "tapijt" banden. Zoals de LRP CPX of de Ride RE32 Tapijt versie. Die lijken me verstandiger dan bijvoorbeeld een Sorex 36 die buiten gebruikt wordt.

Groet Robert
 
Als je dit soort topics start willen de reaguurders uiteraard ook weten wat het geworden is.
 
Back
Top