welke auto kiezen??

dag allemaal,:snipersmile:

Als ik een elektronisch autootje wil dat snel gaat, er mooi uitziet, ergens dicht bij te verkrijgen is, dat lang meegaat en waarvoor er minder dan 100euro uit mijn portemonnee verdwijnt. welke kan ik dan best kiezen???

ik had een grote F1 wagen maar die is stuk door slijtage en ouderdom...

mvg quinn

Niet lullig bedoelt maar voor minder dan 100 euro doe je niet aan echte RC modelbouw.
Voor dit geld kan je misschien net bij de speelgoedwinkel terecht voor een kant en klare nikko. En echt 'snel' zal deze niet zijn.

Ik weet niet of je een offroad of een onroad wilt dat scheelt ook nog een beetje misschien.
Maar ik zou eens FLINK doorsparen tot je 400 of meer hebt en aardig/goed spul kunt betalen en dan misschien eens gaan kijken voor een goede 2e hands. imo goedkoop is duurkoop.
Succes ermee
Grts

Mooi, snel, kort bij te verkrijgen, lang meegaan gaat absoluut niet in combinatie met 100€. Als je wat in een RC winkel in je je budget toch minstens moeten verdubbelen.

Koop je gewoon een Nikko evolution. Toen ik 10 jaar was had ik er ook veel fun aan en dat ding ging toen snel genoeg:)

Hi dragon95,

Ik heb geen idee wat voor een auto jij zoekt maar,

er zijn al auto's te koop voor het jouw genoemde budget.
b.v.

Reely buggy "Ranger" 4WD

En het leuke van deze auto t.o.v. veel andere auto's in dit segment is ....
Onderdelen tegen redelijke prijzen.

Maar of deze of enig andere auto lang meegaat!
Ligt aan je ervaring rijstijl onderhoud e.d.

Andre

Hi dragon95,

Ik heb geen idee wat voor een auto jij zoekt maar,

er zijn al auto's te koop voor het jouw genoemde budget.
b.v.

Reely buggy "Ranger" 4WD

En het leuke van deze auto t.o.v. veel andere auto's in dit segment is ....
Onderdelen tegen redelijke prijzen.

Maar of deze of enig andere auto lang meegaat!
Ligt aan je ervaring rijstijl onderhoud e.d.

Andre

dat lijkt mij een mooie en niet te dure auto, ik ga eerst proberen mijne te maken en als dat niet lukt zie ik verder.

reely = niet aan beginnen, anders is het weggegooid geld. Reely is gewoon bagger...

Dat is wel heel kort door de bocht.

Je mag natuurlijk een auto van 100 Euro niet vergelijken met een van 500 Euro.

Wat jij over reely zegt werd nog niet al te lang geleden over "andere" (zie ^) merken ook gezegd.

Als je een beperk budget hebt is de genoemde set een leuke auto om mee te beginnen. Beter dan andere auto's (aangeboden via marktplaats) in dit prijs segment.

Ken meerdere jongere mensen die met alle tevredenheid met een dergelijke auto rijden. o.a. de zoon van mijn collega die de brushless uitvoering heeft.

Tot nu toe heeft ie alleen een aandrijfas krom gereden. ( beginner )

Andre

Dat is wel heel kort door de bocht.

Je mag natuurlijk een auto van 100 Euro niet vergelijken met een van 500 Euro.

Wat jij over reely zegt werd nog niet al te lang geleden over "andere" (zie ^) merken ook gezegd.

Als je een beperk budget hebt is de genoemde set een leuke auto om mee te beginnen. Beter dan andere auto's (aangeboden via marktplaats) in dit prijs segment.

Ken meerdere jongere mensen die met alle tevredenheid met een dergelijke auto rijden. o.a. de zoon van mijn collega die de brushless uitvoering heeft.

Tot nu toe heeft ie alleen een aandrijfas krom gereden. ( beginner )

Andre
:snipersmile:
ik begrijp het, merci voor de snelle en leerzame reacties :)

je moet het zelf weten natuurlijk maar goedkoop=duurkoop, met reely zijn er gewoon veel meer problemen dan andere merken bijv snel onderdelen kapot die meestal duur zijn om te vervangen, en soms ook nog eens weken wachten voordat het op voorraad is. Ik zou er zelf gewoon niet aan beginnen, maar dat is mijn mening.

je moet het zelf weten natuurlijk maar goedkoop=duurkoop, met reely zijn er gewoon veel meer problemen dan andere merken bijv snel onderdelen kapot die meestal duur zijn om te vervangen, en soms ook nog eens weken wachten voordat het op voorraad is. Ik zou er zelf gewoon niet aan beginnen, maar dat is mijn mening.

De Firma C in Nederland heeft bijna alle onderdelen op voorraad en direct leverbaar ( 2 tot 3 dagen) en duur zijn ze beslist niet.
Kan ik van de door mij gereden auto's niet eens zeggen. Als je voor een Tamiya wat in een lokale rc winkel wat wil kopen is er ook een levertijd. TT01 Alu Motormount ( +/- 1 week ). En de prijzen voor de onderdelen van mijn Tamiya wedstrijd auto's zijn nou niet bepaald goedkoop !
Dus voor bijna al mijn onderdelen moet ik als ik ze binnen een week in huis wil hebben de spullen in duitsland bestellen.

Wat dat betreft hebben andere merken ook genoeg problemen.
Als ik zie wat er aan traxxas spullen kapot gaat dan zou ook niemand meer een traxxas moeten kopen. En als ik op internet op YouTube zoek op "nie wieder lrp" zou je na het kijken nooit meer een LRP product kopen.
En laat ik nu net zo'n zelfde auto gekocht hebben en er tevreden mee zijn.
En zo kan ik wel een paar uur doorgaan.

Ben al vanaf mijn 14de bezig met modelbouw in allerlei takken van deze hobby en mijn ervaring is dat er altijd wel mensen zijn die problemen hebben met het een of andere merk.
En dit beperkt zich niet alleen tot modelbouw.

Andre

Als ik zie wat er aan traxxas spullen kapot gaat dan zou ook niemand meer een traxxas moeten kopen.

het hangt er eigenlijk er ook vanaf hoe iedereen rijdt.
als iemand elke minuut 5 meter hoog gaat springen zal hij eerder in de winkel zijn dan iemand die op de parkeer plaats rondjes om een pion rijdt.

zo kan je het eigenlijk over elk merk wel praten.

je moet gewoon met elk merk precies het zelfde doen en dan kijken welke als eerste kapot gaat.

spaar tot zo'n €250 en koop dan een traxxas slash
zijn helemaal zijklaar en heb je veel hop-ups voor

Back