welke auto traxxas of tunder tiger?

Wie kan mij helpen.
Ik ben nieuw in de rc wereld.Ik wil samen met mijn zoon een rc auto kopen maar ik weet niet welke twijfel nog tussen tunder tiger E-MTA, tunder tiger MT4 G3,
en de traxxas E-MAXX.
Wie kan mij helpen er moet een wel een fun factor aan zitten.
Welke is de betere?:banana:

Welkom,

Misschien is het een idee om van beide auto's even de topics door te lezen in het forum?, zo leer wat een beetje voor en nadelen zijn , en misschien belangrijker ; waar en hoe wil je gaan rijden ?, dus bv bos , of zand , wil je ook af en toe on-road te rijden of alleen off-road ect ?

thunder-tiger-mt4-g3-topic

algemeen-traxxas-e-maxx-topic

Beide topics kan je vinden door de zoekfunctie forum te gebruiken , maar hierboven staan er twee

Beetje zelfstudie wordt gewaardeerd.....

Suc6 met lezen

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je het mij vraagt zal ik zeker niet voor de emaxx gaan. Kijk dan eerder voor een e-revo. Als je mij dan vraagt e revo of een thundertiger zou ik eerder kijken voor een thundertiger, deze is gewoon bulletproof en dat is de erevo/emaxx niet(weet ik uit eigen ervaring). Je zou ook voor een hpi savage kunnen kijken maar deze is al gauw een stukje duurder dan een van de thunder tiger versies.

als je mij zou vragen de e-mta of de mt4. Zal ik eerder kijken voor de mt4, deze auto heeft zich al bewezen als een hele sterke wagen. Een andere optie waat je ook eens naar kan kijken is de st4g3, dit is de truggy versie.

Ik ben nu een paar maandjes in bezit van de mt4 en moet zeggen dat ik zeer tevereden ben, enige minpunt uit de doos is de servo. Deze is gewoon veels te zwak voor de mt4g3, daarintegen is deze servo wel weer voldoende in de st4g3(kleinere wielen, lichtere auto). De onderdelen die ik kapot heb gereden in de 5-6 maanden dat ik de mt4g3 in bezit hen zijn een draagarm en een hingepin holder en een shock rod en. Dit is alleen niet de schuld van de auto, de draagarm en de hinge pin holder zijn kapot gegaan omdat ik over een spijker reed waar ik tegen aan kwam. De rod end was kapot gegaan omdat doordat ik tegen een hek aan reed. Voor de rest heeft de auto het super gehouden tot nu toe. Persoonlijk vind ik het een aanrader, kijk ook eens hier www.wondertiger.com, dit is een super goed forum speciaal voor de mt4g3.

ik zal straks ook wat filmpjes posten van mijn mt4.

Hoi, bedankt voor de info, maar de revo vind ik te duur, wil incl accu´s 800 tot 850€ uitgeven.
We zijn nog niet zo ervaren met rijden, zat daarom te denken aan mt4g3 maar de e-maxx heeft meer power denk ik

de power zal ongveer hetzelfde zijn, de emaxx heeft wel een betere motor deze zal low-mid range meer power geven en efficienter zijn. De top snelheid zal hetzelfde zijn ongeveer. Persoonlijk denk ik dat de regelaar uit de mt4 wat robuuster is.

Nadeel van de emaxx is de kwaliteit. Dit is gewoon ondermaats. Er moet flink wat upgrades op de wagen wil deze robuust heid in de buurt komen van de mt4. De aandrijflijn van de emaxx is ook niet al te best, plastic assen, 1/10 diffs tov rondom stalen CVE assen en 1/8 schijn gesneden diff tandwielen op de mt4.

Hier nog wat filmpjes van de mt4 (sorry voor de slechte kwaliteit). De zwarte kap + 2 rode strepen is de mt4 g3. De andere twee auto's zijn buggy's van vrienden:

Als je gewoon een auto wilt die je koopt, en waar je dan ook direct mee kan rijden zonder dat er zwakke punten/mankementen aan zitten moet je de e-maxx niet halen.

Het is niet een echt slechte auto ofzo
Maar ik weet nog wel van vroeger dat een bekende van me een nitro emaxx had. Was toen eigenlijk hetzelfde als nu bij veel maxx rijders.. altijd upgraden
Upgraden is leuk als je het uit vrije wil doet, maar bij de emaxx zou ik eigenlijk zeggen: zowieso niet kopen tenzij je van te voren al besluit dat het ombouwen/tunen van de auto je doel is. (er zijn veel aftermarket parts en ombouwsets voor) En je bereid bent aardig wat extra bij te leggen om dat te doen..

Ben geen monstertruck kenner maar het is overduidelijk dat er betere autos zijn als je gewoon uit de doos een stevige/brute monstertruck wilt
Succes en veel plezier

Coole filmpjes trouwen Wondertiger
Grts

Moet het perse schaal 1/8 zijn?
Want anders kun je kijken voor de bullets van hpi,de savage xs van hpi,die monstertruck van kyosho.
1/10 of 1/8,het formaat bepaalt niet evht jouw fun factor,dat bepaal je zelf.

Ik heb nu ook naar 1/10 gekeken en de slash 4x4 lijkt mij ook gaaf ook inverband met de watervaste electronica en de traning mode. dat zijn gave filmpjes Wonder Tiger!!!!
Zou de slash ultimate ook een mooie optie zijn?

Slash ultimate is geen vergelijking, met een beetje bashen komen de veel kleinere wieletjes gewoon veel clearance hoogte tekort tov de andere auto's.
Traxxas gaat je ong het dubbele dan de Thunder tiger kosten na de aanpassingen om vergelijkbare kwaliteit te krijgen.
tip top: MT4 G3 --> chassis brace en sterkere servo erop & je kan de hele wereld aan!

ja-.- drie keer in het filmpje, 3 keer op de kop:( gelukkig reden we toen het licht was een stuk beter :p

Haha het gaat om te lol toch
Moest wel lachen om sommige acties uit de filmpjes de laatste vond ik mooi op het eind mooie launch anderen ook trouwens :eek::eek:

Trouwens Petje is heel wat anders even denken wat je er mee wilt..
Wil je bijvoorbeeld door gras rijden schiet het al niet echt meer op met die auto imo

Ha tja en toch zal je de lol er een beetje in moeten houden tijdens de moeilijke tijden anders gaat het vast niet beter.... :P
Succes en plaats maar eens een filmpje van een mooie ronde ben benieuwd :D
Grts

Traxxas gaat je ong het dubbele dan de Thunder tiger kosten na de aanpassingen om vergelijkbare kwaliteit te krijgen.
tip top: MT4 G3 --> chassis brace en sterkere servo erop & je kan de hele wereld aan!

Dit is in mijn ogen wel heel overdreven.
Ik heb 2 traxxas auto's gehad ( nog 1 in mijn bezig ) en ik heb best ruig gereden, en ik heb, even denken, voor zo'n 50 euro aan onderdelen moeten vervangen in de jaren die ik heb gereden ( hij heeft ook wel eens maanden stil gestaan maar alsnog ).

De thunder tiger is robuust ja, maar traxxas is ook zeker niet de minste.

De traxxas 1:10 lijn is robuust zat, daarintegen is de 1:8 lijn (oa erevo emaxx etc) niet echt goed in mijn ogen. Voor wat je betaald mag je naar mijn mening wel wat meer kwaliteit verwachten.

Dit is in mijn ogen wel heel overdreven.
Ik heb 2 traxxas auto's gehad ( nog 1 in mijn bezig ) en ik heb best ruig gereden, en ik heb, even denken, voor zo'n 50 euro aan onderdelen moeten vervangen in de jaren die ik heb gereden ( hij heeft ook wel eens maanden stil gestaan maar alsnog ).

De thunder tiger is robuust ja, maar traxxas is ook zeker niet de minste.

haha , dit kan een pracht van en eindeloze discussie zonder meerwaarde voor het forum gaan opleveren!
Begrijp me goed dat ik echt geen TRX-hater ben en enkel mijn bevindingen met de vergelijking tussen MT4 -en Erevo meedeel.
Ikzelf rij met groot plezier een Rustler, maar wel nadat ik zeker meer dan €50,- hieraan heb moeten pimpen.

in ieder geval, hopelijk kan de TS nu een keuze maken over welke auto hij nu wil gaan halen.

Beide zijn op zich goede auto's. De E-Max heeft een betere ESC/Motor combo er in liggen. (MMMv3 met 2200kv combo. Echter zou je ook gewoon de brusched versie kunnen overwegen. is een stuk goedkoper en iets langzamer, maar die electronica is ook gewoon waterdicht. Ligt er aan waar je ermee gaat rijden iig.
Met Thunder Tiger als merk heb ik ervaring in vorm van wat oudere auto's. die waren niet slecht, maar ook niet goed. Heb echter begrepen dat die MT4 G3 best sterk is, alleen zie je in het topic van die auto dat ook de nodige aanpassingen gemaakt worden.

De MT waar ik zelf nog het meest onder indruk van ben is de HPI Savage. Heb zelf een Savage 5T Flux gebouwd, met de bulletproof diff's. Heb 1x zonder slipper gereden, en ben heel verkeerd terecht gekomen, met als resultaat dat het diff 't bulkhead gespleten had. maar het diff zelf wat nog gewoon heel. :shock: (die zit er nu nog steeds in.)
In die optiek kun je qua stevigheid in de aandrijving iig niet winnen van een Savage.
(van de andere kant, mag ook wel, 't ding, of iig de serie bestaat al lang genoeg. :lol:

Kijk eens bij ultimate rc op internet. Die man heeft van alle autos (mt4 savage flux erevo en de emaxx) filmpjes en reviews. Misschien maakt dat je keuze makkelijker ;).

Back