Welke boot is dit??

Snap niet waarom je alle lagen verf verwijderd?
Je kon die toch mooi opschuren en bijwerken.Dan kon je nadien makkelijk opnieuw een kleurtje aanbrengen.
Nu doe je wel erg veel werk die niet nodig was volgens mij.

Mvg

Marc

Absoluut Peter! Je kan de moderator vragen/seinen (semafoor) je draadje te verplaatsen naar rubriek 'bouwverslagen'.
Algemeen... Pas op met hitte, verfafbijt op een houten romp... je kan ook de lijmverbingingen verknallen. Hoewel de binnenkant goed bestreken is met epoxy of vernis, zal dat hier je niet snel gebeuren.
Afkrabben geeft een ruw oppervlak. Dat moet straks goed geplamuurd worden. Zou dat met epoxplamuur doen. Die is stabiel en vormvast. Neem geen polyester, werkt bij intrekken van water. Je kan plamuren voor het glassen, en erna.

Glassen doe je niet met glasmat maar met glasweefsels. Glasmat bevat lijm die niet oplost in epoxy (lamineer epoxy). Glasmat + epoxy geeft meuk! Glasmat + polyester geeft hersenverweking... gasmasker met koolstofpatroon!

Epoxy? Gebruik altijd nitril handschoenen, nimmer latex! Was handen met schoonmaakazijn en zeep. Oplosmiddelen brengen epoxy direct via de huid in het bloed. Epoxy is giftig!

[preek]einde[/preek]

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 245211
IMG_0090.JPG
Bekijk bijlage 245209 Bekijk bijlage 245208
IMG_0088.JPG
IMG_0099.JPG
IMG_0099.JPG
P
IMG_0099.JPG
IMG_0099.JPG

Laatst bewerkt:
Die schroefas zou dat niet inox zijn ipv Aluminium?
Ik vind dat eigenlijk nog zo'n slecht idee niet om terug van het blanke hout te beginnen,wie weet wat voor verf er allemaal al Op ligt en hoe lang...

Wat er onder de verf lagen uit komt is veelbelovend
Ik krijg al een idee hoe ik de romp ga maken
Maar de binnen kant van de boot!!
Wat ik daar mee ga doen weet ik nog niet
Ziet er in iedergeval niet uit

Laatst bewerkt:
Toch wel een zeer schier rompje! Al ideeen over de aandrijving? Die kan je nu mooi inplannen, gelijk allerlei functies [emoji846]

Dat weet ik nog niet maar de binnenkant !!!!!!
Wat moet ik daar mee doen???
Er zit een hele zachte coating laag op niet mooi
Maar ja hoe krijg je dat verwijderd
Overal?????

Maar mijn draadje is nog steeds niet verplaatst
Hoe doe ik dat
Of hoe doet een moderator dat
Heb al een pb verstuurd ??????!!!!!
Maar!!!!!
Mij lukt het niet
Ik weet niet hoe!!!!

Was even rustig
Maar niet stil gezeten
Dit is niet mijn ding
Maar nu druk bezig met uitzoeken van de dek meubilair
Hoe moet de dek antenne er uit gaat zien
Welke verlichting moet ik waar plaatsen?

Back